Jechal za szybko jak kazdy tam. Wiadomo jak sie nic nie stanie to nikt nie reaguje. Z jednej strony nic sie nie stalo w sumie z drugiej jakby jechal obok motocyklista to by go albo zabil albo mocno uszkodzil debil jeden.
ciezko oceniac sytuacje z tego nagrania tylko ale czy nagrywajacy nie był bezpośrednim sprawcą wypadku? Na moje oko i znajomość tego "skrzyżowania" to mógł wymusić pierwszeństwo na vectrze... Sam wielokrotnie uciekałem z prawego pasa bo ktoś z dołu wyjeżdzał...
@kozaqwawa: Od wczoraj chodzi mi po głowie identyczna myśl! Jako częsty "użytkownik" tej drogi po obejrzeniu tego nagrania i kilku powtórkach początkowej drogi oraz zachowania vectry doszedłem do wniosku, że to autor nagrania spowodował wypadek. Vectra jechała po prawym pasie, nagrywający wyjechał, zaś ten odbił za mocno na lewy.. później wyrzuciło go przy kontrze na prawy. To, że prędkość na mokrej nawierzchni była zbyt duża to inna sprawa. Wg. mnie tam
A od siebie chciałem dodać, jak już jesteśmy w temacie poniatowskiego, że organizacja ruchu w stronę centrum jadąc od ronda Waszyngtona to jest jedna wielka masakra. Rano zjeżdża się aleja Waszyngtona, Zieleniecka, Francuska w... uwaga... jeden pas na moście ponieważ drugi to bus pas. Tak, 6 pasów zjeżdża się w jeden, szczyt bezmyślności. Niestety codziennie rano jestem zmuszony tamtędy przejeżdżać. Dzieciom będę opowiadać co się działo podczas remontu mostu Łazienkowskiego. Czas powrotu
@kapitan_cebula: Tam jest prawo, lewo, prawo, trzeba mieć trochę oleju we łbie... Tak samo jak na Marszałkowskiej przy Królewskiej, nie jeden już wyleciał.
Co za debil pisał opis? Fizyki nie oszukasz? Oczywiście że nie dlatego ESP korzysta z fizyki. Jednak do tego potrzebne sprawne auto, czyli zawieszenie i amortyzatory. Opony to kolejna bardzo ważna rzecz na których niestety bardzo wielu oszczędza. Opis byłby dobry gdyby nie wspominać o ESP. Auto z esp na słabych oponach prędzej wypadnie z trasy na deszczu niż drugie auto które nie ma esp. Dopiero w momencie utraty przyczepności esp "ratuje"
Mieszkałem na Powiślu dobrych kilka lat, z przystanku tramwajowego, z którego jeździłem do pracy jest właśnie dobry widok na wyjazd w stronę Pragi jak i po drugiej stronie wyjazd na Śródmieście, jednym słowem to skrzyżowanie widoczne na filmie. Wjeżdżając na most tak naprawdę nie ma dobrej widoczności czy coś jedzie czy nie. Tak samo jak samochody jadące mostem praktycznie w ostatniej chwili widzą samochody wjeżdżające na prawy pas. Stojąc i czekając na
ESP działa tylko przy przyspieszaniu, nie hamowaniu. Ślizgająca się opona osi napędzającej jest lekko hamowana przez sterownik ESP, aby rozłożyć w miarę równo obroty obu stron. ESP w tym przypadku nawet się nie załączyło.
@Segor: szykana jest ciasna, łuk niewyprofilowany. Tutaj widać piękną nadsterowność spotęgowaną depnięciem w hamulce w akcie paniki. Esp nie widać - efekt byłby taki, że pociągnąłby samochód na krawężnik z lewej strony.
Komentarze (202)
najlepsze
źródło: comment_9JbOJDWRwZ6J3Bae0YhboWADhyX8AHVh.jpg
PobierzOczywiście że nie dlatego ESP korzysta z fizyki.
Jednak do tego potrzebne sprawne auto, czyli zawieszenie i amortyzatory. Opony to kolejna bardzo ważna rzecz na których niestety bardzo wielu oszczędza. Opis byłby dobry gdyby nie wspominać o ESP. Auto z esp na słabych oponach prędzej wypadnie z trasy na deszczu niż drugie auto które nie ma esp. Dopiero w momencie utraty przyczepności esp "ratuje"
ESP w tym przypadku nawet się nie załączyło.