Ogólnie niezdecydowanym jaki rower mają sobie kupić, to polecam MTB. Sam też się zastanawiałem, po #!$%@? mi górski rower z szeroką oponą jak w crossie, jak po górach nie będę jeździł, a po asfalcie będę się wlókł. Nic bardziej mylnego. Dobry rower z taką oponą potrafi #!$%@?ć 50 km/h, co sam osobiście sprawdziłem na moim Treku Marlin 7. Nie jest to oczywiście rower za 20-30k jak ten z filmu, ale przyjemność i
@weeden: Mowienie, ze MTB jest dobre bo pojedzie w kazdym terenie jest jak mowienie, ze seks analny jest dobry bo dziala na kazdej plci. 50km/h bujniesz na kazdym rowerze tylko jak dlugo to utrzymasz na MTB przy kadencji grubo ponad 150. Dupa zacznie latac po siodelku a kwas wypelniac miesnie juz w momencie osiagniecia takiej predkosci.
@weeden: @Migfirefox: Chłopaki, równie dobrze można porównywać moc szczytową głośnika do tej znamionowej. Wiem, że się bez problemu da rozbujać takie rowery nawet i do 60km/h, ale jak wcześniej powiedział @kurio, osiąga się wtedy sprawność wiertarki przez jakieś ułamki sekund.
Do tułaczek po lesie i wleczenia się po polskim asfalcie MTB będzie okej, ale nakręcanie innych na prędkość typowo szosową w MTB-ku to po prostu gruba ściema.
Czy jakiś znawca Mireczek może mnie oświecić i podzielić się wiedzą nt. tego jakie kontuzje w wyniku wypadków w tym sporcie są najczęstsze? Ciekawi mnie przypadek, załóżmy, zawodowca w pełnej zbroi i kasku. W wyniku uderzenia w drzewo, lub upadku raczej się coś łamie, czy raczej się ginie?
@FollowTheSmoke: bo są odcinki trasy na których trzeba dokręcić. Aczkolwiek zdarzył się kiedyś przypadek (nie pamiętam zawodnika) gdzie dojechał na metę z zerwanym łańcuchem. Generalnie zasada jest taka że jak jedziesz amatorsko to zwykle jedziesz wolniej i musisz dokręcać na płaskich odcinkach, jak ścigasz się w zawodach to wykorzystujesz każdą okazję do dokręcenia żeby mieć lepszy czas.
@senorgarcia: nie zgodzę się. Już nie jeden chciał "jeździć DH" na zwykłym góralu (w domyśle hardtail do XC) i albo połamał siebie albo rower albo jedno i drugie. Owszem, w Polsce panuje durna moda kupowania górala i jazdy po asfalcie ale nie zmienia to faktu że do zjazdu potrzebny jest dużo wytrzymalszy sprzęt z inną geometrią i amortyzacją o dużym skoku. Ale i na takich jeżdżą po chodnikach dla lansu (
@jedzczarnekoty: Chyba raczej większość producentów nie pakuje do hardtaili xc opon 2,3" z agresywnym bieżnikiem, a opony na szczęście można łatwo i tanio zmienić na np. jakieś semislicki 1.5". Więc ta moda nie była jakaś tragiczna w skutkach, a wręcz przeciwnie, pozwoliła amatorom na lepsze określenie potrzeb i świadomy zakup kolejnego roweru np. szosówki jeżeli zakochali się w jeżdżeniu po szosie czy dh jeżeli zapieprzali na złamanie karku z gór ;).
@EtaCarinae: @maxmaxiu: Nie jest przyspieszone. Zawodowcy tak #!$%@?. Na zawodach pucharu swiata osiagaja predkosci ok 70km/h (zalezy rowniez od trasy). Material z 2008 - speedtrap w 1:23.
@GoraluCzyCiNieZal1: Jazda samochodem, miedzy autami, po nierównościach (polskie drogi) z dużą prędkością jest zajęciem dla ludzi absolutnie pozbawionych elementarnej wyobraźni ( ͡°͜ʖ͡°) - brzmi znajomo?
Komentarze (132)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Chłopaki, równie dobrze można porównywać moc szczytową głośnika do tej znamionowej. Wiem, że się bez problemu da rozbujać takie rowery nawet i do 60km/h, ale jak wcześniej powiedział @kurio, osiąga się wtedy sprawność wiertarki przez jakieś ułamki sekund.
Do tułaczek po lesie i wleczenia się po polskim asfalcie MTB będzie okej, ale nakręcanie innych na prędkość typowo szosową w MTB-ku to po prostu gruba ściema.
Dlatego do
Generalnie zasada jest taka że jak jedziesz amatorsko to zwykle jedziesz wolniej i musisz dokręcać na płaskich odcinkach, jak ścigasz się w zawodach to wykorzystujesz każdą okazję do dokręcenia żeby mieć lepszy czas.
A po co zjezdzałeś na sankach z góry a pozniej na nią wchodziłeś? :) Dla zabawy :P