@KonstantyJanZahorowski: to nie rozwój silników spalinowych zamknął drogę tylko praktyczna przewaga silników wewnętrznego spalania (spalinowych) nad zewnętrznym spalaniem (parowym). Kiedy masz do dyspozycji świetnej jakości płynne węglowodory, nie ma sensu spalać ich w kotle, przerabiać na parę i potem zasilać silnik parowy. Dochodzą straty ciepła odlotowego i przy produkcji pary, gorszy stosunek masy do osiągów.
@Juzef: jasne, ale nie da się ukryć, że pierwsze silniki spalinowe w samochodach były gorsze i miały dużo słabsze osiągi od parowych, które były już rozwijane dłuższy czas. Także to właśnie dynamiczny rozwój silników spainowych w latach 10, 20 i 30 XX wieku spowodował, że z przemysłu motoryzacyjnego stopniowo zniknęło silniki parowe. A naprawdę wiele pięknych i szybkich automobili powstało napędzanych silnikami parowymi, o świetnym przyśpieszeniu i momencie obrotowym od
Komentarze (47)
najlepsze
@usun-konto: Tu raczej chodzi o masę i Nm a tych im nie brakowało średni 4000 Nm :)
http://www.flyingmag.com/blogs/fly-wire/steam-powered-airplane-anyone