Za chwilę się okaże, że każdy TIR będzie musiał mieć GPS'a wbudowanego przekazującego do ITD na żywo lokalizację (i tym samym czas pracy) - biedne firmy transportowe będą narzekać - ura-bura musimy takie drogie urządzenia montować. A wszystko dlatego, że Janusz musiał mieć nowe X6 zamiast zatrudnić tylu kierowców ilu trzeba.
@JestemKaspi: ale za to wymyslą sobie zeby certyfikaty mieć, atesty i inne gówna, montowane oczywiscie w specjalnych punktach, przez wyspecjalizowany, certyfikowany personel, oczywiscie ceny tez specjalne i z taniego gps wychodzi cena jak za spłuczke do boeinga za milion dolarów. i tak biznes sie kreci.
I widzicie po co komu dolina krzemowa ... Zwykli szoferzy towaru a tyle innowacyjności i epokowych wynalazków: - wycięte filtry dpf, - emulatory sond lambda, adblue i noxów. - inteligentne wyłączniki tachografów, - elastyczny czas pracy i dmc samochodów...
Patologia. Powinni jebnac kary typu odebranie licencji na przewóz i szybko by się kończyło. Niestety, na rękę można iść jeśli rynek sam się reguluje. Tutaj jak widać wyregulował się tak, że kierowcy oszukują dosyć mocno. W takim razie należy zacząć traktować to jak patologie właśnie i rypac surowe kary, aż się nauczą. Wtedy powoli można wrócić do systemu opartego na większym zaufaniu.
Tak powinni postępować wszędzie. Jeśli rynek jest patologiczny, dawać takie
@ukradlem_ksiezyc: Otóż informuję Cię drogi wykopku, że takie naruszenie należu do Najcięższych Naruszeń i zgodnie z aktualnymi przepisami zostanie uruchomiona procedura oceny dobrej reputacji - co jak podejrzewam skończy się uruchomieniem procedury ograniczenia ilości wypisów lub zawieszenia licencji.
Ze zdziwieniem stwierdzam, że 80% firm transportowych nie ma pojęcia, że od 30 listopada działa KREPTD, a oprócz kary finansowej każde naruszenie ma swoją wagę. Następnie brana jest pod uwagę średnia liczba naruszeń
@ukradlem_ksiezyc: 10 lat w tym robię, jestem za usunięciem patologii z transportu (zarówno po stronie kierowców, przedsiębiorców jak i ITD) każda ze stron ma swoje za uszami. Niemniej sporo już widziałem i nie zawsze jest to wina pracodawcy. Ale prawda, przepisy są zagmatwane jak wszystkie przepisy w PL.
"Truckerowi spod Poznania grozi do 6 tysięcy złotych" - to nadal taniej, niż zatrudnienie zmiennika. Co miesiąc przecież wpadać nie będzie. Takie kombinacje najzwyczajniej w świecie się im opłacają.
kara powinna byc adekwatna do przewinienia i być dotkliwa Jak ktoś zarabia wielokrotność kary to co to za kara? Prawdopodobieństwo ponownej wpadki jest znikome.
Polecam poczytać komentarze kierowców pod artykułem. Sam latam dużym i z doświadczenia wam powiem PRECZ Z MAKSYMALNĄ KONTROLĄ! Troche zaufania do ludzi! Przepisy i tacho są za mało elastyczne! Zegar bilogiczny to jedno,a wyścig z goniącym kierowcę tachem to drugie! Mimo wszystko wypadki z udziałem ciężarówek to najmniejszy procent w statystykach! Dziękuję za uwagę i pozdrawiam wszystkich Truckersów którzy wiedzą ocb ;)
@Lynx_Lynx @wiewior_s na trasach pomiedzy magazynami przy autostradach moze sie udac cos takuego. Moze i pomiedzy centrami dystrybucyjnymi beda jezdzic autonomiczne ciezarowki. Natomiast przy dystrybucji czy to do sklepow, hurtowni, na place budowy to nie ma zadnych szans na zastapienie kierowcy przez komputer.
Komentarze (126)
najlepsze
i z taniego gps wychodzi cena jak za spłuczke do boeinga za milion dolarów.
i tak biznes sie kreci.
@Phate77: Janusz logistyki w mojej okolicy jeździ Cayenne. BMW są dla wsioków.
Zwykli szoferzy towaru a tyle innowacyjności i epokowych wynalazków:
- wycięte filtry dpf,
- emulatory sond lambda, adblue i noxów.
- inteligentne wyłączniki tachografów,
- elastyczny czas pracy i dmc samochodów...
A jakby cała ta innowacje przenieść w kreatywność, w tworzenie czegoś użytecznego, a nie obchodzenie zabezpieczeń.
Tak powinni postępować wszędzie. Jeśli rynek jest patologiczny, dawać takie
Ze zdziwieniem stwierdzam, że 80% firm transportowych nie ma pojęcia, że od 30 listopada działa KREPTD, a oprócz kary finansowej każde naruszenie ma swoją wagę. Następnie brana jest pod uwagę średnia liczba naruszeń
https://trans.info/holandia-kilkudziesieciu-kierowcow-ukaranych-za-45-godzinny-odpoczynek-ciezarowce-83184?utm_campaign=naglowek_w_TransInfo&utm_source=ramka_w_PZ&utm_medium=news
UPS! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wiewior_s na trasach pomiedzy magazynami przy autostradach moze sie udac cos takuego. Moze i pomiedzy centrami dystrybucyjnymi beda jezdzic autonomiczne ciezarowki. Natomiast przy dystrybucji czy to do sklepow, hurtowni, na place budowy to nie ma zadnych szans na zastapienie kierowcy przez komputer.