Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko383
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

374

Zarobki i Statystyki z mojej drugiej gry mobilnej + AMA

Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP

DonislawDev
DonislawDev
z
wykop.pl
dodany: 18.06.2017, 10:47:37
  • #
    programowanie
  • #
    gamedev
  • #
    gry
  • #
    polska
  • #
    android
  • #
    gryandroid
  • 155
    • Facebook
    • Twitter


Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP (zakupy w aplikacji).

„Tree Tap – Money Idle Clicker” został pobrany przez 539 osób, wersja WebGL ma 13500 zagrań. Nie są to jakieś wielkie wyniki, wręcz są one żałosne, jednakże ciesze się, że ktoś w ogóle zagrał w moją gierkę. 141 osób, pobrało grę z Amazon Store, 398 z Google Play. Największa liczba pobrań jednego dnia to 72. Gra jest pobierana 12-14x/dzień. Z takich ciekawostek, to rekordem mojej pierwszej gierki, było 30 pobrań w jeden dzień, aktualna liczba pobrań mojej pierwszej gierki to 427.



Jeśli zaś chodzi o zyski z „Tree Tap – Money Idle Clicker”:
$19.46 (Kongregate)
$2.37 (Unity Ads)
$0.61 (Chartboost)



Są to kwoty niewypłacalne, jednakże spodziewałem się takich wyników. Nie liczę zbytnio na pieniądze, wciąż się uczę, uważam, iż moje „gry” są za słabe, aby coś zarobić. Jeśli zaś chodzi o marketing, to: Twitter, Reddit, Facebook, Wykop, pisanie do różnych youtuberów i stron zajmujących się grami mobilnymi. Postawiłem też na częste robienie aktualizacji, sugerowanie się pomysłami graczy. Dodam tutaj jeszcze jedną ciekawostkę, moja gra, jest często obecna na następujących urządzeniach:

Google Nexus 6P - 4.5%
Samsung Galaxy S7 Edge - 4.5%
Samsung Galaxy S7 - 2,8%
Google Pixel XL - 2.0%
Dużo jest Samsungów ( z 60-70% urządzeń)

Dane na temat użytkowników mojej gierki:





Jeśli chodzi o moje przyszłe plany, to planuję wydać parę aktualizacji do „Tree Tap – Money Idle Clicker”, następnie podszkolić się w C# i robić kolejną gierkę, obstawiam, iż będzie to następny „clicker”, jednakże planuje zastosować troszkę inną mechanikę, nie będzie to zwykle klikanie. (jest ono zbyt nudne).

Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je śmiało. Proszę o traktowanie tego wpisu jako ciekawostki. Mam 18 lat, wciąż jestem słabym początkującym.

Tree Tap – Google Play

Tree Tap – Amazon Store

Tree Tap – Wersja Online, Kongregate

Facebook

Twitter

Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty.

Treści powiązane (3)

Statystyki Pierwszej Gry

DonislawDev
z wykop.pl
  • 6

Sklep Google Play

DonislawDev
z play.google.com
  • 5

Komentarze (155)

najlepsze

trebeter
trebeter
18.06.2017, 22:13:45
  • 99
rzucił pracę w korporacji i teraz dzięki reklamom zarabia 130zł/miesięcznie
poznaj jego tajemnicę
  • 6
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 22:17:16
  • 21
@trebeter:
;p Cholera, w sumie to nie powinienem się z tego śmiać ;p
Znaczy się, nie rzuciłem pracy w korporacji, ale jak by ktoś rzucił pracę w korpo i zaczął robić gry i zarabiał na nich 130zł/miesiąc, to w sumie troszkę smutno( ͡° ʖ̯ ͡°).
T.....0
konto usunięte 18.06.2017, 22:28:16
  • 35
;p Cholera, w sumie to nie powinienem się z tego śmiać ;p

Znaczy się, nie rzuciłem pracy w korporacji, ale jak by ktoś rzucił pracę w korpo i zaczął robić gry i zarabiał na nich 130zł/miesiąc, to w sumie troszkę smutno( ͡° ʖ̯ ͡°).


@DonislawDev: Zrob 100 gier i bedziesz zarabial 13 tys a moze ktoras wystrzeli i bedziesz milionerem.
Morit
Morit
18.06.2017, 15:19:32
  • 23
Statystyki bardzo fajne, ale szału pytań przy takiej ilości pobrań i zarobków bym się nie spodziewał ;)
  • 7
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 15:23:27
  • 21
@Morit:
Witam, zdaję sobie z tego sprawę, jednakże jak by ktoś miał pytanie, to zawsze jestem chętny do odpowiedzi:-}
Copperhead
Copperhead
18.06.2017, 23:24:37 via Android
  • 12
@DonislawDev nie Panuj mi tu Mirku:-) kiedyś zaczynałem, ale szybko się poddałem. Poza tym praca, studia i inne obowiązki odsuwały ten temat pod dywan. Tobie gratuluję i już pobieram. Powodzenia
Stefan_Niesiolowski_cie_widzi
Stefan_Niesiolowski_cie_widzi
18.06.2017, 20:39:30 via iOS
  • 17
Jaka jest predkosc jaskolki trzymajacej kokosa? @DonislawDev:
  • 6
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 20:42:34
  • 18
@Stefan_Niesiolowski_cie_widzi:
Witam, tego to się nie spodziewałem, nie wiem( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_tRvfFWhMKGpEtufa25ELz7xsiUrjs40X.jpg
1950M
1950M
18.06.2017, 22:10:49 via Android
  • 9
@Stefan_Niesiolowski_cie_widzi zerowa, bo nie leci?
CaptainHero
CaptainHero
18.06.2017, 16:00:03
  • 11
Ile czasu na to poświęciłeś?
  • 4
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 16:17:39
  • 61
@CaptainHero:
Cały projekt zamknął się w około miesiącu - 1,5 miesiąca, ale samo pisanie kodu to max tydzień lub 1.5 tygodnia. Musiałem jeszcze fabułę wymyślić, balans, były problemy z wersja przeglądarkową(nie chciała się kompilować).

Tak z 1-1.5 miesiąca roboty. Ale z tydzień programowania, dwa, ot czasami czasu nie było, tu się człowiek zastanawiał nad fabułą, tu nad balansem, tu zbierał feedback.'

Najpierw zrobiłem drzewko, zmianę grafiki, zmianę tła, następnie poszedł sklep
KrojonyAnanas
KrojonyAnanas
18.06.2017, 16:51:01
  • 56
@DonislawDev: Fajnie że coś tam dłubiesz w gamedevie już w szkole, powodzenia :)
ofczy
ofczy
18.06.2017, 19:46:18
  • 9
@DonislawDev Jakbys pracy szukal to daj znac :)
  • 3
ofczy
ofczy
18.06.2017, 21:33:55 via Android
  • 11
@DonislawDev nah. Imho, jak nie jestes #!$%@?, bralbym juz Cie :)
InBoU
InBoU
18.06.2017, 22:37:42 via Android
  • 11
@DonislawDev nie musisz. Nauczysz się w pracy. Do tego trochę kasy zarobisz.
kacperzed
kacperzed
18.06.2017, 22:21:43
  • 7
Jakieś 5 miechów temu zacząłem się uczyć C# i Unity. Raczej z ciekawości niż chęci zysku ale nie ukrywam że taka praca by mi bardzo odpowiadała :) Jakieś wskazówki dla początkującego? Czego się wystrzegać a nad czym najbardziej się skupić.

BTW odkąd zacząłem swoją przygodę z pisaniem gier , trzy poziomy w Arcanoidzie zrobione, a co :) , i zobaczyłem ile to tak naprawdę jest roboty ...... nigdy więcej pirackich gier. Naprawdę
  • 2
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 22:28:22
  • 3
@kacperzed:
Gamedev jest dość fajny, też chciałbym w przyszłości w nim pracować.
Wciąż jestem początkujący, nie chciałbym dawać rad, ale co mi tam ;p
Najważniejsze, to pomyśleć (jeszcze przed wydaniem gry) o sposobach marketingu gry, większość gier (chodzi o platformę) Android, szybko kończy bez graczy z powodu braku marketingu, gracz nie wie, że dana gra powstałą. Najważniejsze to się nie poddawać i czerpać z tego przyjemność :-}

A co do błędów,
kacperzed
kacperzed
18.06.2017, 22:32:54
  • 5
@DonislawDev: czemu zaraz "Panu" :) dzięki za odpowiedź i życzę wytrwałości :)
Pienio69
Pienio69
18.06.2017, 18:00:30
  • 7
Na co wydasz zarobione pieniądze?
  • 3
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 18:11:53
  • 72
@Pienio69:
Na kolumbijską kokainę :-}
A tak bardziej na poważnie, to na nic, gdyż jest to za mała kwota, aby ją wypłacić.
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 21:53:30
  • 19
@4pietrowydrapaczchmur:
100$ Unity Ads
25$ Kongregate (+ tu się czeka dodatkowy miesiąc)
I Chyba 25$ Chartboost albo 100$
arturmacho
arturmacho
18.06.2017, 18:14:42 via iOS
  • 5

Komentarz usunięty przez moderatora

DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 18:27:06
  • 8
@arturmacho:
"via iOS" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
YarpenZid
YarpenZid
19.06.2017, 09:56:14 via iOS
  • 4
@DonislawDev: dzięki za te dane, jak tylko telefon z Androidem wróci z naprawy to pobiorę gierkę i sprawdzę ją :)

Zastanawiam się czy nie napisać podobnego wpisu na temat swojej gierki, chyba nikt nie wrzucał statystyk jeśli chodzi o sklep Windows a może jest pare osób ciekawych jak to wyglada sprawa na tym "umierającym systemie" :)
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 09:58:24
  • 3
@YarpenZid:
Witam, pisz ten wpis :-} Bardzo ciekawi mnie, jak wygląda sytuacja na Windows, tak więc, masz już jednego chętnego.
Marcinowy
Marcinowy
18.06.2017, 23:41:46 via Android
  • 3
( ͡€ ͜ʖ ͡€)
  • 11
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 23:43:44
  • 3
@Marcinowy:
( ͡€ ͜ʖ ͡€)
Witam
Marcinowy
Marcinowy
18.06.2017, 23:47:19 via Android
  • 2
@DonislawDev Jakiensa minimalne progi wyplaty z tych 3 serwisow reklamowych? Unity Ads i te 2 pozostale?
Noct
Noct
18.06.2017, 23:32:41
  • 3
@DonislawDev: skąd miałeś grafikę i dźwięk do gry?
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 23:35:05
  • 3
@Noct:
Witam, Zakupione, część darmowa.
Kiedyś zrobiłem listę stron z grafikami i dźwiękiem:
https://www.wykop.pl/link/3686295/lista-stron-z-platna-darmowa-grafika-i-dzwiekiem/
lukaslm
lukaslm
18.06.2017, 21:03:07
  • 3
@DonislawDev Gdzie planujesz zainwestować zarobione pieniądze?
  • 6
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 21:07:39
  • 8
@lukaslm:
Witam, na ten moment, pieniądze są niewypłacalne, lecz jeśli pewnego dnia będą wypłacalne, to zainwestuje całą kwotę, w nowe gry :-}
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 22:10:20
  • 9
@lukaslm:
Miałem już wcześniejsze doświadczenie w programowaniu (głównie C++), jeśli zaś chodzi o Unity, to szukałem w dokumentacji różnych rzeczy. A jak miałem jakiś pomysł (typu idle zysk, sklepy, czy taki mini system miasta, jak w mojej poprzedniej gierce), to rozmyślałem nad kodem i jakoś tak pisałem.
Ruswelt
Ruswelt
18.06.2017, 20:19:37
  • 3
@DonislawDev: od czego zaczynales przygode z programowaniem?
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
18.06.2017, 20:29:11
  • 18
@Ruswelt:
Witam, na początku był chaos, nie no żartuje, na początku był HTML 4 (chociaż jest to język znacznikowy), ale niech będzie, następnie był CSS (pamiętam, że to kiedyś było to takie trudne i nie mogłem się nauczyć) + RPG Maker. Ale jak można się domyśleć, jakieś tam gówno stronki zrobiłem (bez css ;p), ale porzuciłem Rpg Makera (brakowało mi motywacji, aby ukończyć projekt). To było, jak byłem o wiele młodszy,
t.....1
konto usunięte 19.06.2017, 21:40:51
  • 2
Przerób może na wersje erotyczną to będzie więcej wejść. Musisz klikać by panna coraz bardziej się rozbierała, to będzie hit :)
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 21:45:44
  • 1
@tomek001:
:O To jest bardzo dobry pomysł na grę i rozwijamy własny burdel, zaopatrujemy się w różne gadżety. Niestety widzę tutaj trzy problemy:
- Obstawiam, że sklep Play by usunął taką apkę za promowanie erotyzmu
- Drogo by było z grafiką
- Ciężko by się było wybić (jak by już z parę K pobrań wpadło, to już by poleciało jakoś, ale trudny by był początek).
MegaZU0
MegaZU0
19.06.2017, 20:27:23
  • 2
A jak wyszła akcja wtórnego promowania aplikacji na wykopie (znaczy statystki z wczorajszego wykopu).
  • 3
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 20:31:39
  • 1
@MegaZU0:
Witam, zrobiłem też podobną akcję na Reddit.
Wczoraj moja gra (Android), została pobrana przez 127 osób.
Szczerze mówiąc, to bardzo zaskoczyła mnie liczba wykopów. Kiedy pisałem z jednym Mirrkiem na PW, to pisałem do Niego, że spodziewam się maksymalnie 10-15 wykopów (znalezisko o stworzeniu samej gierki, zostało wykopane 7x ;p), jest dużo teraz znalezisk o developerach co tworzą gry i takich tam, tak więc nie spodziewałem się tak pozytywnego przyjęcia
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 21:10:01
  • 1
@MegaZU0:
Ciesze się z każdego wzrostu :-} Nie ma co wybrzydzać.
Jeśli chodzi o Reddita, to wpis cieszył się największą popularnością w Android Gaming (dużo develperów, wcześniej pisałem na tym Reddicie o mojej grze, kto chciał ten pobrał i to się nie zmieni). A jeśli chodzi o /r/gamedev to tam sa głównie developerzy, tak więc, nie jest to mój target ;p
Jeśli zaś chodzi o Wykop, to wielu developerów wykopało wpis,
postrachNocnegoSzczura
postrachNocnegoSzczura
19.06.2017, 18:51:06
  • 2
@DonislawDev
Nie wiem czy znasz, ale może jeśli poznasz to wpadnie Ci jakaś świetna idea, istnieje taki clicker, który imho jest najlepszym clickerem swojego gatunku, Realm Grinder na pierwszy rzut oka wydaje się prosty, ale przy większym progressie są odblokowywane przeróżne możliwości, odblokowywanie nowych frakcji, challenge, masterowanie frakcji, secret achievmenty, całkowity reset surowców w zamian za pasywne bonusy i odblokowanie nowych wyzwań, do tego gra w chmurze trzyma save, który możesz ładować
  • 2
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 19:15:29
  • 1
@postrachNocnegoSzczura:
Witam, nie znam gierki, ale z chęcią sprawdzę, dziękuje.
postrachNocnegoSzczura
postrachNocnegoSzczura
19.06.2017, 19:16:50
  • 2
@DonislawDev: jestem pewien że wpadnie Ci wiele pomysłów ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
123tomek
123tomek
19.06.2017, 12:37:00
  • 2
Czy eksport w Unity do Androida jest bezpłatny czy trzeba mieć wersję pełną?
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 12:50:24
  • 1
@123tomek:
Witam, eksport jest darmowy, jednakże samo umieszczenie czegoś na Androidzie (W Sklpie Play), wymaga jednorazowej opłaty 25$.
W Unity (darmowa wersja) możemy eksportować na wszystkie platformy (za darmo), jedynym takim poważnym minusem, może być logo Unity (Splash Screen) oraz brak ciemnego motywu dla edytora. W Darmowej Wersji Unity, możemy zarabiać do 100k$ Rocznie.
Obecnie Unity ma system subskrypcji, który kosztuje 35$ co miesiąc (Unity Plus). Są też dostępne droższe wersje
Zbyszggo
Zbyszggo
19.06.2017, 12:12:15
  • 2
I oby tak dalej,zajmuje się Unity i nadal nie przełamałem się żeby jakiś projekt wydać na światło dzienne :)
ps. W jakim wieku zacząłeś tworzyć?
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 12:19:07
  • 1
@Zbyszggo:
Jakieś takie pierwsze pseudo strony w HTML, to chyba były czasy gimnazjum/podstawówka. Po drodze był też RPG Maker i takie tam, ale tak na poważnie to Był C++ (chyba 1 klasa technikum albo wcześniej). Jeśli zaś chodzi o Unity, to pamiętam, że z rok temu (15 maja) zadałem jakieś pytanie na Unity forum, czyli gdzieś tak z rok będzie, jednakże miałem troszkę przerw, problemy z wydaniem pierwszej gierki, jakoś tak
R.....s
konto usunięte 19.06.2017, 12:02:50
  • 2
Hej kolego, nie za bardzo się znam, czytałem że apki na androida chyba najlepiej kodować w Javie. Czemu C++, plusy, minusy?
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 12:11:07
  • 3
@RoccoBaggins:
Witam, apki na Androida można robić w wielu językach, np: Kotlin,C#,HTML +JS + wiele innych.. Androidowe apki/gry to nie tylko Java ;p
Jeśli chodzi o C#(Nie jest to C++), to zaletą tego rozwiązania (Unity) jest portowanie na wiele platform.
Jeśli zrobimy grę w Unity (C#), to możemy wydać Ją na IOS/Android/WebGL. Jak coś zrobimy w Xamarinie(Aplikacje, C#), to też możemy wydać na różne system (Windows UWP, Android, IOS i inne).
zigibombes
zigibombes
19.06.2017, 09:33:53
  • 2
Ja się w gry już nie bawię, niezależnie od platformy mobilnej. Po prostu na tym nie da się zarobić. Wypala może jeden pomysł na 1000. Szkoda życia. Jednak absolutnie nie odradzam komuś nowemu, kto wchodzi w programowanie. Niewątpliwe może się bardzo dużo nauczyć i złapać skilla, ale to również ostra tyrka na ogół za free. Jesteś studentem, czy masz <30 i kawaler można się w to bawić, inaczej tylko dla zawziętych.
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 09:57:32
  • 2
@zigibombes:
"Niewątpliwe może się bardzo dużo nauczyć i złapać skilla" Otóż to :-}
Pan_Buk
Pan_Buk
19.06.2017, 08:18:53
  • 2
Tam chyba powinno być "pasywny dochód", a nie "bezczynny zysk", o ile dobrze zrozumiałem intencję? W Polsce przyjęło się mówić o "pasywnych dochodach", koncept pochodzi bodaj od Roberta Kiyosakiego.
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 08:30:08
  • 1
@Pan_Buk:
Witam, uważam, że pasywny dochód brzmi lepiej, tak więc, w całej grze zmienię
bezczynny zysk ---> pasywny dochód
Bardzo dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
hienas
hienas
19.06.2017, 08:01:31 via Android
  • 2
Czy to AMA jest częścią promocji gry/zasobów które tworzysz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 08:33:13
  • 1
@hienas:
Ależ skądże znowu, ja to tam nic nie wiem.( ͡° ʖ̯ ͡°)
Nie no, a tak na poważnie, to w pewnym sensie jest, zawsze staram się dodawać wartościową treść (no dobra, ani razu takiej nie udało mi się dodać( ͡° ʖ̯ ͡°)), ale staram się, aby moje znalezisko/wpisy były w miarę ciekawe, nie były nachalną reklamą.
Nastid
Nastid
19.06.2017, 07:38:36
  • 2
Masz 18 lat i już samodzielnie startujesz do gamedevu- nie zrażaj się tymi wynikami, rób dalej to co robisz- wielki szacunek dla Ciebie :)
  • 1
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 08:33:31
  • 1
@Nastid:
Bardzo dziękuje i pozdrawiam :-}
dko777
dko777
19.06.2017, 06:28:44 via Android
  • 2
Pobrana i oceniona :-) Mam pytanie jak wygląda kwestia wrzucenia gry na Kongregate? Domyślam się, że trzeba najpierw skompilować do WegGL. Potem paczkę z grą należy wrzucić na własny serwer? Jak to wygląda w detalach (m.in jak zgłasza się swoją grę) i czy jest potrzebny certyfikat SSL?
  • 2
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 08:38:54
  • 2
@dko777:
Największy problem na Kongregate miałem z medalami i ich API.
Dodałem je normalnie (1 gierka), wydałem swoją gierkę na Kongregate, po jakimś czasie, zobaczyłem, że mam 40% earns + nie aktualizują się wyniki, no to napisałem do Kongregate, czemu tak jest, na to Oni, że zobaczą w czym jest problem. Po 1.5-2 miesiąca dostałem odpowiedź, czy nadal potrzebuje pomocy z integracją ich API ;p
Tak więc, jak robiłem drugą gierkę,
dko777
dko777
19.06.2017, 08:43:09 via Android
  • 1
@DonislawDev Dziękuję za informacje!
t.....o
konto usunięte 19.06.2017, 02:29:58 via Android
  • 2
Gui czy ui? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 2
DonislawDev
DonislawDev
19.06.2017, 08:40:21
  • 0
@ten_prawdziwy_marjo
GUI
t.....o
konto usunięte 19.06.2017, 09:52:52 via Android
  • 0
@DonislawDev to ciężej zaprojektować ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (374)
  • Zakopujący (7)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4382
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2668
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2540
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2277
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1667
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #programista15k
  • #wykop
  • #it
  • #nowywykop
  • #informatyka
  • #naukaprogramowania
  • #programowanietomojapasja
  • #ciekawostki
  • #webdev
  • #javascript

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl