Gigantyczne wsparcie rządu dla niemieckich koncernów motoryzacyjnych
Biznes samochodowy, to ogromna gałąź gospodarki. W każdym liczącym się w światowej motoryzacji kraju zatrudnia dziesiątki, a z reguły setki tysięcy ludzi. Oznacza to, że dobra kondycja każdego producenta ma wpływ na wielkie rzesze pracowników i ich rodzin. To podobnie, jak u nas...
francuskie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 8
- Odpowiedz
Komentarze (8)
najlepsze
FORD jest niemiecką marką?
Tylko - jak zwykle - trochę się u tego pana rozmija teoria z praktyką. Zapomina wspomnieć, że np. taka uczciwie działająca firma ma dużo mniejsze szanse na wygranie rywalizacji z konkurencją grającą na rządowych czitach. I często kończy się tak, że uczciwa firma upada, a obywatele danego kraju nie będą mieli własnej marki motoryzacyjnej, a rząd tegoż kraju nie będzie miał wpływów z podatków.
BTW: rząd niemiecki potrafi kalkulować (gdyby nie potrafił, Niemcy nie byliby światową potęgą). Oni nie dają tych pieniędzy ot tak, za darmo - korzyści i wpływy powstałe na skutek takiej pomocy znacznie przewyższają
Były popierane przez władze wojskowe, wspierające planowanie gospodarcze i dyscyplinę wewnątrz przedsiębiorstw. Do największych czeboli zaliczano Daewoo, Hyundai, Lucky Goldstar (dzisiejsze LG Group) i Samsunga. Przy współpracy z przemysłem