Ile aut nas oślepia
![Ile aut nas oślepia](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_FF5Wz267MtRV3WnnLTYQJQueoc5IDX7q,w300h194.jpg)
Autor przez 4 dni zbierał wyniki kontroli ustawień świateł w samochodach przyjeżdżających na badania techniczne. Tylko 11% aut poddawanych kontroli miało prawidłowo ustawione światła.
- #
- #
- #
- 355
Autor przez 4 dni zbierał wyniki kontroli ustawień świateł w samochodach przyjeżdżających na badania techniczne. Tylko 11% aut poddawanych kontroli miało prawidłowo ustawione światła.
Komentarze (355)
najlepsze
@zortabla_rt: dzieje się to tylko wtedy(jesli oczywiście ma dobrze ustawione) kiedy jest róznica pochylenia pomiędzy wami. Jak Ty jesteś niżej a on wyżej albo po prostu auto ma lekko pod górkę względem Ciebie i akurat idzie wszystko w Ciebie. Zwykłe światła też tak robią tylko tak nie rażą bo generują mniej światła. Tego nie da się uniknąć - drogi musiały by być idealnie
Albo ci, co oślepiają cię w nocy, a jak im mrygniesz długimi, to włączają swoje długie, ale nie robi to żadnej różnicy, bo rażą tak samo jak mijania. Jakby to miało znaczenie czy ktoś oślepia mnie długimi czy źle ustawionym krótkimi.
@Tarec: nie do końca, wymieniali mi w ASO parę reflektorów (na gwarancji). Auto bez dzwona, wcześniej świeciło równo (tylko odbłyśnik zaczął matowieć w obu reflektorach). Po wymianie pierwsza jazda w nocy, WTF, prawe świeci (punkt załamania granicy światło-cień) wyżej ~10 cm na dystansie 20 m (na ścianie).
Albo mistrzu, który wie, że mu się spaliła jedna żarówka mijania więc dowala "halogeny" i jedzie na trzech światłach zadowolony, że i lewa i prawa strona mu świeci.
1. Świeciły gorzej, niż zwykłe żarówki. Jadąc po mokrym asfalcie łapałem się na tym, że sprawdzam czy mam włączone światła, tak beznadziejnie to działało.
2. Można dostać mandat i mieć zabrany dowód rejestracyjny.
3. Instalacja elektryczna raczej nie jest przyzwyczajona do takich rzeczy. Samochód kupiłem z dupniętym regulatorem napięcia i wydaje mi się,
@Drogomir: przetwornice z allegro za 30zl i takie efekty... To wszystko była na pewno wina przetwornic. Na dobrych HID nic się nie powinno takiego
@Drogomir: To jest akurat najmniejszy problem. "Fajnie" się robi, kiedy ktoś Ci wyjedzie, Ty w niego uderzysz, po czym koleś powie policji, że go oślepiłeś. Ci zrobią kontrol auta i przyznają mu rację, Twoja wina. Na koniec Twój ubezpieczyciel powie Ci: "spie*dalaj", gdyż miałeś samochód z niehomologowanymi światłami i płacisz za wszystkie szkody z własnej kieszeni.
@lovtza49: Dostawczaki też nieźle daja po oczach. Paka dowalona, a światła nie obniżone tylko dalej świecą na maksa w górę. Wszystkie SUV-y i dostawczaki powinny mieć obowiązkowe autopoziomowanie reflektorów tak jak samochody z ksenonami.
@slx2000: ostatnio tak się zastanawiałem czemu właśnie w dostawczakach/busach nie jest to wymagane jako standard. Przecież system autopoziomowania to idealne rozwiązanie do takiego dostawczaka - światła zawsze w tej samej wysokości niezależnie od ładunku. A koszt takiego systemu jest znikomy jesli montowac go fabrycznie bo fabrycznie we wszystkich silniczki od poziomowania są...
Natomiast policja mogła by częściej posługiwać się miernikiem i zamiast stać z laserem na prostym odcinku szerokiej drogi w środku lasu faktycznie zadbać o bezpieczeństwo innych kierujących.
Ale są stacje w których naprawdę jest tak że, próbują ustawić światła, ale są #!$%@?
Ale najgorsi są tacy co jeżdżą na tylko na jednej żarówce