25 metrowe ciężarówki są koniem trojańskim
![25 metrowe ciężarówki są koniem trojańskim](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_uzVWsQuvYATcOoVJnf4KFUe4b1mT1Rqi,w300h194.jpg)
Problem polega na tym, że są ekologiczne i ekonomiczne, zużywają niewiele paliwa w stosunku do możliwości przewozowych. Z uwagi na te bezsprzeczne zalety transport drogowy zyskuje więc na atrakcyjności i tym samym może zwiększyć swoją przewagę nad transportem kolejowym.
![PawelW124](https://wykop.pl/cdn/c0834752/0358fda140af7c3ed33a000183af5b7a232b2908bd0b3dea3d55037c9b8789c3,q52.jpeg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 54
- Odpowiedz
Komentarze (54)
najlepsze
Pociąg niech wiezie te 3000 ton, ile trzeba tirów i czasu aby przewieść taki sam ładunek? Ktoś bierze pod uwagę patrząc na aspekt ekonomiczny koszta związane ze zużywaniem się nawierzchni? Raczej nie, nie mówię już o tym że pociąg nie smrodzi w mieście a i wypadki w transporcie kolejowym zdarzają się chyba troszkę rzadziej niż w przypadku transportu drogowego.
Ogromna większość ładunków to drobnica i stąd popularność transportu drogowego, który jest znacznie bardziej elastyczny od kolejowego.
Jak podaje NIK:
Jak dla mnie oznacza to, że taki samochód ciężarowy powinien być 2.5 miliona raza
@Wujek_Mietek: jak to nie ciężarowe nie płacą? Viatoll jest przecież.
Kiedyś były winiety - kilka tysięcy zł na rok. Viatoll wychodzi zależnie od liczby kilometrów przejechanych po drogach objętych Viatollem, ale ogólnie drożej niż dawne winiety.
Poza tym obciążanie transportu nowymi podatkami prowadzi w prostej linii do podwyżek cen wszystkiego co transportu wymaga. Bardzo szybko "dowalmy
...podnosimy opłaty za przejazdy