fajnie, niech ktos wjedzie wózkiem widłowym do tej kropelki i rozmieszcza palety. DOstawcy dostaną #!$%@? z układaniem towaru w zwężającej się naczepie.
Brakuje ilustracji, o ile udało się zmniejszyć opory powietrza przy 86km/h dla tego konceptu ciężarówki i przykładu, jak przełożyłoby się to na spalanie.
Ciężarówka, którą jeżdżę pokonuje 800 km dziennie. Daje to 1100 PLN na paliwo dziennie. Dlatego często jeżdżą jeden za drugim. Bo spalanie z 20% niższe. Czyli dziad trans 200 zł do przodu. Taka jazda jest jednak dość niebezpieczna dla kierowcy.
Coś tam ta komisjia europejska kombinowała z nakazem robienia bardziej aerodynamicznych ciężarówek. Sam ciągnik miał być wydłużony o 50 cm bez mian w przestrzeni ładunkowej. Ale na razie cisza. Mogli pokazać jak tam wygląda aerodynamika amerykańskich wozów czy może trochę wstyd że u nas jeżdżą takie klocki.
@Liberator19: W europie powinno się sporo zrobić jeżeli chodzi o wielkości i kształt ciężarówek. W 0:53 na filmie jest pokazany wykres na którym można zobaczyć, że przy prędkości 24 m/s (ok 86 km/h) z którą poruszają się składy po autostradach większość energii jest tracona na walkę z oporem powietrza.
Tak jak piszesz proponowano wydłużyć długość przodu ciągników o 50 cm, były też pomysły zastosowania "spojlerów" na końcu naczepy które ograniczałyby zawirowania.
@yolantarutowicz: A dokładnie chodzi tylko o to, że amerykańskie przepisy określają maksymalną długość naczepy, a europejskie całego zestawu. Zatem jeśli Amerykanin chce mieć ciągnik aerodynamiczny, z łatwym dostępem do silnika i z ogromną sypialnią, to wybierze sobie długi model. Europejczyk teoretycznie mógłby to zrobić kosztem przestrzeni ładunkowej, ale domyślam się, że producenci naczep sami optymalizują ich wymiary idealnie pod przepisy. W Europie poza maksymalne wymiary wystawać mogą tylko giętkie elementy naczepy,
Komentarze (93)
najlepsze
Już takie pomykają po drogach. https://www.google.de/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://40ton.net/1-osiowe-aerodynamiczne-naczepy-dhl-6-proc-tanszy-transport-czesci-samolotow/&ved=0ahUKEwiPguLo2JDYAhXS56QKHa4lAaEQFggcMAA&usg=AOvVaw0ePYW0g5rpKSrRAbf06N5u
źródło: comment_HZ3bU4C6DwoTuzELvs8ITknua94nH6aY.jpg
Pobierzźródło: comment_OCWYJ2CAS3EOwGnKkNDLk4MAXh8MloBw.jpg
Pobierzźródło: comment_GtYQVNyvhkadT4CMgCU76jKfxk0vXjSP.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_ElN8qcUvsVNzaX2MHnVlP0b3bEXLnutQ.jpg
PobierzTakie owiewki to ponoć oszczędność kilku % spalania.
źródło: comment_q5Z4EweJA6MA6G9fcKw3xJxB2KcORfNp.jpg
Pobierz@yolantarutowicz: Bo to opcja dodatkowo płatna? :)
Mogli pokazać jak tam wygląda aerodynamika amerykańskich wozów czy może trochę wstyd że u nas jeżdżą takie klocki.
Tak jak piszesz proponowano wydłużyć długość przodu ciągników o 50 cm, były też pomysły zastosowania "spojlerów" na końcu naczepy które ograniczałyby zawirowania.
źródło: comment_GZqA9VNdU90mSMA2rBOCsf6nly2oKKdu.jpg
Pobierzźródło: comment_BJri6qmMmnBjIeLmzAut4fVxBpZoIc5Y.jpg
Pobierz