Wykopki - moja historia z UPC- myślę że warto zrobić o tym wykop bo trzeba tępić ignorancję i brak kompetencji.
Koniec czerwca, nowe mieszkanie, przeniesienie internetu wraz z większą prędkością - router UBEE EVW3226 od upc, nowa prędkość 120mbps.
Mój download z WAN nie chciał wyjść poza 50-70mbps i mam kartę ethernet 100 mbps w lapku.
Dzwonię do tego upc po raz kolejny (wcześniej ze 3 razy próbowałem umówić wizytę, ale odmowa albo na mój koszt, bo konsultant nie widzi powodu do wezwania technika) i żądam (kulturalna rozmowa, ale zdecydowana) technika żeby przyjechał z routerem innym niż wymieniony 'UBEE EVW3226 ' bo ten konkretny model ma przypadłość ograniczania przepustowości z WAN do LAN do kilkudziesięciu % - o czym upc nie ma zielonego pojęcia.
KONSULTANT NIC NIE WSPOMNIAŁ O OPŁACIE I OMÓWIŁ WIZYTĘ, YEAH.
Ale po kolei:
- Masz 120 albo 240 mbps od upc po koncentryku.
- Masz lapka/PC który zapina się na 100mbps (mówię tylko i wyłącznie o ethernecie), bo taką ma kartę albo ma bardzo daleko do routera (przy naprawdę sporej odległości może się nie zapiać na gigabit, bodajże 55+ metrów).
- Prędkość downloadu po ethernecie spadła/od zawsze była do np. 40-70 mbps i ni cholery więcej nie idzie.
- Dzwonisz do upc i żadasz technika z powodu podejrzenia uszkodzonego sprzętu, mają zaznaczyć w zgłoszeniu żeby technik wziął jakikolwiek inny router z gigabitowymi portami (najlepiej technicolor 7200, jak w moim przypadku - jedyny 'według matrycy' na który technik może wymienić) i przy techniku pokazujesz, że na urządzeniu które ma maksymalnie 100mbit - net działa chujowo. Podepnij również urządzenie z kartą gigabitową z wymuszonym trybem 100mbps, żeby nie powiedział, że urządzenie z 100mbps jest uszkodzone. Technik też próbował mi wyperswadować ten pomysł, o czym wspomnę później.
- Jeśli wymieni Ci na kolejne ubee, nie łudź się ze będzie działać. Ten model tak ma i nic tego nie zmieni - będzie taka sama sytuacja.
Jeśli będzie Ci próbował wmówić, jak w moim przypadku, że to mój laptop z 100mbps jest uszkodzony, to poproś go o wymuszenie na swoim służbowym Lenovo tryb 100mbps full duplex.
Zobaczy on dokładnie to samo co na Twoim urządzeniu i spytaj go wtedy: "Pana laptop tez jest uszkodzony, tak?"
A co dalej?
- Może być również na tyle bezczelny (jak w moim przypadku) że po tym jak jego lapek jest ustawiony na 100mbps i pokaże mu te 40mbps na speedteście to powie: "To jest kwestia tego standardu 100mbps, on tak po prostu działa, TAK PO PROSTU JEST" (wzruszenie ramionami).
Na nic się zdały moje tłumaczenia, że pracuje z tym na co dzień i WIEM jak działa standard Fast Ethernet oraz Gigabit Ethernet przez nas omawiany. Wzruszył ramionami ponownie. - Zażądałem, aby 'wykombinował' jednak technicolora i po chwili namysłu stwierdził, że jednak ma w bagażniku jedną używaną sztukę - a wcześniej twardo obstawał, że tylko ubee posiada przy sobie na wymianę. Ruszył się do auta i przychodzi z technicolorem, podpina, rejestruje u siebie w systemie.
SHOWTIME:
- "Proszę podłączyć tego Pana laptopa i sprawdzić teraz" z pewnym uśmieszkiem na gębie rzekł do mnie monter będąc przekonanym, że on wie lepiej i to ja jestem debilem.
- Podłączam mojego lapka z kartą 100mbps, włączam ich speedtest: //ipv4.upcspeedtest.pl/ i .....
- Nagle mój laptop się naprawił i może pobierać z neta prędkościami rzędu 90-100mbps.
NO NIEMOŻLIWE.
- Mina montera - bezcenna.
- Powiedział tylko "do widzenia" i wyszedł z pochylona głową.
Niekompetencja oraz podstawowej wiedzy - kogo wy zatrudniacie do cholery @UPC_Polska
Wołam was @
UPC_Polska, ogarnijcie wiedzę techniczną ludzi którzy u Was pracują i żeby nie próbowali robić z ludzi debili jak w moim przypadku.
P.S.
I ten spieprzony soft/hardware w UBEE...... Nim też się zajmijcie.
Komentarze (226)
najlepsze
1.Odpalasz sparowanym pilotem telwizor i dekoder
2.Patrzysz na ekran i widzisz latający po całych możliwych 32" napis "brak sygnału"
3.Wyłączasz z prądu dekoder
4.Czekasz aż się "normalnie" uruchomi
5.Dekoder nie uruchamia się normalnie
Zewnętrzne firmy obsługują już w większości serwis UPC.
Po wizycie dostaniesz na maila podanego dla konta link do ankiety, możesz dokładnie opisać problem.
Czytają to.
A firmy i pracownicy są rozliczane za wyniki ankiet z ich wizyt.
Kolejne zgłoszenie w piątek i w sobotę wpadł inny koleś z tej firmy. Wszystko ogarnął, zamówił serwis
Ehh, dalej nie czytam. Zainwestuj w Gigabitową kartę.
Call center
<1>Dzień dobry. Jestem adminem w firmie takiej i takiej. Straciliśmy połączenie z internetem. Urywa się po trzecim węźle od wejścia do waszej sieci. Samo połączenie do was i autoryzacja wyglądają ok
<2>Proszę Pana, ja bardzo Pana przepraszam za to co teraz powiem, ale ja muszę...
<1>eee?
<2>Czy lampki na modemie świecą?
monter za to jakiś z dupy, pewnie zastępował kogoś w tym dniu xD
LTE w niektórych miejscach działa jeszcze gorzej niż 1,5Mbps. U mnie bez anteny <512Kbps
@kommie: bzdura totalna, play ucina do 2Mbps. Chyba że mieli jakąś dziwną taryfę. W nolimit, żeby dostać lejek to chyba cały internet trzeba ściągnąć, nigdy mi sie to nie zdarzyło a grubo ponad 300GB było na liczniku
To na pewno wina pana laptopa, proszę spróbować zmienić potestować i zadzwonić ponownie -> Nope, wariuje na służbowym i domowym, komórki też mają problem. Sprawdziłem zanim zadzwoniłem bo wiem że lubicie ucinać zgłoszenia.
Acha, to pewnie wina braku antywirusa, proszę zainstalować, sprawdzić i zadzwonić ponownie > No niestety na służbowym mam obowiązkowego antywira z firmy.
Pewnie nieaktualny > data aktualizacji z dzisiaj.