Zgłaszałem wielokrotnie, że na tym skrzyżowaniu jest problem z uzyskaniem zielonego światła jadąc przejazdem rowerowym przecinającym ulicę Światowida. Za każ...
Tak to jest gdy rowery mają być traktowane jako pojazdy uprzywilejowane - dedykowane ścieżki, dedykowane światła i jednocześnie traktowane jak pojazdy równorzędne. Mnożenie bytów, przyciski, wykrywanie ruchu, znaki, pasy, malowanie. Nie ma żadnego racjonalnego powodu, by miały mieć dedykowane pasy - to oducza, odzwyczaja kierowców od rowerzystów i vice versa.
Wszystkie światowe doświadczenia wskazują jedno - im więcej rowerzystów na jezdniach tym jest bezpieczniej, bo kierowcy bardziej uważają i jeżdżą wolniej.
@marian1881: Ale chyba nie w Polsce bo niestety wielu kierowców albo udaje jakby roweru nie było albo wymija na milimetry. Nie mówiąc już o infrastrukturze drogowej przy poboczach/prawej stronie która często ma jakieś defekty w postaci dziur, studzienek kanalizacyjnych przez co jazda ani nie jest komfortowa ani bezpieczna.
Komentarze (74)
najlepsze
@marian1881: Ale chyba nie w Polsce bo niestety wielu kierowców albo udaje jakby roweru nie było albo wymija na milimetry. Nie mówiąc już o infrastrukturze drogowej przy poboczach/prawej stronie która często ma jakieś defekty w postaci dziur, studzienek kanalizacyjnych przez co jazda ani nie jest komfortowa ani bezpieczna.