Manual powoli odchodzi do lamusa!
W kuluarach świata motoryzacyjnego coraz głośniej mówi się o tym, że manualna skrzynia biegów zaczyna być ginącym gatunkiem. Zabawa ze sprzęgłem i lewarkiem przestała kręcić kierowców...
Autofakty_pl z- #
- #
- #
- #
- 591
W kuluarach świata motoryzacyjnego coraz głośniej mówi się o tym, że manualna skrzynia biegów zaczyna być ginącym gatunkiem. Zabawa ze sprzęgłem i lewarkiem przestała kręcić kierowców...
Autofakty_pl z
Komentarze (591)
najlepsze
To wy jaki sposób jeździsz? Tylko jedynka i 0-5000 rpm aż silnik wyje na pół miasta czy dwójka i ruszasz też z niej?
sprawdziłem, leaf, bmwi3 i tesla ma reduktor połączony z mechanizmem rózniocowym.
skrzynie biegów znalazłem tylko w hybrydach, wiec tego ten.
ale jak najbardziej, dla zwiekszenia osiagów można używać dwubiegówek w elektrykach, ale to dodatkowe straty na napędzie wiec w normalnych samochodach tego nie ma.
@PierDacze: Ale chyba nimi nie jeździłeś skoro takie mity powielasz. To jak znajomi przed wyjazdem w góry mówili żebym hehe hamulce sprawdził lepiej skoro będę ciągle hamować bo automat xP
FYI automat hamuje silnikiem w całym zakresie obrotów i na każdym biegu, w dodatku są tryby górskie czy holownicze (zależy jak kto to nazywa) gdzie skrzynia pracuje
@xaliemorph: Byłem 2 lata temu w Kościelisku. W pewnym momencie zastanawiałem się czy tu panuje ruch lewo czy prawostronny, bo miejscowi latali każdym pasem w obie strony.
A jak nas góralka przewiozła, to się czułem jak Louis de Funes w filmach o żandarmie, kiedy go zakonnica woziła.
Szkoda, że nikt tego nie powiedział inżynierom porsche i chevroleta
PS I zapewne nadal się meczą ^^
@Realone: O, faktycznie. Dobrze wiedzieć ;)
@juardi: dlatego lepiej nie mieć klimatyzacji, elektryki, turbin(y), w ogóle najlepiej nie mieć samochodu to się nic nie zepsuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co nie zmienia faktu, że automat jest fajny.
@zafrasowany: czego?
Nieznane musi być złe i podstępne!
Po przeczytaniu tego artykułu nie odniosłem takiego wrażenia. Chyba nawet nie było na to żadnych danych. xD
Jeżdżę automatem i manualem na zmianę i nadal nie mogę się zdecydować, co jest lepsze. Na pewno wolę automat do miasta, do jazdy w korku, od świateł do świateł, z częstymi zatrzymaniami. W każdych innych warunkach jest mi to kompletnie obojętne, zmian biegów nie zauważam, nie jest to żaden problem, a przy bardziej sportowej jeździe nawet pewna przyjemność.
Przyszłość należy jednak z całą pewnością do automatów i następny
- w mieście automat
- poza miastem bez znaczenia
- do sportu (czyli raz od wielkiego dzwonu albo wcale?) manual (ale to tylko ty tak uważasz, cała reszta świata używa sekwencji w automacie)
I "nie możesz się zdecydować"?
Kto choć raz zaznał dobrego automata, temu ciężko wrócić do manuala.
- czasem skrzynia nie wie co zrobić, bardzo długa reakcja na kickdown nawet w trybie Dynamicznym, niebezpieczne na jednopasmówkach podczas wyprzedzania gdzie liczą się dziesiątki sekund
- w trybie Sport/Manual potrafi sama zmienić bieg na niższy (sic!)
- dopłata 10 - 11 tys
Bo DSG to ślepy zaułek motoryzacji. Ciężkie, skomplikowane, podatne na awarie a szału szybkością tez nie robią przy najnowszych hydrokinetykach. I z samej definicji - nie da się np. szybko zredukować o 2 biegi w takiej skrzyni.
DSG jest fajne jak się rusza od zera i po kolei wchodza kolejne biegi. W sytuacjach wątpliwych , ruchu miejskim
Ja osobiście znacznie wyżej stawiam osmio- i wyżej biegowe konstrukcje ZF montowane np.
edit: Z drugiej strony jak czytam komentarze odwołujące się do męskości, to faktycznie żenadometr wywala poza skalę..
Dla mnie to jeden z tych mitów, jak
"kto jeździł hybrydą, nigdy nie wybierze innego samochodu"
bzdura, dla mnie to megagówno, a oczekiwania miałem ogromne co do momentu silników elektrycznych - fakt nie jeździłem infiniti ani lexusem, tylko najtańszą hybrydą toyoty
"kto raz spóbuje iphona, nigdy nie wróci do
Okazało się, że były to porady od osób, które nigdy nie miały do czynienia z automatami. A swoje opinie opierali chyba na przedpotopowych 3-biegowych automatach.
Kupiłem samochód w automacie, potem drugi i jestem mega zadowolony z
@sowiq: To trochę prawda i trochę nie. Automat zużywa więcej paliwa na postoju i ma trochę większe straty energii na skrzyni biegów ale z drugiej strony łatwiej jeździć nim ekonomicznie: automat sam pilnuje abyś jechał na najbardziej ekonomicznych przełożeniach, szybciej zmienia biegi i przede wszystkim perfekcyjnie wykorzystuje silnik do hamowania co jest dość trudne na manualnej skrzyni biegów.
@fishmaker: No nie wiem czy tak zupełnie bez( ͡° ͜ʖ ͡°)