Ewidentna wina kierowcy TIRa. Ale jako kierowca takiego pojazdu dam cenną radę kierowcom osobówek. Starajcie się jak najkrócej znajdować bezpośrednio przy kabinie kierowcy pojazdu ciężarowego. Tam jest martwy punkt jak czarna dziura i takie sytuacje się zdarzają.
@DeXteR25: Ja dalej sie dziwie, że nie ma zakazu jazdy takimi tirami jak nie mają czegoś do kompensacji tego martwego pola, nie wiem skomplikowanego systemu luster, kamery, jakiegoś brzęczyka. Zawsze jest to pieprzenie "Hurr durr, martwe pole martwe pole" i ten #!$%@? obrazek z ludźmi w żółtych kwadratach, no do jasnej cholery....
@DeXteR25: Ale ja doskonale rozumiem ideę tego obrazka, wiem że tak to działa, w osobówce też mam martwe pola (ale mniejsze, dużo mniejsze), ale tak jak mówisz są jakieś sygnały dźwiękowe i systemy wspomagania i powinien być jakiś nakaz instalowania tego w ciężarówkach, skoro takiego malucha/seicento itp nie zauważy, a nawet nie musi się starać, żeby go skasować i wprasować w bariery.
Ten tutaj nawet nie zauważył, że dość mocno nagrywającego
@bugg: kozak? przeciez to jedyne mozliwosci dzieki ktorym nie wpier*&lisz sie w sytuacje jak na zalaczonym filmiku. Jestem ciekaw, jaka opcje widza ci co minusuja @100cupsofcoffee : bede tam jechal, bo mam prawo i jak mnie ciezarowka zgniecie o barierki to to nie bedzie moja wina. Wszystko prawda, tyle ze zradza sie pytanie: czy to warto?
martwa strefa tira, shit happens, ale kierowca z kamerką też za dużo oleju we łbie nie ma skoro widział że tamten jedzie na jego pas i nie zwolnił tylko jechał uparcie dalej, trzeba mieć trochę wyobraźni na drodze i pomyśleć czasem co widzi inny kierowca
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
@spokoromek: nie chce sie czepiac, bo domyslam sie jak duze moze byc 'martwe pole' w takim TIR-e, ale czemu lusterko ustawione jest tak, ze polowa jego powierzchni pokazuje kabine, zdaje sie to troche naciagane.
Ja #!$%@?ę. Kolo jedzie zgodnie z przepisami a tu taki hejt, że kierowca osobówki mógł przewidzieć, że tir zmieni dwa pasy ruchu i rozsmaruje go na barierkach. Idźcie się leczcie. Szkoda, że nie wiadomo jak się skończyło.
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni Wiesz, ja tam wolę patrzeć na drogę i analizując sytuacje odpowiednio wcześniej przewidzieć co się może stać. Tutaj tego czasu było w piździec, a sytuacja oczywista jak procenty znanego polityka w przyszłych wyborach. Oczywiście można też ślepo wierzyć w przepisy i w to, że zawsze uratują Ci życie.
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: coz, ja np przy wyprzedzaniu ciezarowek na autostradzie zawsze jestem gotowy na spierd*@nie bo po prostu w pewnym momencie nie jestem widoczny. Nigdy nie jade ani rowno z ciezarowka ani zaraz za nia na innym pasie bo wiem jak to sie moze skonczyc. Przy wyprzedzaniu robie to jak najszybciej sie da, a jak widze, ze jest przede mna tlok, to sie do tego nie zabieram zeby nie jechac z boku
Nigdy nie zrozumiem zwalania winy na martwe pole. Większość firm chcąc nie chcąc ma milionowe obroty, ceny za jeden kurs liczone w dziesiątkach tysięcy zł, tysiące wydawane na olej napędowy... Jak to jest że ciągnik warty kilkaset tysięcy złotych nie ma żadnego czujnika martwego pola lub kamer przynajmniej po bokach żeby uniknąć takich sytuacji jak na filmie?
@kurdebalans: ja też. W osobówkach od dawna jest czujnik - najczęściej pomarańczowy przy lusterku, który mruga jeśli jakiś pojazd jest w naszym martwym polu. Ciężarówka za pół bańki jak nie wiecej i nie ma nic - KOMPLETNIE NIC. Super premium to już jest jak ma lusterko przy boku kabiny dodatkowe.
@kurdebalans: @WysokiejJakosciSiekiera: Problem polega na tym, że te czujniki musiały by być mocowane na naczepach, a naczepy często się przepina i raczej nie oddasz swojego sprzętu komuś.
No to myk do szpitala, że kark boli. Po 2 tygodniach znowu. Potem z papierkami ze szpitala do ubezpieczyciela i na policję. Gość dostanie wyrok za ucieczkę z miejsca wypadku i jeszcze za spowodowanie uszczerbku na zdrowiu. Dobry adwokat nawet by załatwił wyrok bez zawiasów. Te małpy z IQ<80 w ciężarówkach trzeba wytresować.
@h1688183: typowy janusz-kombinator...A mózg nie swędzi? Widać na filmie, że można było uniknąć sytuacji gdyby kierowca wiedział co to martwe pola...
@costamcos: To kierowca ciężarówki ma wiedzieć, co to martwe pole i upewnić się, że może zmienić pas. To on miał kurs C i to jego obowiązkiem jest niewymuszenie pierwszeństwa. Jak jest na to za głupi, to niech jeździ taczką.
minusujący chyba nie wiedzą, co to zasada ograniczonego zaufania...Teoretycy, którym się wydaje że przepisy ruchu drogowego są jednakowo respektowane przez każdego kierującego a umiejętność poruszania się po drogach ogranicza się tylko do mieszania w skrzyni i dodawania gazu.
Pomysł z bolącym karkiem to zwykłe cebulactwo i kombinatorstwo. Dużo cebuli na wypoku widzę...( ͡°͜ʖ͡°)
Czytam te komentarze i zaczyna do mnie docierać ile debili jest wśród Was :( I jeżeli żyjemy w tym samym społeczeństwie, to na prawdę nie ma się co dziwić, skoro takie #!$%@? podróżują po naszych drogach. 1) WINNYM KOLIZJI JEST BEZSPRZECZNIE KIEROWCA TIRA! 2) Jeżeli widzisz, że ktoś się cofa prosto na Ciebie, a Ty przez 30s nie potrafisz przewidzieć że się zderzycie to jesteś idiotą. I takimi samymi idiotami są WSZYSCY
Ok.kkej, ale NIGDY nie zrozumiem ludzi, którzy zamiast #!$%@?ć od zdarzenia, to liczą na barierę protosów po wciśnięciu klaksonu. Bądź co bądź TIR odwalił manianę, mógł nawet zabić taką nieodpowiedzialną jazdą -.-
Komentarze (187)
najlepsze
Ale jako kierowca takiego pojazdu dam cenną radę kierowcom osobówek. Starajcie się jak najkrócej znajdować bezpośrednio przy kabinie kierowcy pojazdu ciężarowego. Tam jest martwy punkt jak czarna dziura i takie sytuacje się zdarzają.
Ten tutaj nawet nie zauważył, że dość mocno nagrywającego
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Szkoda, że nie wiadomo jak się skończyło.
Wiesz, ja tam wolę patrzeć na drogę i analizując sytuacje odpowiednio wcześniej przewidzieć co się może stać. Tutaj tego czasu było w piździec, a sytuacja oczywista jak procenty znanego polityka w przyszłych wyborach.
Oczywiście można też ślepo wierzyć w przepisy i w to, że zawsze uratują Ci życie.
@kurdebalans: ja też. W osobówkach od dawna jest czujnik - najczęściej pomarańczowy przy lusterku, który mruga jeśli jakiś pojazd jest w naszym martwym polu. Ciężarówka za pół bańki jak nie wiecej i nie ma nic - KOMPLETNIE NIC. Super premium to już jest jak ma lusterko przy boku kabiny dodatkowe.
@costamcos: To kierowca ciężarówki ma wiedzieć, co to martwe pole i upewnić się, że może zmienić pas. To on miał kurs C i to jego obowiązkiem jest niewymuszenie pierwszeństwa. Jak jest na to za głupi, to niech jeździ taczką.
Pomysł z bolącym karkiem to zwykłe cebulactwo i kombinatorstwo. Dużo cebuli na wypoku widzę...( ͡° ͜ʖ ͡°)
1) WINNYM KOLIZJI JEST BEZSPRZECZNIE KIEROWCA TIRA!
2) Jeżeli widzisz, że ktoś się cofa prosto na Ciebie, a Ty przez 30s nie potrafisz przewidzieć że się zderzycie to jesteś idiotą.
I takimi samymi idiotami są WSZYSCY