tl;dr X-kom.pl sprzedaje przedmioty których nie ma na stanie i których mieć nie będzie w najbliższych tygodniach bez informowania o tym
Chciałbym się z wami podzielić pewnym spostrzeżeniem i moim zdaniem dość nieciekawą praktyką ze strony sklepu x-kom.pl Może uchroni to kogoś przed bezsensownym czekaniem.
Otóż w tym sklepie możecie kupić przedmioty których x-kom nie posiada na stanie i posiadać nie będzie nawet kilka tygodni. W normalnym sklepie (np takim owocowym) jeżeli produkt nie jest dostępny w magazynie to możliwość jego zakupu znika i nie można go dodać nawet do koszyka, co moim zdaniem jest podejściem uczciwym.
Inaczej jest w x-komie. Tak wyglądała moja sytuacja:
Na ich stronie kupiłem kartę Sapphire Radeon RX 580 PULSE z (na moje szczęście) płatnością i odbiorem sprzętu w salonie, niby wszystko ok, dostałem od razu maila że moje zamówienie zostało przyjęte.
Coś mnie tknęło i zadzwoniłem na ich infolinię kiedy karta ma szansę być dostarczona do sklepu. No i dopiero tutaj dowiedziałem się że kart tych nie posiadają w swoim magazynie, a najszybciej dostaną je za ~2 tygodnie + mają 200 zamówień na ten konkretny przedmiot, a są one realizowane w kolejności składania zamówień więc sobie mogę poczekać ;)
Cóż, dziwne gdyby nie mieli 200 zamówień jeżeli tylko u nich jest dostępna do zakupu :D
Kiedy wyraziłem swoje niezadowolenie takim trybem przyjmowania zamówień pani na infolinii z przekąsem wytłumaczyła mi że to tylko zamówienie, które do niczego nie zobowiązuje, ale co z tego jeżeli ktoś już je opłacił lub po prostu w niewiedzy czeka na jego realizację? Na to już nie potrafiła dopowiedzieć.
Następnego dnia dostałem jeszcze maila cytuję "Dzień dobry,
Co najmniej jeden z zamówionych przez Ciebie produktów nie jest obecnie dostępny w salonie X-KOM *****". Serio to ma mi coś powiedzieć?
Co to jest w ogóle za polityka tak niejasnego sprzedawania przedmiotów których się nie posiada? Chyba tylko po to że naciągnąć więcej ludzi którzy łudzą się że znaleźli sklep w którym produkt jest dostępny.
Ps. Pani na infolinii dodała jeszcze że powinienem
zobaczyc dopisek na stronie produktu: "zapytaj o dostępność" no tak, bo to tak bardzo sugeruję brak towaru.. :)
Dla porówania tak to wygląda w owocowym sklepie kiedy nie mają produktu na stanie Przyznacie że jest różnica.
Dodam że na stornie mają dostępne praktycznie wszystkie modele tej karty więc łącza liczba zamówień musi być spora, skoro w innych sklepach ciężko dostać jakąkolwiek sztukę.
Komentarze (223)
najlepsze
Znowu jest problem, tradycyjnie. Tym razem okazało się że matryca zamówionego laptopa posiada defekt.
Nie twierdzę, że skoro mi się nic nie przytrafiło to tak
Jednak 19 kwietnia dostałem telefon,że dystrybucja zostanie opóźniona do 19.05 z przyczyn niezależnych od sklepu, pan, który do mnie dzwonił
Kupiłem RX580 aorus 23 kwietnia, karta miała być dostępna dla mnie 5 maja, a wysłali dopiero wczoraj w nocy.
Rozumiem, że Polacy pewnie mają niższy priorytet w dystrybucji nowej karty, ale po co pisać że coś będzie TEGO KONKRENTNEGO DNIA, no ale już ± 14 dni (!). Oczywiście od tego 5 maja nie dostałem żadnej informacji, że jednak
Dlaczego bot nie poinformował o braku towaru w dniu, w którym miał być wysłany żebym się jej jednak nie spodziewał "na dniach"? Nie wiem.
Numer zamówienia wysyłam PM.
Ty chcesz, żeby pisali o braku dostępności a ten zwrot oznacza, że towar nie jest dostępny do sprzedaży i go nie sprzedadzą a nie, że towar nie mamy towaru na swoim magazynie.
Edit:
Wgl ich fanpage też jest "niczego sobie" xd