Czyli że jednak to wina Ubera?
TLDR; Facet tłumaczy, że wygląda na to, że marketing chce zamieść sprawę pod dywan, bo: samochód miał wg specyfikacji LIDAR i RADAR . Oznacza to, że wszystkie te trzy systemy (łącznie z kamerą) zawiodły w wykryciu pieszego
etimeel z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 162
Komentarze (162)
najlepsze
@etimeel: faktycznie tam jest DUŻO więcej światła niż pokazuje ta fatalna kamerka Ubera:
1) Tam NIE jest tak ciemno. Ten film prawdopodobnie pochodzi z taniego dachcamu, służy do monitoringu i nie jest częścią systemu autonomicznej jazdy.
W takich kamerach, w nocy, widać bardzo słabo i nie oddają rzeczywistych możliwości postrzegania.
To jest oświetlona latarniami ulica na której sądzę że bez problemu było pieszą widać przez cały czas przechodzenia.
Bliższe rzeczywistości są pewnie zdjęcia wykonane
@hellfirehe: Pewnie działał, pewnie nawet dane gdzieś tam się w jakimś potoku przetwarzania pojawiły... I ty pojawia się mój ulubiony problem - czy naprawdę uważamy że każdy może być programistą. Kiedy nieobsłużony wyjątek kończy się najwyżej brzydką wiadomością na ekranie - możemy to zazwyczaj zaakceptować. Niestety błędy w oprogramowaniu potrafią zabijać. Marne umiejętności programistyczne, słabe (lub brak) testów i
Raczej chodzi tutaj o niezawodnośc, a nie o featury.
Druga sprawa to dlaczego operator gapi sie w monitor zamiast kontrolować otoczenie?
@sopelas: w sensie zajeżdżać drogę, hamować do zera na ekspresówce czy nie używać kierunków?
Volvo chroni elegancko tylko nie podczas testów #pdk
W sumie tyle starań a teraz zdjęcie tego bezpiecznego auta w kontekście historycznego wypadku zostanie pokazane wszędzie na świecie
https://www.wykop.pl/link/4208033/marketingowy-majstersztyk-volvo/
- Ups!
Ewidentny fali systemów (algorytmów ?) UBERA.
Lubię to.
Co do autonomicznego systemu niezaprzeczalnie coś nie zadziałało.
Każdą technologię kiedyś w
W dobie 4k UHD uber pokazuje wideo w rozdzielczości 320x240. Śmierdzi na odległość.
A niech ktoś z was spowoduje taki wypadek jak uber spowodował i spróbujcie się tłumaczyć "bo niezauważeniem". Doprowadzi was to do pierdla. Uber ponad prawem?
@Balzat: a jaka jest średnia prędkość pieszego w rowerem, przeprowadzającego rower przez krawężnik?
Prędkośc bardzo szybkiego marszu to 7kph, prędkość spokojnego marszu to 4kph. Prędkość marszu z rowerem... 3kph? 3kph to 0,83m/s.
Tam są 4 pasy, ona przeszła przez 3,5 pasa - odległość ok. 12m. Daje to ok 14,5s a nie 3s
@Balzat: wielu rzeczy na drodze nie powinno być:
- dziur
- przewróconych drzew
- porzuconych koszy na śmieci
- zepsutych pojazdów
- zwierząt
- dzieci bez opieki
Czy twoje słowa są usprawiedliwieniem tego, że Pojazdy Autonomiczne będą taranować wszystko to, czego nie powinno być na drodze?!
Logika działania Pojazdu Autonomicznego zakłada pojawienie się pieszego - więc pojazd powinien być przygotowany.
Jedyne, czego NIE POWINNO tam być,
Sęk w tym, że dla "robota" te ograniczenia, przy czynności jaką jest prowadzenie pojazdu, są potencjalnie znacznie mniejsze, tylko nie wykorzystujemy jeszcze pełnego potencjału tej technologii.
Za 10-20 lat autonomiczne samochody będą bezpiecznie transportować ludzi na całym świecie, a sceptycy będą cichnąć z każdym dniem - coraz mniej będzie głosów