Warto zaznaczyć, że film został nagrany w grze Cities:Skylines, gdzie symulacja ruchu ulicznego jest nieco "ułomna", co widać na powyższym wideo w postaci m.in przenikających się pojazdów.
@Damixi albo mi się w oczach pomieszało albo ronda to jakieś nieporozumienie w tej symulacji... 2 pasy do skrętu w prawo (zjazdu) ale wszystkie te auta wciskają się na palę na skrajny. Powiedziałbym że symulacja jest mocno ułomna :)
@ziobro2 Było to juz tłumaczone lopatologicznie setki razy. Jeśli symulacja miałaby wiernie oddawać realia ruchu ulicznego, to już po 10 min gry miałbyś pokaz slajdów, gdyż procesor by sie spocił od obliczeń... Sam mod tez nie jest perfekcyjny, ale w znacznym stopniu pomaga. Twórcom zależy na optymalnym kodzie, który pozwoli grać z 30fps większości graczy. Ten kto ma większe wymagania, musi nieco więcej włożyć w to zaangażowania.
Nie wiem skąd tyle wykopów i zachwyt skoro to jest upośledzone, właśnie tak jak i ruch samochodwy w cities skyline. Nie jest to najlepsza reprezentacja szczególnie rond. Bo od kiedy to samochody na rondzie przepuszczają te które włączają się do ruchu, albo nie wykorzystują wszystkich pasów. Wystarczy spojrzeć na przepustowość zwykłego ronda 8 :)
@ElCidX: dopóki nie ma znaku podporządkowania przed rondem samochód na rondzie ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa osobie wjeżdżającej na rondo. Do niedawna w Krakowie były 2 takie ronda.
@WILI7777: @mar111cin: i to znacznie wiecej. Tydzien temu bylem w Toruniu. Wielkie moje zaskoczenie bylo gdy rowerzysci jechali srodkiem ulicy (po sciezce rowerowej ?!), pasy krzyzowaly sie z tramwajem (tramwaj za mna trabi a ja nie mam gdzie uciec), dwa pasy w obu kierunkach i nagle jeden z pasow postanowil przesunac sie o 5 metrow w lewo (tez nie mam gdzie jechac bo wszyscy z lewego jada prosto
Zapomniałeś chyba dodać, że chodzi o grę komputerową, nawet jest dopisek, że bez modów (czyli to samo skrzyżowanie z modami i bez może działać zupełnie inaczej bo mody powodują, że wszystko się zmienia).
@yousouyou: Dokładnie jest Cities Skylines, a bez modów (Traffic Manager President Edition czy Rush Hour) ruch jest nie do ogarnięcia w tej grze. ( ͡°͜ʖ͡°)
Kto grał ten wie ze najgorszą rzeczą po rozbudowaniu miasta jest właśnie komunikacja i korki. Najlepiej rozpirzyć całe drogi i zastąpić dwupasmówkami (na początku gry zbyt mało funduszy na dwupasmowa+ jest ona odblokowywania ~100k+ mieszkańców). Problemy zawsze największe z wjazdem do miasta gdzie mi nie udało się znaleźć najlepszego rozwiązania. Istnieje wiele modow dzięki którym możemy nawet ustawić sygnalizacje świetlna kompletnie manualnie dla każdej ulicy. Jest to dobre, iż gra sama s
@Wooferek: Polecam filmiki urbanistów grających w Cities Skylines. Co prawda gra rządzi się swoimi zasadmi, nie da się zrobić wielu rzeczy a niektore są po prostu absurdalne (wszędzie musi być zapewniony dojazd samochodem, a parkingi są uważane za atrakcję), ale tak jak w rzeczywistości poszerzanie dróg prowadzi, do tego, że problem staje się jeszcze większy i gracze budują jakieś monstrualne węzły drogowe. Jednak tak jak w życiu można zrobić coś
@Sarseth: Dla nich ten standard wygląda inaczej niż u nas, bo jest bez znaku ustąp pierwszeństwa przy wjeździe (czyli będąc na rondzie musisz ustąpić wjeżdżającemu na nie) i dlatego taka słaba przepustowość.
Komentarze (225)
najlepsze
@grzechog: no popatrz, jak w życiu xD
Naaldwijk. Do kompletu dołożyli jeszcze wierzchem estakadę rowerową :)
Nie jest to najlepsza reprezentacja szczególnie rond.
Bo od kiedy to samochody na rondzie przepuszczają te które włączają się do ruchu, albo nie wykorzystują wszystkich pasów.
Wystarczy spojrzeć na przepustowość zwykłego ronda 8 :)
@ElCidX: Tak to działa w Ameryce
Po więcej odsyłam do google.
#citiesskylines szanuje
Standard roundabout
Myślałem że to pauza. A to tylko kobiety się zebrały na rondzie.