Fizyk Tomasz Rożek o tym jak szkolnictwo zabija pasję u dzieci
Robimy krzywdę naszym dzieciom. Dzieci w ostatnich klasach szkół podstawowych są przeciążone pracą. Nie mają czasu na pogłębianie swoich zainteresowań. Chcielibyśmy, żeby ciekawość dodawała im...
klocus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 194
- Odpowiedz
Komentarze (194)
najlepsze
@DEATH_INTJ: Za bardzo nowocześnie, a problem dużo starszy. Po prostu nie chodzi o kształcenie ludzi co by potem za dużo myśleli, zastanawiali się, jątrzyli, dokonywali świadomych wyborów, drążyli, marzyli, pytali, czy po prostu myśleli krytycznie. Tu chodzi o wychowanie ślepych, tanich służbistów, a nie jakiś wolnomyślicieli.
Masz w powiązanych fajny materiał Kena Robinsona o tym jak bardzo współczesne szkolnictwo jest dostosowane do fabryk XIX wieku, a nie do współczesności. Czy nie trzeba jednak zacząć reformować bo zaraz się okaże że szkoła jest absolutnie przestarzała?
Choć warto dodać że mam do sir Robinsona jeden zarzut. Mówi że teraz jest źle,
@Fearaneruial: hmm, miałbym kilka pomysłów, ale jest to nierealne w tak ujednoliconym społeczeństwie. Przede wszystkim podejście indywidualne do ucznia. Likwidacja religii oraz przedsiębiorczości(w takiej formie), mniej zajęć przedmiotów nieuczących logicznego myślenia(czyli przede wszystkim, historia, wos, geografia, mniej lektur z Polskiego i na tymże przedmiocie większy nacisk na pisanie dokumentów i pism które przydadzą się w życiu. Więcej możliwych zajęć dodatkowych
Rozklad Gaussa po raz kolejny pokonany, tutaj wszyscy są wyjątkowi i nie ma przeciętniaków
Niestety, ale właśnie dzisiejszy system, prowadzi do braku czasu nad zainteresowaniami, szczególnie mowa o bardziej rozbudowanych technikach i liceum, gdzie czasami tylko tyrasz i śpisz. Nawet jak na wakacjach jest troszeczkę czasu, to już bardzo ciężko zbudować grupę pasjonatów, a jeśli sam dochodzisz, to kolejne 9 miesięcy, powodują, że znowu wypadasz, zapominasz i #!$%@? z tego masz.
http://dziecisawazne.pl/10-roznic-pomiedzy-polskim-a-finskim-systemem-edukacji/