Witam Wszystkich, z miesiąc temu, wydałem swoją drugą gierkę na platformę Android i WebGL Jest to prosta gra typu „clicker”, ot zdobywamy fundusze, rozwijamy się, od czasu do czasu podejmiemy jakąś decyzję i takie tam. Muszę przyznać, iż miło „tworzyło” mi się tę gierkę. Gra nie zawiera IAP (zakupy w aplikacji).
„Tree Tap – Money Idle Clicker” został pobrany przez 539 osób, wersja WebGL ma 13500 zagrań. Nie są to jakieś wielkie wyniki, wręcz są one żałosne, jednakże ciesze się, że ktoś w ogóle zagrał w moją gierkę. 141 osób, pobrało grę z Amazon Store, 398 z Google Play. Największa liczba pobrań jednego dnia to 72. Gra jest pobierana 12-14x/dzień. Z takich ciekawostek, to rekordem mojej pierwszej gierki, było 30 pobrań w jeden dzień, aktualna liczba pobrań mojej pierwszej gierki to 427.
Jeśli zaś chodzi o zyski z „Tree Tap – Money Idle Clicker”:
$19.46 (Kongregate)
$2.37 (Unity Ads)
$0.61 (Chartboost)
Są to kwoty niewypłacalne, jednakże spodziewałem się takich wyników. Nie liczę zbytnio na pieniądze, wciąż się uczę, uważam, iż moje „gry” są za słabe, aby coś zarobić. Jeśli zaś chodzi o marketing, to: Twitter, Reddit, Facebook, Wykop, pisanie do różnych youtuberów i stron zajmujących się grami mobilnymi. Postawiłem też na częste robienie aktualizacji, sugerowanie się pomysłami graczy. Dodam tutaj jeszcze jedną ciekawostkę, moja gra, jest często obecna na następujących urządzeniach:
Google Nexus 6P - 4.5%
Samsung Galaxy S7 Edge - 4.5%
Samsung Galaxy S7 - 2,8%
Google Pixel XL - 2.0%
Dużo jest Samsungów ( z 60-70% urządzeń)
Dane na temat użytkowników mojej gierki:
Jeśli chodzi o moje przyszłe plany, to planuję wydać parę aktualizacji do „Tree Tap – Money Idle Clicker”, następnie podszkolić się w C# i robić kolejną gierkę, obstawiam, iż będzie to następny „clicker”, jednakże planuje zastosować troszkę inną mechanikę, nie będzie to zwykle klikanie. (jest ono zbyt nudne).
Jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie je śmiało. Proszę o traktowanie tego wpisu jako ciekawostki. Mam 18 lat, wciąż jestem słabym początkującym.
Tree Tap – Google Play
Tree Tap – Amazon Store
Tree Tap – Wersja Online, Kongregate
Facebook
Twitter
Zapraszam do obserwowania tagu #
donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty.
Komentarze (155)
najlepsze
poznaj jego tajemnicę
;p Cholera, w sumie to nie powinienem się z tego śmiać ;p
Znaczy się, nie rzuciłem pracy w korporacji, ale jak by ktoś rzucił pracę w korpo i zaczął robić gry i zarabiał na nich 130zł/miesiąc, to w sumie troszkę smutno( ͡° ʖ̯ ͡°).
@DonislawDev: Zrob 100 gier i bedziesz zarabial 13 tys a moze ktoras wystrzeli i bedziesz milionerem.
Witam, zdaję sobie z tego sprawę, jednakże jak by ktoś miał pytanie, to zawsze jestem chętny do odpowiedzi:-}
Witam, tego to się nie spodziewałem, nie wiem( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cały projekt zamknął się w około miesiącu - 1,5 miesiąca, ale samo pisanie kodu to max tydzień lub 1.5 tygodnia. Musiałem jeszcze fabułę wymyślić, balans, były problemy z wersja przeglądarkową(nie chciała się kompilować).
Tak z 1-1.5 miesiąca roboty. Ale z tydzień programowania, dwa, ot czasami czasu nie było, tu się człowiek zastanawiał nad fabułą, tu nad balansem, tu zbierał feedback.'
Najpierw zrobiłem drzewko, zmianę grafiki, zmianę tła, następnie poszedł sklep
BTW odkąd zacząłem swoją przygodę z pisaniem gier , trzy poziomy w Arcanoidzie zrobione, a co :) , i zobaczyłem ile to tak naprawdę jest roboty ...... nigdy więcej pirackich gier. Naprawdę
Gamedev jest dość fajny, też chciałbym w przyszłości w nim pracować.
Wciąż jestem początkujący, nie chciałbym dawać rad, ale co mi tam ;p
Najważniejsze, to pomyśleć (jeszcze przed wydaniem gry) o sposobach marketingu gry, większość gier (chodzi o platformę) Android, szybko kończy bez graczy z powodu braku marketingu, gracz nie wie, że dana gra powstałą. Najważniejsze to się nie poddawać i czerpać z tego przyjemność :-}
A co do błędów,
Na kolumbijską kokainę :-}
A tak bardziej na poważnie, to na nic, gdyż jest to za mała kwota, aby ją wypłacić.
100$ Unity Ads
25$ Kongregate (+ tu się czeka dodatkowy miesiąc)
I Chyba 25$ Chartboost albo 100$
Komentarz usunięty przez moderatora
"via iOS" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zastanawiam się czy nie napisać podobnego wpisu na temat swojej gierki, chyba nikt nie wrzucał statystyk jeśli chodzi o sklep Windows a może jest pare osób ciekawych jak to wyglada sprawa na tym "umierającym systemie" :)
Witam, pisz ten wpis :-} Bardzo ciekawi mnie, jak wygląda sytuacja na Windows, tak więc, masz już jednego chętnego.
( ͡€ ͜ʖ ͡€)
Witam