Bez AdBlue nie odpalisz silnika, a jego zużycie jest o 50% większe niż zakładano
Wyższe ceny zakupu i eksploatacji samochodu, a do tego mniejsza ładowność - to tylko część zmian, jakie wywołała norma Euro 6 w autach dostawczych.
Bielson44 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 122
- Odpowiedz
Komentarze (122)
najlepsze
Czyli co, jak auto stoi na mrozie to będzie spoooory problem z odpaleniem?
Nie ma z tym większego problemu, bo jest to stare i dopracowane rozwiązanie.
Zużycie płynu AdBlue średnio kształtuje się na poziomie 3-8% w stosunku do zużycia paliwa i zależy od intensywności pracy. Z doświadczenia wiem, że na 100 l ropy schodzi do 5 l AdBlue.
Dostępność - na każdej stacji paliw w bańkach po 18 litrów. W samochodach osobowych często dolewkę robi się w czasie przeglądu technicznego pojazdu.
Ceny: od 0.75 w hurcie do 3 zł za litr na stacjach.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
#januszemotoryzacji
Jako ciekawostkę dodam, ze do wszystkich RSM dodają środek antykorozyjny który jest dobrym preparatem do czyszczenia różnych powierzchni metalowych itp. Wystarczy go rozcieńczyć z woda i super czyści z brudu tłustych rzeczy, saletry itp ( ͡° ͜ʖ ͡
ponieważ RDE zakłada że dany silnik będzie spełniać normę Euro 6 w każdym momencie poczas trwania testu, również pod "dużym" obciążeniem.
sama idea jest słuszna, ale te normy według mnie mają niewiele wspólnego z "prawdziwym światem"
Ja kupuję Noxy (AdBlue) po 0,66 zł/L
Niech nie kupuje na stacjach paliw, tylko sobie zamówi bezpłatnie zbiornik kilkaset litrów i mu będą dowozili o wiele taniej
Zużycie Noxy to 5 do nawet 10 % ilości paliwa