Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP (zakupy w aplikacji).
„Tree Tap – Money Idle Clicker” został pobrany przez 539 osób, wersja WebGL ma 13500 zagrań. Nie są to jakieś wielkie wyniki, wręcz są one żałosne, jednakże ciesze się, że ktoś w ogóle zagrał w moją gierkę. 141 osób, pobrało grę z Amazon Store, 398 z Google Play. Największa liczba pobrań jednego dnia to 72. Gra jest pobierana 12-14x/dzień. Z takich ciekawostek, to rekordem mojej pierwszej gierki, było 30 pobrań w jeden dzień, aktualna liczba pobrań mojej pierwszej gierki to 427.
Jeśli zaś chodzi o zyski z „Tree Tap – Money Idle Clicker”:
$19.46 (Kongregate)
$2.37 (Unity Ads)
$0.61 (Chartboost)
Są to kwoty niewypłacalne, jednakże spodziewałem się takich wyników. Nie liczę zbytnio na pieniądze, wciąż się uczę, uważam, iż moje „gry” są za słabe, aby coś zarobić. Jeśli zaś chodzi o marketing, to: Twitter, Reddit, Facebook, Wykop, pisanie do różnych youtuberów i stron zajmujących się grami mobilnymi. Postawiłem też na częste robienie aktualizacji, sugerowanie się pomysłami graczy. Dodam tutaj jeszcze jedną ciekawostkę, moja gra, jest często obecna na następujących urządzeniach:
Google Nexus 6P - 4.5%
Samsung Galaxy S7 Edge - 4.5%
Samsung Galaxy S7 - 2,8%
Google Pixel XL - 2.0%
Dużo jest Samsungów ( z 60-70% urządzeń)
Dane na temat użytkowników mojej gierki:
Jeśli chodzi o moje przyszłe plany, to planuję wydać parę aktualizacji do „Tree Tap – Money Idle Clicker”, następnie podszkolić się w C# i robić kolejną gierkę, obstawiam, iż będzie to następny „clicker”, jednakże planuje zastosować troszkę inną mechanikę, nie będzie to zwykle klikanie. (jest ono zbyt nudne).
Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je śmiało. Proszę o traktowanie tego wpisu jako ciekawostki. Mam 18 lat, wciąż jestem słabym początkującym.
Tree Tap – Google Play
Tree Tap – Amazon Store
Tree Tap – Wersja Online, Kongregate
Facebook
Twitter
Zapraszam do obserwowania tagu #
donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty.

Komentarze (155)
najlepsze
poznaj jego tajemnicę
;p Cholera, w sumie to nie powinienem się z tego śmiać ;p
Znaczy się, nie rzuciłem pracy w korporacji, ale jak by ktoś rzucił pracę w korpo i zaczął robić gry i zarabiał na nich 130zł/miesiąc, to w sumie troszkę smutno( ͡° ʖ̯ ͡°).
@DonislawDev: Zrob 100 gier i bedziesz zarabial 13 tys a moze ktoras wystrzeli i bedziesz milionerem.
Witam, zdaję sobie z tego sprawę, jednakże jak by ktoś miał pytanie, to zawsze jestem chętny do odpowiedzi:-}
Witam, tego to się nie spodziewałem, nie wiem( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cały projekt zamknął się w około miesiącu - 1,5 miesiąca, ale samo pisanie kodu to max tydzień lub 1.5 tygodnia. Musiałem jeszcze fabułę wymyślić, balans, były problemy z wersja przeglądarkową(nie chciała się kompilować).
Tak z 1-1.5 miesiąca roboty. Ale z tydzień programowania, dwa, ot czasami czasu nie było, tu się człowiek zastanawiał nad fabułą, tu nad balansem, tu zbierał feedback.'
Najpierw zrobiłem drzewko, zmianę grafiki, zmianę tła, następnie poszedł sklep
BTW odkąd zacząłem swoją przygodę z pisaniem gier , trzy poziomy w Arcanoidzie zrobione, a co :) , i zobaczyłem ile to tak naprawdę jest roboty ...... nigdy więcej pirackich gier. Naprawdę
Gamedev jest dość fajny, też chciałbym w przyszłości w nim pracować.
Wciąż jestem początkujący, nie chciałbym dawać rad, ale co mi tam ;p
Najważniejsze, to pomyśleć (jeszcze przed wydaniem gry) o sposobach marketingu gry, większość gier (chodzi o platformę) Android, szybko kończy bez graczy z powodu braku marketingu, gracz nie wie, że dana gra powstałą. Najważniejsze to się nie poddawać i czerpać z tego przyjemność :-}
A co do błędów,
Na kolumbijską kokainę :-}
A tak bardziej na poważnie, to na nic, gdyż jest to za mała kwota, aby ją wypłacić.
100$ Unity Ads
25$ Kongregate (+ tu się czeka dodatkowy miesiąc)
I Chyba 25$ Chartboost albo 100$
Komentarz usunięty przez moderatora
"via iOS" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zastanawiam się czy nie napisać podobnego wpisu na temat swojej gierki, chyba nikt nie wrzucał statystyk jeśli chodzi o sklep Windows a może jest pare osób ciekawych jak to wyglada sprawa na tym "umierającym systemie" :)
Witam, pisz ten wpis :-} Bardzo ciekawi mnie, jak wygląda sytuacja na Windows, tak więc, masz już jednego chętnego.
( ͡€ ͜ʖ ͡€)
Witam
Witam, Zakupione, część darmowa.
Kiedyś zrobiłem listę stron z grafikami i dźwiękiem:
https://www.wykop.pl/link/3686295/lista-stron-z-platna-darmowa-grafika-i-dzwiekiem/
Witam, na ten moment, pieniądze są niewypłacalne, lecz jeśli pewnego dnia będą wypłacalne, to zainwestuje całą kwotę, w nowe gry :-}
Miałem już wcześniejsze doświadczenie w programowaniu (głównie C++), jeśli zaś chodzi o Unity, to szukałem w dokumentacji różnych rzeczy. A jak miałem jakiś pomysł (typu idle zysk, sklepy, czy taki mini system miasta, jak w mojej poprzedniej gierce), to rozmyślałem nad kodem i jakoś tak pisałem.
Witam, na początku był chaos, nie no żartuje, na początku był HTML 4 (chociaż jest to język znacznikowy), ale niech będzie, następnie był CSS (pamiętam, że to kiedyś było to takie trudne i nie mogłem się nauczyć) + RPG Maker. Ale jak można się domyśleć, jakieś tam gówno stronki zrobiłem (bez css ;p), ale porzuciłem Rpg Makera (brakowało mi motywacji, aby ukończyć projekt). To było, jak byłem o wiele młodszy,
:O To jest bardzo dobry pomysł na grę i rozwijamy własny burdel, zaopatrujemy się w różne gadżety. Niestety widzę tutaj trzy problemy:
- Obstawiam, że sklep Play by usunął taką apkę za promowanie erotyzmu
- Drogo by było z grafiką
- Ciężko by się było wybić (jak by już z parę K pobrań wpadło, to już by poleciało jakoś, ale trudny by był początek).
Witam, zrobiłem też podobną akcję na Reddit.
Wczoraj moja gra (Android), została pobrana przez 127 osób.
Szczerze mówiąc, to bardzo zaskoczyła mnie liczba wykopów. Kiedy pisałem z jednym Mirrkiem na PW, to pisałem do Niego, że spodziewam się maksymalnie 10-15 wykopów (znalezisko o stworzeniu samej gierki, zostało wykopane 7x ;p), jest dużo teraz znalezisk o developerach co tworzą gry i takich tam, tak więc nie spodziewałem się tak pozytywnego przyjęcia
Ciesze się z każdego wzrostu :-} Nie ma co wybrzydzać.
Jeśli chodzi o Reddita, to wpis cieszył się największą popularnością w Android Gaming (dużo develperów, wcześniej pisałem na tym Reddicie o mojej grze, kto chciał ten pobrał i to się nie zmieni). A jeśli chodzi o /r/gamedev to tam sa głównie developerzy, tak więc, nie jest to mój target ;p
Jeśli zaś chodzi o Wykop, to wielu developerów wykopało wpis,
Nie wiem czy znasz, ale może jeśli poznasz to wpadnie Ci jakaś świetna idea, istnieje taki clicker, który imho jest najlepszym clickerem swojego gatunku, Realm Grinder na pierwszy rzut oka wydaje się prosty, ale przy większym progressie są odblokowywane przeróżne możliwości, odblokowywanie nowych frakcji, challenge, masterowanie frakcji, secret achievmenty, całkowity reset surowców w zamian za pasywne bonusy i odblokowanie nowych wyzwań, do tego gra w chmurze trzyma save, który możesz ładować
Witam, nie znam gierki, ale z chęcią sprawdzę, dziękuje.
Witam, eksport jest darmowy, jednakże samo umieszczenie czegoś na Androidzie (W Sklpie Play), wymaga jednorazowej opłaty 25$.
W Unity (darmowa wersja) możemy eksportować na wszystkie platformy (za darmo), jedynym takim poważnym minusem, może być logo Unity (Splash Screen) oraz brak ciemnego motywu dla edytora. W Darmowej Wersji Unity, możemy zarabiać do 100k$ Rocznie.
Obecnie Unity ma system subskrypcji, który kosztuje 35$ co miesiąc (Unity Plus). Są też dostępne droższe wersje
ps. W jakim wieku zacząłeś tworzyć?
Jakieś takie pierwsze pseudo strony w HTML, to chyba były czasy gimnazjum/podstawówka. Po drodze był też RPG Maker i takie tam, ale tak na poważnie to Był C++ (chyba 1 klasa technikum albo wcześniej). Jeśli zaś chodzi o Unity, to pamiętam, że z rok temu (15 maja) zadałem jakieś pytanie na Unity forum, czyli gdzieś tak z rok będzie, jednakże miałem troszkę przerw, problemy z wydaniem pierwszej gierki, jakoś tak
Witam, apki na Androida można robić w wielu językach, np: Kotlin,C#,HTML +JS + wiele innych.. Androidowe apki/gry to nie tylko Java ;p
Jeśli chodzi o C#(Nie jest to C++), to zaletą tego rozwiązania (Unity) jest portowanie na wiele platform.
Jeśli zrobimy grę w Unity (C#), to możemy wydać Ją na IOS/Android/WebGL. Jak coś zrobimy w Xamarinie(Aplikacje, C#), to też możemy wydać na różne system (Windows UWP, Android, IOS i inne).
"Niewątpliwe może się bardzo dużo nauczyć i złapać skilla" Otóż to :-}
Witam, uważam, że pasywny dochód brzmi lepiej, tak więc, w całej grze zmienię
bezczynny zysk ---> pasywny dochód
Bardzo dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
Ależ skądże znowu, ja to tam nic nie wiem.( ͡° ʖ̯ ͡°)
Nie no, a tak na poważnie, to w pewnym sensie jest, zawsze staram się dodawać wartościową treść (no dobra, ani razu takiej nie udało mi się dodać( ͡° ʖ̯ ͡°)), ale staram się, aby moje znalezisko/wpisy były w miarę ciekawe, nie były nachalną reklamą.
Bardzo dziękuje i pozdrawiam :-}
Największy problem na Kongregate miałem z medalami i ich API.
Dodałem je normalnie (1 gierka), wydałem swoją gierkę na Kongregate, po jakimś czasie, zobaczyłem, że mam 40% earns + nie aktualizują się wyniki, no to napisałem do Kongregate, czemu tak jest, na to Oni, że zobaczą w czym jest problem. Po 1.5-2 miesiąca dostałem odpowiedź, czy nadal potrzebuje pomocy z integracją ich API ;p
Tak więc, jak robiłem drugą gierkę,
GUI