Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie ma znaczenia czy trafi to na główną wykopu czy nie. Liczy się dla mnie to, że ktokolwiek może to przeczytać i przede wszystkim zostanie to zaindeksowane przez google i może przyszli klienci tej firmy zastanowią się nieco dłużej nad wyborem.
Wykop dodaję dopiero teraz, ponieważ chciałem opisać to zupełnie na chłodno, bo moim zdaniem tak najlepiej.
Wpis ma charakter ostrzegawczy. Ja już tam usług nie przedłużę, a każdemu komu będę mógł to - odradzę!
Jestem klientem
cal.pl już parę dobrych lat. Posiadam hosting www - Serwer Ace Extra (158.67 zł brutto). W zasadzie przez te parę lat nie było żadnych większych problemów. A już na 100% nie takich, które spowodowałyby chęć zmiany usługodawcy.
Zaczynamy! (TL;DR - na dole)
23.07.2016 - dostaję emaila z informacją, że konto zostaje dodane do listy kont zagrażających
Poprosiłem w mailu o dokładniejsze informacje i dostałem odpowiedź:
Po tym mailu przystąpiłem do działania. Usunąłem wszystko z serwera, zostawiając tylko pliki html/css/obrazki. I zmieniłem hasło dostępu.
25 lipca 2016 22:11
Dalej konwersacja wyglądała już tak (zwróćcie uwagą, że to wszystko w ramach tego samego ticketa):
Tu zacząłem się zastanawiać, bo w statystyki i logi nie widziałem, żeby było pokazane cokolwiek na temat wykorzystywania ponad 15 procesów.
I analizując wcześniejsze maila stwierdziłem, że może jest jeszcze jakiś inny dostęp. Może inni użytkownicy tej maszyny mogą sprawdzać obciążenie przez innych użytkowników (jak się okazuje - nie jest tak).
27 lipca 2016 08:55
Tu wszystko zrozumiałem. W między czasie żaliłem się ma mirko jak mogę sobie poradzić z problemem :P
27 lipca 2016 09:50
KOLEJNA INFORMACJA O OBCIĄŻENIU
30.07.2016 o godz. 11:56
30 lipca 2016 13:16:
30.07.2016, 19:48
30 lipca 2016 20:23
Tu już trochę się irytowałem, bo co chwile ktoś inny odpowiadał i zaczynałem odnosić wrażenie, że maksymalnie przeczytają wiadomość na którą odpowiadają (a wcześniej nie), ale mogłem się mylić.
Ale odpowiedź mnie rozwaliła na łopatki:
31.07.2016, 09:56
Jeden gość pisze, żeby sprawdzić urządzenie, a drugi że to nie ma znaczenia? WTF?
Już bardzo poirytowany zacząłem informować o ich słabym podejściu.
31 lipca 2016 10:32
01.08.2016 o godz. 00:37
I znów tłumaczenie odnośnie komputera i że może być exploit itd. No nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać.
Pomiędzy jeszcze dostałem 3 powiadomienie o obciążeniu 31 lipca 2016 13:38
31 lipca 2016 16:01
I już nikt na moje ostatnie maile nie odpisał :/
Dwa tygodnie temu dostałem maila z informacją, że za 2 tygodnie mija termin opłacenia usługi, jeśli chcę dalej korzystać :D No z pewnością... haha.
Tutaj link na mirko:
//www.wykop.pl/wpis/18920535/mirki-ratunku-pisza-do-mnie-ze-moje-konto-wykorzys/
Są screeny z "statystyki i logi". Zero informacji o czymś takim jak procesy PID. Mimo, że pisano mi, że jest tam coś takiego. Jeśli ktoś będzie chętny (albo mi nie wierzy) mogę wrzucić screen z całej strony, żeby zobaczyć że nie ma tam nic o procesach.
Dawno nie zostałem w ten sposób olewczo potraktowany. I nie chciałbym, żeby ktokolwiek musiał też to odczuć. Moim zdaniem jest to skandaliczne, ponieważ w konwersacji pisanej email jest czas i możliwość przeczytania co było napisane wcześniej (chociaż tych parę maili w tył). I nie oszukujmy się, ale jest to podstawa. Nawet w firmach, które się robią bez mydła można wymienić maila jak z człowiekiem ,a nie jak z maszyną.
JEŚLI KTOŚ MIAŁ PODOBNE DOŚWIADCZENIA Z CAL.PL - PISZCIE W KOMENTARZACH
AKTUALNIE SZUKAM NOWEGO USŁUGODAWCY I ZASTANAWIAM SIĘ TEŻ NAD VPS np. w OVH (najprostsza wersja). ALE JAK MACIE COŚ GODNEGO POLECENIA - TO PISZCIE
TL,DR:
CAL.PL ma Ciebie totalnie w dupie. Każdy mail jest zdawkowy i odnosi się wrażenie, że w ogóle nie czytają całej korespondencji w ramach jednego ticketu, a odpisują różne osoby.
Generalnie nie polecam!
Komentarze (172)
najlepsze
za to reklamy i promocje do dziś przysyłają;)
Miałem też tak na linuxpl - obciążenie strony i zabieranie mocy serwera. Propozycja była jedna, podnieść plan hostingowy znaczy się płacić więcej. To już wiedziałem gdzie tkwi problem.
Problem jest wszędzie taki sam, że jak kupisz niższe plany, zainstalujesz joomlę, wordpressa czy inne i jakimś cudem na stronę zacznie wchodzić więcej ludzi to
Diagnostyka tego typu problemów byłaby łatwiejsza i mógłbyś szybko zweryfikować czy hosting nie mija się z prawdą.
Nie wiadomo jak u nich jest realizowana separacja użytkowników (tak, żeby wszyscy wzajemnie
Napiszę wam ciekawostkę związaną z home.pl
Miesiąc temu wyłączyli serwis klientowi, klient dzwoni i mówi
- Wyłączyli mi serwis bo przekroczyłem parametry bezpieczeństwa
Wyjaśnienia nic nie dały, nie włączą i koniec kropka. Zadzwoniłem do home.pl osobiście i przebrnąłem z konsultantem przez wszystkie regulaminy aż się dowiedziałem że :
@pawel86: Napisz dlaczego ;)
Pewnie nie bylo zadnego problemu tylko chcieli wykonac "usluge" (✌ ゚ ∀ ゚)☞