CSX, czyli amerykańska firma przewozowa. Na pewno stan torów miał duży wpływ na taką kolej rzeczy, prawdopodobnie przyczynił się też amerykański system przewozu towarów, czyli łączenie składu na radio lok-wagony-lok-wagony-lok. Taki skład jest dużo bardziej podatny na podnoszenie wagonów pomiędzy lokomotywami, co ułatwia wykolejenie. W Polsce na szczęście popych składów jest dość mocno ograniczony przepisami, więc takie rzeczy zdarzają się b.rzadko (nie mam na myśli samych wykolejeń, tylko wykolejeń spowodowanych popychem)
@GregPelka: wersja dla mniej ogarniętych ( ͡°͜ʖ͡°): w stanach, pociągi jeżdżą b. długie. Dlatego stosuje się lokomotywy w środku i na końcu składu, żeby lepiej rozłożyć siły działające na haki wagonów. Lokomotywy te przeważnie sterowane są radiowo z lokomotywy prowadzącej. Jak się można domyślić, lokomotywa na końcu i w środku pcha wagony przed nią, co powoduje "ściśnięcie" składu, co jest szczególnie niebezpieczne w zakrętach czy
Posłuchajcie jak dzwonią koła pociągu w kontakcie z szynami. Oznacza to nie mniej i nie więcej że odległość między wewnętrznymi płaszczyznami szyn jest mniejsza od odległości pomiędzy kołnierzami zestawów kołowych - w normalnej eksploatacji dźwięki takie nie występują. Pociąg jechał pomału gdyż albo stan torowiska był zły lub też na przykład pociąg został puszczony przez linię posiadającą zbyt małe średnice łuków jak dla tych konkretnie wagonów.
Jak się domyślam szyny były złe, abyć może nawet podwozie, ale czy jest na sali ktoś, kto może wytłumaczyć bardziej szczegółowo, czemu były złe, w którym fragmencie itd.?
Chciałbym również zapytać, czy nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia, na tych łączeniach między wagonami, że przy pewnym kącie, kiedy jeden wagon się wykoleja, to to łączenie się wypina, żeby jeden wagon nie ciągnął pozostałych? Czy może tak jest dobrze, bo np. redukuje to prędkość
@Fafnucek: Taka ułomność (albo zaleta) sprzęgów samoczynnych, że są wytrzymałe. W naszym europejskim sprzęgu śrubowym pałąk puści znacznie szybciej.
No ale na sprzęgu śrubowym nie zmontujesz pociągu na kilka (>~4k) tysięcy ton. No i jest podatniejszy na rozerwania, przy niesprzyjających warunkach, bądź kiepskiej technice jazdy.
Lokomotywa prawdopodobnie przyhamowała w końcowej części filmu przez co tysiące ton z tyłu pchnęło wagon, który wypadł z szyny ( ͡°͜ʖ͡°) Hamulce w pociągu zaciskąją się nie wszystkie od razu, ale po kolei.
Komentarze (79)
najlepsze
Chciałbym również zapytać, czy nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia, na tych łączeniach między wagonami, że przy pewnym kącie, kiedy jeden wagon się wykoleja, to to łączenie się wypina, żeby jeden wagon nie ciągnął pozostałych? Czy może tak jest dobrze, bo np. redukuje to prędkość
No ale na sprzęgu śrubowym nie zmontujesz pociągu na kilka (>~4k) tysięcy ton. No i jest podatniejszy na rozerwania, przy niesprzyjających warunkach, bądź kiepskiej technice jazdy.
https://youtu.be/JQoqsKoJVDw?t=1m18s