Jak twórcy STERUJĄ graczem? Ukryte mechanizmy w grach!
Kacper Pitala przygląda się mechanizmom rozgrywki, które twórcy ukrywają przed graczami. Czy to znaczy, że jesteśmy... okłamywani? A może ma to jakiś głębszy...
lyman11 z- #
- #
- #
- #
- 88
Kacper Pitala przygląda się mechanizmom rozgrywki, które twórcy ukrywają przed graczami. Czy to znaczy, że jesteśmy... okłamywani? A może ma to jakiś głębszy...
lyman11 z
Komentarze (88)
najlepsze
mówię czy jest mocno ranny czy ledwie draśnięty
dzięki temu można czasem... zabić jakiegoś mobka nawet gdy na kości wypadło 2 w obrażeniach a wróg ma 4 hp... :)
Zwykle to ostatni w spotkaniu albo gdy sesje dobiega końca a mam coś jeszcze do przedstawienia
Grałem w Senuę i uwierzcie mi nie chcecie wiedzieć pewnych rzeczy zanim nie przejdziecie gry, bo wrażenie jest kolosalne.
-Kiedy gracz ma zginąć z ręki bota, robi się na jedną sekundę nieśmiertelny.
-Kiedy odpali się ult wskrzeszający, to też na jedną sekundę robi się nieśmiertelny.
-Pierwsza broń po pierwszej głównej misji jest zawsze zielonej kategorii, czyli wyraźnie lepsza.
-Przeciwnicy są bardziej celni, jeśli gracz nie korzysta z osłon,
@MerytorycznieNiepoprawny: w rozgrywce wieloosobowej też to występuje i nazywa się "catch up". Przykładowo w Race Driver: GRID można taką opcję włączyć i jeśli jesteś gdzieś na ostatnich miejscach to Twoje auto jest szybsze od gościa, który jedzie w czołówce dzięki czemu wszyscy jadą "w kupie" i ścigają się między sobą. Podobnie
Po prostu
@UrbanHorn: Ta gra nie jest w ogóle trudna. Ma opinię trudnej na tle gier typu Assassin's Creed, które grają się same. Odpal sobie dowolną platformówkę z lat 90. albo inne współczesne japońskie gry RPG. Wtedy zobaczysz, że nazywanie serii Souls trudną to grube przegięcie.
Nie zdziwiłbym się jakby nawet DS miały ukryte mechanizmy ułatwiające rozgrywkę, czy wybaczające błędy gracza.
Pierwszy tweet (1 września) + tona odpowiedzi i następnych tweetów.
https://twitter.com/Gaohmee/status/903510060197744640
W formie arta (8 września)
https://twitter.com/Gaohmee/status/906218149787271168
Lub przynajmniej
Później są dostosowywane .
Czyli np. najpierw ktoś wymyśla "Hej, a niech przeciwnicy za naszymi plecami są wolniejsi" - później sprawdza się czy lepiej by było to 15, 30 czy może 45 procent.
I tak to właśnie działa - ale generalnie materiał mocno prawdziwy i wnioski generalnie bardzo dobrze
Drugi raz to samo z hydrą jako rogue. Wiedziałem, że coś nie tak... ale co? Wtedy stawiałem na to, że mistrz gry podkręcił szanse w
Komentarz usunięty przez moderatora
V S A U C E ?
Co ciekawe identyczny mechanizm był osią rozgrywki w późniejszej grze tego samego dewelopera- God Hand, której dostało się
Komentarz usunięty przez moderatora