@venom696 To spójrz chociażby na technikę wchodzenia w zakręt, nie każdy tak potrafi. No tak ale na ekspertach z mirko, którzy wszystko wiedzą, nic nie robi wrażenia xD
@Lechu1777: A ASC od ESP czym się różni? Bo jak dla mnie to są różne nazwy tego samego rozwiązania, w patencie trzeba było inaczej napisać, żeby przyznali wszystkim. Niektórzy producenci wyciągają funkcje systemu w postaci takiego np. ASR i wciskają jako dodatkowy bajer. Nie wiem o czym chcesz książki pisać. Algorytmy masz zawarte i wytłumaczone w opisach patentowych. Liczy się świadomość czy doświadczenie pozwoli wyjść z sytuacji bez pomocy systemu i
Niektórzy kierowcy ciężarówek mają tak na codzień. Co prawda jeżdżą troszkę wolniej, ale za to widzowie na ich widok nie wiwatują, tylko rzucają się z ryjem. A wracając do tematu, pewnie po takim przesmyku adrenalina większa niż po jeździe po prostej z VMax i jaka frajda gdy lusterka wciąż na swoim miejscu :)
Normalny przejazd, ciężko nie czuć samochodu jak się nim zarabia i spędza więcej czasu niż gdziekolwiek indziej. Pisanie o braku wyczucia jest nie na miejscu, połowa komentujących mając jeszcze po 30cm z każdej strony by się zatrzymała, widać to doskonale w korkach.
Adrenalina? Od czego? Że błotnik nie przetarty? To nie jest januszowy passat tylko samochód rajdowy.
@Saganis przejechali 2 albo 3 razy, ale innym samochodem. Większość tych rajdowek na filmie ma spore poszerzenia (bodykit) i z reguły widoczność w nich jest słaba, bo siedzi się nisko, daleko. To też warto wziąć pod uwagę
Jak ktoś pojeździ dopiero kupionym autem rok czy dwa to ma niezłe wyczucie. Wyobraź sobie, że w życiu nic innego nie robisz tylko jeździsz w kółko tym samym albo podobnym samochodem. Pewnie z zasłoniętymi oczami też by mu poszło przyzwoicie xD
@Lechu1777: Wyczucie czego? Jazdy po prostej i jako takiego pokonywania zakrętów? Myślisz, że statystyczny człowiek po 2 latach jazdy tym samym samochodem potrafi opanować/utrzymać poślizg z przełożeniem na drugą stronę, opóźnić hamowanie do maksimum w różnych warunkach pogodowych, sprawnie operować hamulcem i gazem w zakrętach, utrzymać dobrą linię jazdy w zakręcie? Zastanawiasz się w czasie jazdy gdzie są twoje koła, w jakim stopniu są skręcone, jak przemieszcza się środek ciężkości, ile
@wyestymowany: wiedza to jedno, doświadczenie i wyuczone odruchy są dużo ważniejsze.
Nie uważam, że należy wymagać od wszystkich kierowców pełnej wiedzy i umiejętności. Nie trzeba budować browaru żeby napić się piwa. Jeżeli ktoś używa samochodu do przemieszczania się z punktu A do B i w złych warunkach pogodowych jedzie powiedzmy 30km/h to ok, niech tak zostanie. Nie atakuj mnie bo tu akurat trafisz na kamień w tym temacie.
Komentarze (90)
najlepsze
A wracając do tematu, pewnie po takim przesmyku adrenalina większa niż po jeździe po prostej z VMax i jaka frajda gdy lusterka wciąż na swoim miejscu :)
Adrenalina? Od czego? Że błotnik nie przetarty? To nie jest januszowy passat tylko samochód rajdowy.
Nie uważam, że należy wymagać od wszystkich kierowców pełnej wiedzy i umiejętności. Nie trzeba budować browaru żeby napić się piwa. Jeżeli ktoś używa samochodu do przemieszczania się z punktu A do B i w złych warunkach pogodowych jedzie powiedzmy 30km/h to ok, niech tak zostanie. Nie atakuj mnie bo tu akurat trafisz na kamień w tym temacie.