Sprawa straszenia na allegro - mój komentarz i prośba.
Kilku słów wyjaśnienia ode mnie, podziękowania i prośba o nie eskalowanie złych emocji.
niedajsiedymac z- #
- #
- #
- #
- 161
Kilku słów wyjaśnienia ode mnie, podziękowania i prośba o nie eskalowanie złych emocji.
niedajsiedymac zCześć
Jestem niesamowicie zaskoczony rozwojem sytuacji i tego jaka burza się rozpętała po dodaniu znaleziska o straszeniu sądów. Nie wszystko wyszło tak, jak to sobie wyobrażałem dlatego postanowiłem, że coś napiszę w osobnym znalezisku aby mój głos nie zgubił się w komentarzach.
Wiadomości dostałem tak dużo, że nie jestem w stanie na wszystkie odpowiedzieć. Poza wykopem prowadzę normalne życie.
Mnóstwo wiadomości dostałem od osób, które miały podobne doświadczenia na allegro, będąc ofiarami gróźb i szantaży. Wiele osób poddało się dla świętego spokoju i usunęło negatywne oceny. Wiele przestało w ogóle wystawiać komentarze, a jeszcze inni całkowicie zrezygnowali z zakupów na tamtym portalu.
O taką dyskusję mi chodziło, bo firm, które stosują praktykę straszenia sądami jest wiele. Często formułki zastraszania są podobne, tak jakby były kopiowane pomiędzy sprzedawcami. Jest to problem, z którym allegro powinno się zmierzyć systemowo a nie karać poszczególną firmę. Nie tędy droga.
Jest też negatywna strona popularności tego znaleziska.
Moja ogromna prośba do wszystkich użytkowników, aby powstrzymali się o nieuzasadnionego hejtu i szkalowania antybohaterów ze znaleziska. Skupmy się na rozwiązaniu problemu a nie na wyżywaniu się. Tego nie chciałem. Nie porównujmy sprzedawcy przypraw do właścicieli Karpatii, bo to zupełnie inna liga. Ze strony Karbany nie było chamstwa takiego jak przypadku słynnej willi. Było tylko bardzo nieprofesjonalne podejście do klienta. Lincz jest niepotrzebny i nie adekwatny.
Oni są ludźmi tak jak my, mają swoje rodziny i uszanujmy to, nawet jeśli popełniają błędy. Bądźmy jako społeczność dojrzalsi.
Każdy błąd można naprawić. Z mojej strony wystarczą słowa: "Przepraszamy, za nieprofesjonalne podejście. Obiecujemy, że takie praktyki się nie powtórzą wobec przyszłych klientów. Zrozumieliśmy, że to jest zła droga, bo klient jest dla nas ważny". Nie oczekuję żadnej rekompensaty, a nawet nie miałbym śmiałości takiej przyjąć. Nie jestem takim typem człowieka, który musi mieć coś za coś. Mam swoje zasady. I gdyby ich reakcja na moją ocenę "nie polecam" była inna to z pewnością zachowałbym się inaczej i dał im szansę poprawy. Nie znoszę natomiast gdy ktoś mi grozi bo to dla mnie jest upokarzające.
Niech ta historia będzie gorzką lekcją dla nich, ale również dla innych. I tyle. Ważny jest głos, że jako klienci nie akceptujemy takiego zachowania.
Nie sztuką jest nie robić błędów, sztuką jest przyznać się do nich i wyciągnąć wnioski.
Jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie tematem i wszystkie merytoryczne wypowiedzi. Dziękuję też za głosy wsparcia, to dla mnie ważne. Do czasu zapadnięcia jakiś decyzji postaram się wstrzymać od komentowania sprawy, żeby nie eskalować konfliktu. Muszę też jakoś ochłodnąć od tego wszystkiego, bo naprawdę takiej skali zainteresowania nie spodziewałem się.
Komentarze (161)
najlepsze
Mam wrażenie że masz pełne gacie ale nie daj się zastaszyć jeśli wiesz że miałeś rację.
Komentarz usunięty przez moderatora
I z drugiej strony przekonaniem, że coś co jest sprzedawane jest dobre - słusznie, czy nie.
Swoim przekonaniem, że coś było takie, a takie. I tym, że jeszcze wyżaliłeś się o tym na wykopie, gdzie teraz przecież funkcjonuje cała rzesza ludzi, którzy tym portalem i wrzutami na nim żyją. Bo to nie o portal z ciekawostkami chodzi, a o
Dziwny jesteś.
Mogłeś opanować emocje i przemyśleć to, co napisałeś, przed opublikowaniem...
W obecnej chwili, czy sprzedający wyśle w godzinę i elegancko powiadomi mailem o przetworzeniu zamówienia, czy też pan Czesio zaniesie paczkę na pocztę po południu, ale już bez żadnego powiadomienia - w obu przypadkach musi być po 5 gwiazdek, bo inaczej klient idiota
Nie ma dla mnie znaczenia, czy ktoś pójdzie z paczką za godzinę, czy wieczorem, jeśli paczkę dostanę w tym samym terminie. W sumie nawet dzień później zazwyczaj też nie robi mi różnicy, ale chcę wiedzieć kiedy. Standard obsługi jest różny i dobrze wiedzieć, że sprzedawca paczkę
Wrzuć na wypok, rozpętaj burzę o nędzne 100 czy 200zł, a potem:
Nawet mi cię nie żal.
Zapok!
@ntdc: Zagrozili pozwem na 10 tys...
PS: kto ma konto na wykopie nie prowadzi normalnego życia :) hehehehe
To jest siła! To jest moc! I nikt im #!$%@? nie będzie... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Z takimi trzeba ostrożnie.