"FSO eksportowało samochody do 90 krajów świata na czterech kontynentach"...
!["FSO eksportowało samochody do 90 krajów świata na czterech kontynentach"...](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_xpKmEw81amuTQKF2ZLMxmW5TFb8izMUF,w300h194.jpg)
– Polska miała podpisany kontrakt z Fiatem na produkcję Fiata 1100 i budowa fabryki rozpoczęła się na bazie włoskiej dokumentacji. To były pierwsze kroki, aż wtrącił się Stalin i umowa z Włochami została zerwana – Edward Pietrzak, który w latach 50-tych był dyrektorem FSO na warszawskim Żeraniu.
![darosoldier](https://wykop.pl/cdn/c3397992/darosoldier_vJk2Hzj70V,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 91
Komentarze (91)
najlepsze
@Kaczypawlak: Tak formalnie to jeszcze Volvo istnieje dzięki Chińczykom, podobnie jak cały Brytyjski masowy przemysł motoryzacyjny w rękach Hindusów, Chińczyków i Niemców. Nawet jeśli uratowalibyśmy jakimś cudem markę FSO absolutnie nie bylibyśmy w stanie utrzymać jej w narodowych rękach jak większość marek europejskich skupionych dziś wokół właściwie garstki koncernów - BMW, Mercedesa, VAG, PSA (Citroen Peugeot) Renault
Jutro na Torze Prób FSO, po raz kolejny odbędzie się impreza z okazji rocznicy rozpoczęcia produkcji, wśród gości będzie m. in. dyr. Pietrzak. Zapraszam, warto posłuchać, bo mimo często politycznego tła jego wspomnień, można się wiele dowiedzieć
#!$%@? z tym, że na pęto kiełbasy czekało się 4 godziny w kolejce, pomarańcze jadło raz do roku na święta, na wakacje jeździło do ośrodka dla gruźlików a zamiast srajtaśmy używało się gazet, bo nawet tego nie było. Takie żeśmy mieli pikne gówno-fabryku na kredyt i tysiące roboli, które
@7oo-: Trudno to zielone kubańskie gówno nazwać pomarańczami tak na marginesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W kwestii uzupełnienia dodam tylko pełną dewastację środowiska naturalnego.
Z resztą prezes Czarnych kusił czerwony Polonezem z silnikiem diesla(!) młodego Groma :)
Jak na ówczesne lata konstrukcja była nowoczesna i nie odbiegała znacząco od propozycji Opla, Renault, czy Forda.
Tylko decyzje polityczne i brak kasy.
O ile dobrze pamiętam, to niejaki Wilczek pogrzebał finalnie Warsa, bo mieli chęć na nowe licencje od Fiata- CC i Uno.
@oficer-prowadzacy: Jedynie.. A to własnie najdroższy element przy wprowadzaniu czegoś bardziej złożonego na rynek.