@kupkesobieciagne: Akurat stosunek masy w Porsche 911 zależy głównie od umiejscowienia silnika, a nie napędu. Generalnie w pojazdach z napędem na tył jest łatwiej zbalansować masę. Większość aut z napędem na przód jest podsterowne, a aut z napędem na tył nadsterowne, jednak nie jest to regułą. Na przykład audi mają tendencję do podsterowności mimo napędu na 4 koła. @ponury_grabarz: Najłatwiej mi jest zrozumieć to tak: nadsterowny ( bardziej sterowny )
nadsterowność - skrecasz kierownica a auto skreca jeszcze bardziej i musisz wyluzowac skret ( nadskrecanie ) podsterownosc - skrecasz kierownica a auto nie bardzo chce i musisz dalej skrecac (niedoskrecanie, podskrecanie)
Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego napęd na tył w samochodzie, który ma mniej niż 200 KM jest lepszy od przedniego, pomijając fakt, że tyłem można sobie zarzucić na mokrym?
@mamut2000: Chyba nie rozumiem co napisałeś, albo źle napisałeś.
To własnie powyżej 200 KM napęd na przód jest słaby, brakuje docisku na oś napędzaną.
Do użytku codziennego FWD jest prostsze do ogarnięcia, za to RWD daje więcej kontroli przy poślizgu o ile kierowca umie tym RWD jeździć, co wcale nie jest proste.
Komentarze (47)
najlepsze
Przez Ciebie musiałem obejrzec drugi raz :P
@ponury_grabarz: Najłatwiej mi jest zrozumieć to tak: nadsterowny ( bardziej sterowny )
podsterownosc - skrecasz kierownica a auto nie bardzo chce i musisz dalej skrecac (niedoskrecanie, podskrecanie)
Przy podsterowności prostujesz, a przynajmniej dalej nie skręcasz kierownicy, bo zwiększając skręt kierownicy pogarszasz sprawę.
To własnie powyżej 200 KM napęd na przód jest słaby, brakuje docisku na oś napędzaną.
Do użytku codziennego FWD jest prostsze do ogarnięcia, za to RWD daje więcej kontroli przy poślizgu o ile kierowca umie tym RWD jeździć, co wcale nie jest proste.
Gx
Komentarz usunięty przez moderatora