Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko395
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2581

Szalony wtorek w LOT

Krótka opowieść o tym jak polskie linie lotnicze LOT traktują swoich pasażerów.

filipsmigiel
filipsmigiel
z
wykop.pl
dodany: 09.03.2017, 20:02:39
  • #
    polska
  • #
    lotnictwo
  • #
    lotnisko
  • #
    oszustwo
  • #
    samoloty
  • #
    warszawa
  • 331
    • Facebook
    • Twitter


Przedwczoraj - 7.03.2017r., miałem lecieć z Warszawy do Auckland z przesiadkami w Moskwie, Szanghaju i Chongqing. Po uzyskaniu kart pokładowych i na chwilę przed wejściem na pokład, zostałem wezwany przez obsługę LOT’u, która poinformowała mnie, że nie zostanę wpuszczony na pokład, ponieważ nie spełniam warunków by móc przesiąść się w Chongqing. Próbowałem przekonać panią, z którą rozmawiałem, że wedle moich informacji nie ma żadnego powodu, dla którego nie mógłbym tego zrobić i mimo, że pokazałem jej stronę internetową ambasady Chińskiej, na której wyraźnie pisze, że mam prawo do bezwizowego transferu, o ile posiadam bilet i wizę do kraju docelowego i mój pobyt na terenie lotnisk będzie krótszy niż 24h, to usłyszałem, że przedstawione prze mnie informacje są nieprawdziwe i że nie mogę lecieć.

Pani z którą rozmawiałem poinformowała mnie, że jeśli chcę wsiąść do samolotu, to muszę wykupić dodatkowy lot, który pozwoli mi ominąć Chongqing i lecieć z Szanghaju do Auckland przez inne lotnisko. Otrzymałem od niej listę lotnisk, w których transfer jest możliwy i natychmiast kupiłem lot z przesiadką w Kantonie. Oznaczało to podwojeniem kosztów mojej podróży, byłem jednak zdesperowany by wejść na pokład, gdyż do Nowej Zelandii leciałem w celach zarobkowych i na miejscu miałem już zorganizowany transport i noclegi, poza tym musiałem stawić się na wyznaczony w kontrakcie czas. 10 minut po tym jak zakupiłem dodatkowy bilet, obsługa LOT’u poinformowała mnie, że nadal nie mogę lecieć, ponieważ z jakichś niewyjaśnionych powodów, lotnisko w Kantonie również nie spełnia jakichś wymagań. Nie zostałem wpuszczony na pokład, po chwili czekania otrzymałem z powrotem mój bagaż i obsługa LOT’u życzyła mi miłego dnia.

Zdezorientowany wróciłem do mieszkania moich przyjaciół, u których nocowałem dzień wcześniej, ze względu na to, że nie mieszkam w Warszawie. Skontaktowałem się z firmą, która sprzedała mi bilety. Nie byli w stanie powiedzieć dlaczego uniemożliwiono mi wejście na pokład. Zadzwoniłem na infolinię LOT’u. Osoba, z którą rozmawiałem również nie rozumiała tej sytuacji. W trakcie naszej rozmowy usłyszałem, że obsługa LOT”u powinna pisemnie uzasadnić, dlaczego uniemożliwiono mi wejście na pokład. Skoro tego nie zrobili, powinienem wrócić na lotnisko i o nie poprosić.

Na lotnisko dotarłem z dwójką moich przyjaciół i natychmiast skontaktowałem się z obsługą LOT’u. Najwyraźniej nie sporządzono żadnego raportu z tego co wydarzyło się rano, ponieważ wszyscy wydawali się być zupełnie zaskoczeni stawianymi przeze mnie pytaniami. Po wielokrotnym sprawdzeniu moich dokumentów pojawił się kierownik zmiany, pan Jarosław, który poprosił mnie i dwójkę moich przyjaciół, o 10 minut cierpliwości, w czasie których moja sprawa zostanie wyjaśniona. Po około godzinie przyszedł ponowie, tłumacząc, że nie udało się im skontaktować z osobą, odpowiedzialną za poranne zdarzenia. Po kolejnej godzinie pojawiło się dwóch pracowników LOT’u, którzy zmieszani zaczęli przepraszać. Stwierdzili, że miałem prawo wejść na pokład, nie ma problemu z moją rezerwacją ani z przesiadką w Chongqing, nie rozumieją dlaczego kazano mi kupować dodatkowy bilet, ani dlaczego odmówiono mi wejścia na pokład.

W sumie, po ponad trzech godzinach czekania, w czasie którego mnie, ani moim znajomym nie zaoferowano niczego do picia ani wygodniejszego miejsca do siedzenia niż metalowa ławka, kierownik zmiany, pan Jarek poinformował mnie, że firma LOT nie jest w stane pomóc mi w jakikolwiek sposób. Mogę złożyć reklamację, na którą odpowiedz uzyskam prawdopodobnie przed upływem 4 tygodni i to wszystko czego mogę oczekiwać. Odmówiono mi podania pisemnego powodu uniemożliwienia mi wejścia na pokład samolotu, ani jakiegokolwiek dokumentu stwierdzającego, że pan Jarek albo pracownicy LOT’u rozmawiali ze mną. Na pytanie dlaczego jest to niemożliwe usłyszałem tylko „Bo nie jest to potrzebne, my mamy wszystkie informacje”.

Śmiem wątpić by LOT posiadał wszystkie informacje. Myślę, że jest wręcz odwrotnie. Zgłoszony przeze mnie problem był dla nich równie zaskakujący i niezrozumiały jak dla mnie. W ciągu tych kilku godzin jakie upłynęły od momenty gdy opuściłem lotnisko i ponownie na nie wróciłem, informacja o tym, że któremuś z pasażerów odmówiono wejścia na pokład samolotu nie została przekazana dalej. Dziwi mnie nie tylko bałagan, ale też zupełny brak empatii czy dbania o wizerunek firmy ze strony kierownictwa. Na skutek nieprawdopodobnego braku kompetencji pracownika firmy LOT, straciłem nie tylko czas i pieniądze, ale znalazłem się w trudnej sytuacji zawodowej. Ludzie w Nowej Zelandii nie do końca rozumieją całą tą sytuację i dopiero po długich tłumaczeniach przyjęli do wiadomości fakt, że przylecę później niż się umawialiśmy. Odbije się na naszych relacjach, a co za tym idzie na moich zarobkach i ewentualnej dalszej współpracy.

Biorąc pod uwagę wszystko co się wydarzyło zdecydowanie odradzam korzystania z usług firmy LOT. Ich niekompetencja połączona z brakiem dobrej woli, by naprawić wyrządzoną przez siebie krzywdę, jest dla mnie zwyczajnie niezrozumiała. Stawiłem się na lotnisku w wymaganym czasie, posiadając wymagane dokumenty i spełniając wszystkie wymogi, a mimo to potraktowano mnie, jakbym to ja zrobił coś złego.
Następnym razem, gdy będziecie udawać się w ważną podróż, zastanówcie się, czy wybieracie usługi przewoźnika, któremu możecie zaufać. Od dzisiaj wiem, że czasami jest to dużo ważniejsze, niż cena samego biletu.

Treści powiązane (4)

Tradycyjnie facebook

gunwooo
z facebook.com
  • 61

Nie wrzucaj zdjęć kart pokładowych do netu

projektant_doktorant
z lojalnypasazer.pl
  • 37

Komentarze (331)

najlepsze

foxminator2000
foxminator2000
09.03.2017, 20:46:24 via iOS
  • 445
Wal reklamacje i nie jedną a kilka. Żądaj pisemnych wyjaśnień, zwrotów i zadość uczynień. Dodatkowo, w reklamacji uwzględnij fakt, że na podstawie monitoringu chcesz ustalić dane personalne pracownika, który odmówił Tobie realizacj usługi. Ja bym nie odpuścił!
  • 24
filipsmigiel
filipsmigiel
09.03.2017, 20:56:28
  • 170
@foxminator2000: Dzięki za wsparcie :) Niestety pracownicy LOT'u kategorycznie odmówili udzielenia mi jakiejkolwiek informacji/potwierdzenia/czegokolwiek na piśmie. Nie byli w stanie tego niczym uargumentować, jednak byli w tej kwestii bardzo stanowczy.
z.....a
konto usunięte 09.03.2017, 21:05:22
  • 151
@filipsmigiel: bo to się nie prosi tylko śle pismo. Albo samemu (oleją Cie) albo przez papugę.
xantisss
xantisss
09.03.2017, 20:34:28
  • 374
Byłem świadkiem tej historii (jestem jednym z tych przyjaciół). I naprawdę nie znam słów które mogą opisać jak źle nas potraktowano. Bohaterowi historii wyrządzono krzywdę, i to taką która może zaważyć na całym życiu. Pracownicy linii LOT (najróżniejszego szczebla, łącznie z najwyższym dostępnym na lotnisku) przyznali się przy nas wielokrotnie, że mamy rację i faktycznie powinien był polecieć, że to ich błąd. Kuriozalny był moment, w którym po 2h pracy nad tym
  • 32
Luks_x
Luks_x
09.03.2017, 22:02:24
  • 96
@Armo11: Skoro nie korzysta to znać nie musi.
GrandL
GrandL
09.03.2017, 22:14:27
  • 286
@Lakai85: @Armo11: najlepiej w całej historii przypieprzyć się do nic nie znaczącego szczegółu. Poziom zachowany ( ͡º ͜ʖ͡º)
baal80
baal80
09.03.2017, 20:14:28
  • 128
Współczuję...
  • 19
nunu85
nunu85
09.03.2017, 21:46:59
  • 284
@baal80: mam nadzieje ze wyjdzie na głowną z płomieniem i temat stanie sie na tyle medialny, ze pare gazet o tym napisze i być moze jakaś telewizja pokaże.
Na miejscu tego oszukanego człowieka #!$%@?łbym sie nieziemsko i tego nie odpuścił, póki nie dostałbym godnego zadośćuczynienia.

Skoro nie chcieli sami zafundowac tego biletu za 6k na drugi dzień w ramach rekompensaty za własny błąd, niech teraz straca zdecydowanie wiecej- także wizerunkowo.
Może
C.....o
konto usunięte 09.03.2017, 22:01:45 via Android
  • 110
@nunu85 stracą, czyli stracimy. Już się kilka razy do tego burdelu dokładaliśmy, dołożymy się i kolejny raz...
marcinpl87
marcinpl87
09.03.2017, 21:04:43
  • 103
pytanie - dlaczego w takiej sytuacji nie wyciągnąłeś telefonu i nie zacząłeś nagrywać?
  • 4
JacekG
JacekG
09.03.2017, 22:59:18
  • 17
@marcinpl87: z ciekawości - możesz nagrywać na legalu na lotnisku?
j3sion
j3sion
10.03.2017, 00:06:35
  • 14
@JacekG: oczywiście, pracownicy mogą się burzyć, powoływać na regulaminy ale żadne prawo nie zabrania robienia zdjęć lub filmowania na lotnisku w miejscach publicznie dostępnych.
K.....a
konto usunięte 09.03.2017, 21:28:32 via Android
  • 87
Pismo do ULC wal. #!$%@? się tak, żeby nie zostawili tego po kilku godzinach.
  • 4
ssmerda
ssmerda
09.03.2017, 23:10:31
  • 4
@Kuracyja: Chyba lepszą drogą jest IATA
et_tu_brute_contra_me
et_tu_brute_contra_me
10.03.2017, 00:31:04
  • 9
IATA


@ssmerda: a z jakiej paki IATA?
Sprawami ochrony praw pasażerów zajmuje się ULC.
Spider1919
Spider1919
09.03.2017, 21:39:41 via Android
  • 81
Podziwiam kulturalny język. Ja bym to opisał w mniej cenzuralny sposób.
vronox
vronox
09.03.2017, 23:24:45 via iOS
  • 77
O #!$%@?, dla mnie to jakaś abstrakcja jak można w ogóle tak traktować klienta. Leciałem w ostatnie wakacje lufthansą z Nowego Jorku z przesiadką w Frankfurcie do Lublina. Na JFK lot opóźnił się o godzinę, przez co nie zdążyłem dotrzeć na samolot we Frankfurcie (to dość duże lotnisko, a bramkę miałem po jego drugiej stronie). Poszedłem do stanowiska lufthansy, wytłumaczyłem co się stało i powiedzieli ze mogę lecieć do Warszawy za 3
  • 3
s.....a
konto usunięte 10.03.2017, 02:53:10
  • 9
@vronox: to nie była żadna łaska ze strony Lufthansy - przepisy jednoznacznie mówią że mają doprowadzić cię do portu docelowego, a skoro to ich samolot się spóźnił i przez nich nie zdążyłeś na przesiadkę to oczywiste jest że zmienili ci lot. Voucher na 20 ojro na coś do żarcia też wynika z przepisów a nie dobrej woli ;) Oczywiście nocleg w hotelu i dowiezienie cię tam (lub voucher na taxi) to
f.....r
konto usunięte 10.03.2017, 05:02:19
  • 1
przez co nie zdążyłem dotrzeć na samolot we Frankfurcie


@vronox: jesli masz lot z przesiadkami i jeden z segmentow sie opozni i nie zazebi, to ich psim obowiazkiem jest cie dowiezc do portu docelowego, przepisy reguluja tez przyznawanie hoteli i kasy na zarcie.

Ala jakbys sobie pobookowal osobno roznymi liniami (jak niektorzy Janusze robia zeby bylo taniej) to w wypadku opoznienia wszyscy mieliby cie w dupie.
t.....o
konto usunięte 09.03.2017, 22:25:13
  • 74
Jak płaciłeś kartą, a pewnie płaciłeś, to jak najszybciej zrób chargeback. I oczywiście równolegle żądaj odszkodowania.
uknot
uknot
09.03.2017, 22:04:45
  • 58
Przecież oni nic nie muszą, a już zwłaszcza starać się o względy klienta. Gdy zajrzy w oczy widmo plajty, to pod hasłem obrony narodowego przewoźnika państwo sypnie ochoczo pieniędzmi, by zadowolone z siebie typy wciąż mogły sie bawić w linie lotnicze.
  • 2
leoha
leoha
10.03.2017, 07:39:33
  • 1
Gdy zajrzy w oczy widmo plajty


@uknot: nie wiem czy wiesz, ale rok 2016 był jednym z najlepszych dla lotu, gdzie są sporo na plusie...
Z_narkotykow_to_tylko_Kawa_Inka
Z_narkotykow_to_tylko_Kawa_Inka
10.03.2017, 08:59:25
  • 3
...rok 2016 był jednym z najlepszych dla lotu, gdzie są sporo na plusie


@leoha: gdzie mozna znalezc jakies rzetelne info na ten temat. Lot publikuje gdzies swoje raporty? Pytam z ciekawosci.
abiu
abiu
09.03.2017, 21:35:12
  • 40
W sytuacjach, gdy mam być na określony termin w jakimś miejscu, nigdy nie wyruszam ostatnim połączniem, które zapewnia mi przybycie tuż przed czasem. Właśnie dlatego, by unikać m.in. sytuacji tu opisanych. Wolałbym dopłacić za mieszkanie, być tydzień wcześniej w Auckland, niż dowiedzieć się, że nie wpuszczą na pokład i cały plan podróży przepada.

Inna sprawa, że skoro LOT przyznał, że rano wprowadzili pasażera w błąd, niepotrzebnie wykupił bilet na lot przez Kanton,
  • 10
filipsmigiel
filipsmigiel
09.03.2017, 21:58:20
  • 52
@abiu: To jest kolejna rzecz, której nauczyła mnie ta sytuacja. Z drugiej strony nigdy wcześniej nie odmówiono mi wejścia na pokład samolotu i w żadnym wypadku nie spodziewałem, się coś takiego może się wydarzyć. Przed podróżą do Warszawy sprawdziłem informacje na temat wiz i do momentu konfrontacji z obsługą LOT'u byłem pewien, że moja rezerwacja jest w porządku i polecę na 100%.

Ten drugi bilet natychmiast anulowałem (byłem jego posiadaczem przez
filipsmigiel
filipsmigiel
09.03.2017, 23:22:38
  • 29
@Sankullo: Ale ja nie potrzebuję wizy jeśli opuszczam kraj w ciągu 24h i mam bilet do innego kraju. To się nazywa VISA FREE TRANSIT. Sprawdź jeszcze raz tutaj: http://www.china-embassy.org/eng/hzqz/zgqz/t84242.htm Mieszkałem w Chinach przez ponad 3,5 roku, w tym czasie również zebrałem nieco doświadczenia.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Wykopujący (2581)
  • Zakopujący (70)

Hity

tygodnia

Przez 8 lat rządów PiS Ministerstwa przelały 30 milionów na konto Rydzyka
3189
Nie poznamy zarobków zarządu Orlenu. Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa
2098
Pisowski Oskarek za drożyznę wini... Tuska
2046
Wypadek syna Sylwii Peretti. Rozpoczęto szukanie kozła ofiarnego.
1840
Czterech zatrzymanych wczoraj na basenie w Bytomiu to obywatele Gruzji
1810
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #prawo
  • #swiat
  • #historia
  • #gospodarka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl