Manual powoli odchodzi do lamusa!
W kuluarach świata motoryzacyjnego coraz głośniej mówi się o tym, że manualna skrzynia biegów zaczyna być ginącym gatunkiem. Zabawa ze sprzęgłem i lewarkiem przestała kręcić kierowców...
Autofakty_pl z- #
- #
- #
- #
- 591
W kuluarach świata motoryzacyjnego coraz głośniej mówi się o tym, że manualna skrzynia biegów zaczyna być ginącym gatunkiem. Zabawa ze sprzęgłem i lewarkiem przestała kręcić kierowców...
Autofakty_pl z
Komentarze (591)
najlepsze
@LOST_CONTROL: W automacie też tak zrobisz. W zależności od modelu możesz kazać skrzyni zredukować do biegu w którym samochód najlepiej będzie przyśpieszał (w tym trybie skrzynia zmieni bieg na wyższy dopiero w okolicach czerwonego pola). W takim ustawieniu wjeżdzasz w zakręt, przy wyjściu gaz do dechy, jeżeli zajdzie taka potrzeba to skrzynia zmieni bieg na wyższy. Na
Z drugiej strony - jak często słyszysz o rozbieganym dieslu?
@kotimwbuta: #falszywyrozowypasek
A poza tym manual jest mniej awaryjny.
Awaryjnosc to jedno. Druga rzecz, to wygoda. Nigdy więcej nie kupię manuala. Przyjemność z jazdy automatem jest nieporównywalnie większa.
Na przykład BMW mówi, że oleju w AT się nie wymienia, a ZF (producent skrzyń) każe wymieniać co 60kkm.
Stary olej szybciej zarżnie skrzynie, nie mówiąc o słabej kulturze pracy.
Ale rozumiem, że to nie są problemy ludzi, którzy mają nowe auto z salonu na gwarancji i zmieniają co 2-5 lata.
Automatów robi się coraz więcej i są coraz lepsze, dają możliwość wyboru biegu i to się ludziom podoba. W tanich lub małych autach jakieś wymyślne konstrukcje nie są zbyt poważane, ale duże sedany i kombi
przecież to jest bzdura , serwisy nie zarabiają na obsłudze manualnej skrzyni biegów i w konsekwencji tego producenci wycofują manuale ze sprzedaży w segmentach premium , takie ruch zbliżają nas do całkowitego braku myślenia w aucie która ma zrobić większość za kierowcę ( już same hamują