Gwoli ścisłości to konstrukcje stalowe znane są ze swojej wysokiej elastyczność. Dużo sztywniejsze muszą być konstrukcje np. aluminiowe, dlatego sprężynki robi się ze stali, a nie z aluminium - jak aluminium się podda, to nie wróci do pierwotnego kształu. W budownictwie stal jest bardzo elastyczna (większość wysokich budynków się buja), a sztywny to jest żelbet
@volatile_pc: Sądzę, że chodziło o to, że kawałki z którymi mamy do czynienia na co dzień wydają się bardzo twarde, a tak naprawdę jest to giętki materiał.
@vogello: Wiatr wygina go pośrednio, bez wiatru nie było by ruchu obrotowego ramienia oraz przeciwwagi i ciężko było by zaobserwować odchylenia konstrukcji.
@vogello: przecież rację mam ja i @emde86 nie wiem gdzie Ty tutaj widzisz informację nieprawdziwą. Żurawiem buja od wiatru i od przeciwwagi. Co najwyżej nie doprecyzowałem, ale błędnie założyłem że każdy jest na tyle gramotny że weźmie pod uwagę przeciwwagę (według mnie to jest oczywiste, że przeciwwaga ma spory udział w tym bujaniu). Jak widać - myliłem się :D
Tak. Hamulec obrotnicy jest wyłączony aby żuraw mógł się obracać pod wpływem podmuchów wiatru. Buja się właśnie od podmuchów i przez to, że jest obciążony przeciwwagą. W czasie normalnej pracy również się tak zachowuje.
Po pierwsze wyglada to bardziej na wychylenie w kierunku balastu... wiec watpie ze to wiatrr. A drugie jak kolega wspomnial przy wysokich budynkach zuraw jest kotwiony do tego budynku co x metrow wiec nadal pozostaje jakis ulamek wysokoscu nad ziemia co jest narazona na podmuchy
Musi "pracować" bo by się złamał. Kominy betonowe też się chwieja na wietrze. BTW, Kolega który pracował przy stawianiu takich żurawi opowiadał, że nie raz ludzie dzwonili że do dźwigu ktoś się włamał bo się kręci. A one są zostawiane na luzie żeby poddawały się wiatrowi i wtedy się obracają same.
Raz miałem takiego żurawia u siebie w firmie postawionego, robiłem za operatora. Cały sprzęt sterowany pilotem, miało się głupie pomysły ale jak się podniosłem na 3m to zaraz wracałem na dół ... ^^,
@vroobelle: przy wysokich budynkach jest wiecej kotw laczacych budynek z zurawiem, albo po prostu stawia sie je juz na jakiejs wysokosci ( nie od ziemi po prostu)
@pawel-niczyporek: sa co miesiac, co z tego ze konserwator to 80 letni dziadek ktory nie ma sily sie wdrapac... To co sie psuje jest zglaszane do serwisu (co zauwazy hakowy lub operatror, on musi codziennie sprawdzic stan techniczny, ale tego z reguly sie nie robi)
długie ramię żurawia stawia większy opór aerodynamiczny niż przeciwwaga która ma stosunkowo małą powierzchnię.
@mnlf: Nie musiałeś mi tego tłumaczyć. Zwróciłem tylko uwagę na błąd w twojej wypowiedzi. Z wiatrem (w kierunku wiatru?) ustawia się właśnie ramię, a przeciwwaga skierowana jest pod wiatr.
@StaryWedrowiec: ale napisałem dobrze, przeciwwaga ustawa się w kierunku wiatru, a ramię ustawia się w kierunku przeciwnym do wiatru.
Dźwig zachowuje się tak samo jak wiatrowskaz, który pokazuje kierunek wiatru.
Z wiatrem (w kierunku wiatru?)
Chyba nie znasz obowiązującej terminologii, podając kierunek wiatru mówi się skąd wieje wiatr a nie dokąd zmierza. Np wiatr północny to watr wiejący z północy na południe. Tak się mówi w żeglarstwie, lotnictwie, meteorologii. Nie spotkałem
Komentarze (84)
najlepsze
@GrzegorzPorada:
Gwoli ścisłości to konstrukcje stalowe znane są ze swojej wysokiej elastyczność. Dużo sztywniejsze muszą być konstrukcje np. aluminiowe, dlatego sprężynki robi się ze stali, a nie z aluminium - jak aluminium się podda, to nie wróci do pierwotnego kształu.
W budownictwie stal jest bardzo elastyczna (większość wysokich budynków się buja), a sztywny to jest żelbet
Tak. Hamulec obrotnicy jest wyłączony aby żuraw mógł się obracać pod wpływem podmuchów wiatru. Buja się właśnie od podmuchów i przez to, że jest obciążony przeciwwagą. W czasie normalnej pracy również się tak zachowuje.
A drugie jak kolega wspomnial przy wysokich budynkach zuraw jest kotwiony do tego budynku co x metrow wiec nadal pozostaje jakis ulamek wysokoscu nad ziemia co jest narazona na podmuchy
Komentarz usunięty przez moderatora
To co sie psuje jest zglaszane do serwisu (co zauwazy hakowy lub operatror, on musi codziennie sprawdzic stan techniczny, ale tego z reguly sie nie robi)
@mnlf: Nie musiałeś mi tego tłumaczyć. Zwróciłem tylko uwagę na błąd w twojej wypowiedzi.
Z wiatrem (w kierunku wiatru?) ustawia się właśnie ramię, a przeciwwaga skierowana jest pod wiatr.
Dźwig zachowuje się tak samo jak wiatrowskaz, który pokazuje kierunek wiatru.
Chyba nie znasz obowiązującej terminologii, podając kierunek wiatru mówi się skąd wieje wiatr a nie dokąd zmierza.
Np wiatr północny to watr wiejący z północy na południe.
Tak się mówi w żeglarstwie, lotnictwie, meteorologii. Nie spotkałem