Ogromne masowe zwolnienia na Polskich uczelniach od października 2018 do 2021 r.
![Ogromne masowe zwolnienia na Polskich uczelniach od października 2018 do 2021 r.](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_ql1LVoTsb1yOlmO8R5Pcmi7Txs6iOCCg,w300h194.jpg)
Tak Panowie i Panie żarty się skończyły, nie są to czcze pogróżki, ponieważ samo środowisko akademickie wspólnie z Ministrem Jarosławem Gowinem pracowało nad reformą nauki i akademii w Ustawie 2.0 ponad rok. Jeśli nie wierzycie w moje słowa, to weźcie pod uwagę wypowiedz rektora politechniki...
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 268
- Odpowiedz
Komentarze (268)
najlepsze
Chciałbym tylko zobaczyć wszystkie kryteria klasyfikacji uczelni.
- Doktoryzowanie się z dziedzin a nie z dyscyplin (zmniejszenie biurokracji, czyli jeśli ktoś na wydziale technicznym robił doktorat z zakresu nauk fizycznych, chemicznych, matematycznych, to teraz będzie mógł podpiąć się pod dziedzinę, doktorat będzie bardziej interdyscyplinarny)
- Nowa klasyfikacja uczelni A, B, C (C jest najgorsza, i nie można na niej uzyskać II i III stopnia studiów, wyłącznie działalność dydaktyczna). Ten podział nie będzie odpowiadał obecnej klasyfikacji KEJN, a zostanie znacznie zaostrzony. Obecnie mało który uniwersytet jest w kategorii C, po reformie, tylko nieliczne będą w A , około 60 w B a reszta w C.
Uniwersytety klasy C - znacznie cięcia (drastyczne) finansowania z budżetu państwa, możliwość nadawania jedynie I stopnia studiów
@nie_daje_rady: Ciekawe co w ich założeniu znaczy "wysokie". Niestety obawiam się, że zmniejszenie liczby doktorantów w dziedzinach takich jak fizyka i chemia może znacząco odbić się na publikowalności i w efekcie osłabić pozycję polskiej nauki na rynku
@pelen_spokoj: A w jaki sposób zmniejszenie liczby nowych doktorantów ma temu pomóc? Przecież to logiczne, że uczelnie zostawią sobie najstarszych pracowników, którzy zazwyczaj pozjadali wszystkie rozumy i już mają gdzieś studentów. Przecież w "aktualizacji" wiedzy prowadzących mogłyby pomóc wręcz odwrotne działania - bardzo dużo nowych doktorantów, którzy szybko wypraliby starych leśnych dziadków.
@pelen_spokoj: tzn co ma konkretnego umieć? Uczelnia to nie kurs zawodowy. Uczelnia ma uczyć konceptów i ogólnej wiedzy, a nie kształcić expertów z wąskiej technologii X. Do uczenia konceptów starsze rzeczy jak najbadziej się nadają. Bo umiejętności wyniesione z uczelni mają być takie, by
@porannymis: Rozumiem, że Ty byłeś jednym z 500 najlepszych studentów na świecie. Problemy w polskim szkolnictwie są, ale znacznie bardziej złożone niż Ci się wydaje
@bydgoskiprusak
Chłopie, o czym Ty piszesz. Wsadzasz slajdy z prezentacji, która miała miejsce na Politechnice Warszawskiej 1 marca 2017 r - prezentowane tam były założenia 3 zespołów eksperckich, które miały za zadanie opracować założenia do nowej Ustawy. 19 i 20 września w Krakowie odbył się Narodowy Kongres Nauki (na obu byłem) na którym przedstawiono projekt Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce, który każdy może przeczytać na stronie www.konstytucjadlanauki.gov.pl/
1) Podział na uniwersytety badawcze, badawczo-dydaktyczne, dydaktyczne - tego już nie ma, został podział na uczelnie akademickiei zawodowe
2) Wprowadzona kategoria B+ do oceny kierunku (o której nie pisałeś) + te które mają kategorię C odznaczają się FATALNĄ jakością kształcenia i akurat tu warto pochwalić MNiSW że nie będzie dotować wyższych szkół lansu