Na samum początku, w erze samolotów zrobionych z listewek i prześcieradeł były takie koncepty sterowania samolotem. W muzeum lotnictwa w Krakowie mają chyba nawet jakieś eksponaty z tego okresu.
Na samum początku, w erze samolotów zrobionych z listewek i prześcieradeł były takie koncepty
@rusty_zn-e: I dobrze, widać, że się tępe lotnicze głowy uczą ( ͡°͜ʖ͡°) jak byłem mały to zawsze zaginałem końcówki skrzydeł w papierowych samolotach a teraz to montują winglety i wielki zachwyt jaka to oszczędność paliwa i turbulencje mniejsze ;)
Aviation Week’s Rupa Haria took this video of a wing-morphing “flexfoil” demonstrator that winglet specialist Aviation Partners Inc. and joint-venture partner FlexSys displayed at the 2016 National Business Aviation Association show. The demo illustrates how the airfoil shape could change in flight to boost performance over a wide range of angles of attack, indicated airspeeds and Mach levels. The joint-venture partners are working with an undisclosed customer to retrofit
pytanie, czy przy większej prędkości niż przelotowa dałyby radę prawidłowo się odchylać. Ciekawe jak poszły testy i czy taką prędkość powietrza są w stanie wytworzyć w lab... Obawiam się, że nie
Coś mi się wydaje, że zużycie materiałowe będzie wymagało zdecydowanie częstszej wymiany tych elementów, niż w przypadku standardowych lotek. Raczej bajer dla bogatych, którzy lubią mieć wypasione swoje prywatne samoloty...
Komentarze (44)
najlepsze
@rusty_zn-e: I dobrze, widać, że się tępe lotnicze głowy uczą ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak byłem mały to zawsze zaginałem końcówki skrzydeł w papierowych samolotach a teraz to montują winglety i wielki zachwyt jaka to oszczędność paliwa i turbulencje mniejsze ;)
A) Nie
B) Nie
C) Nie
D) Pakiet Ansys - ale wszystko powyżej zachodzi