tl;dr X-kom.pl sprzedaje przedmioty których nie ma na stanie i których mieć nie będzie w najbliższych tygodniach bez informowania o tym
Chciałbym się z wami podzielić pewnym spostrzeżeniem i moim zdaniem dość nieciekawą praktyką ze strony sklepu x-kom.pl Może uchroni to kogoś przed bezsensownym czekaniem.
Otóż w tym sklepie możecie kupić przedmioty których x-kom nie posiada na stanie i posiadać nie będzie nawet kilka tygodni. W normalnym sklepie (np takim owocowym) jeżeli produkt nie jest dostępny w magazynie to możliwość jego zakupu znika i nie można go dodać nawet do koszyka, co moim zdaniem jest podejściem uczciwym.
Inaczej jest w x-komie. Tak wyglądała moja sytuacja:
Na ich stronie kupiłem kartę Sapphire Radeon RX 580 PULSE z (na moje szczęście) płatnością i odbiorem sprzętu w salonie, niby wszystko ok, dostałem od razu maila że moje zamówienie zostało przyjęte.
Coś mnie tknęło i zadzwoniłem na ich infolinię kiedy karta ma szansę być dostarczona do sklepu. No i dopiero tutaj dowiedziałem się że kart tych nie posiadają w swoim magazynie, a najszybciej dostaną je za ~2 tygodnie + mają 200 zamówień na ten konkretny przedmiot, a są one realizowane w kolejności składania zamówień więc sobie mogę poczekać ;)
Cóż, dziwne gdyby nie mieli 200 zamówień jeżeli tylko u nich jest dostępna do zakupu :D
Kiedy wyraziłem swoje niezadowolenie takim trybem przyjmowania zamówień pani na infolinii z przekąsem wytłumaczyła mi że to tylko zamówienie, które do niczego nie zobowiązuje, ale co z tego jeżeli ktoś już je opłacił lub po prostu w niewiedzy czeka na jego realizację? Na to już nie potrafiła dopowiedzieć.
Następnego dnia dostałem jeszcze maila cytuję "Dzień dobry,
Co najmniej jeden z zamówionych przez Ciebie produktów nie jest obecnie dostępny w salonie X-KOM *****". Serio to ma mi coś powiedzieć?
Co to jest w ogóle za polityka tak niejasnego sprzedawania przedmiotów których się nie posiada? Chyba tylko po to że naciągnąć więcej ludzi którzy łudzą się że znaleźli sklep w którym produkt jest dostępny.
Ps. Pani na infolinii dodała jeszcze że powinienem
zobaczyc dopisek na stronie produktu: "zapytaj o dostępność" no tak, bo to tak bardzo sugeruję brak towaru.. :)
Dla porówania tak to wygląda w owocowym sklepie kiedy nie mają produktu na stanie Przyznacie że jest różnica.
Dodam że na stornie mają dostępne praktycznie wszystkie modele tej karty więc łącza liczba zamówień musi być spora, skoro w innych sklepach ciężko dostać jakąkolwiek sztukę.
Komentarze (223)
najlepsze
Niektóre ze sklepów uprawiaja taka polityke , przyciagnac frajera , niech zaplaci z góry , niech sobie potem czeka 3-4tyg (ceny leca w gore leca w dól czekaja az spadnie do takiego stopnia aby jeszcze wiecej na tym zarobic ? nie wiem co
Dodam cos od siebie w tym temacie, bo rowniez mialem nie mile doswiadczenie z ta firma.
Okolo 2 lata temu szukalem laptopa. Padlo na MSI GT72 6QE. Najlepsza oferte znalazlem w sklepie X-KOM, byla rowniez opcja z dodaniem dysku twardego SSD 240GB dodatkowo do dysku 240GB ktory byl w standardzie. Uzywajac duzo programow w tle takich jak np photoshop czy after effect ktore wymagaja duzego dysku zdecydowalem sie wiec na opcje
Twoje zamówienie nr xxxxxxxxxxxxx zostanie skompletowane najszybciej jak to możliwe.
Poinformujemy Cię o tym w kolejnej wiadomości. Jeśli terminy dostawy produktów Ci nie odpowiadają
możesz anulować zamówienie klikając na ten link...
@x-kom: Jakie terminy? Kiedy otrzymam ewentualny e-mail
Ale to moje zdanie.
XD
Tak, zle wykopki. Jako konsumenci maja czelnosc od sprzedawcy czegokolwiek wymagac!
Może miała być twoja? xD