Jak jeździć oszczędnie? Poznaj zasady eko-drivingu
Przy rosnących cenach paliw, rozwiązaniem na zaoszczędzenie pieniędzy – w dłuższej perspektywie nawet pokaźnych kwot – jest jazda ekonomiczna. Warto unikać gwałtownych przyspieszeń, przewidywać warunki drogowe, utrzymywać stałą prędkość, hamować silnikiem i wyłączać go podczas dłuższego postoju.
antyradio z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 67
Komentarze (67)
najlepsze
Właściciel był miłośnikiem 'ecodrivingu' sprowadzonego głownie do jazdy na możliwie najniższych obrotach - jak w jednej z powtarzanych bezmyślnie porad.
Efekt - silnik zabity złogami nagaru - a to nie była jedyna usterka wynikająca z klekotania na niskich obrotach... Do kompletnego remontu.
Koszt naprawy poniósł właściciel i na pewno wielokrotnie przekroczył kwotę 'przyoszczędzonego' taką jazdą paliwa.
Podpowiadanie zmiany biegu
Co ciekawe, tłumaczą, że inspiracją było dla nich to jak rowerzyści podczas postoju układają sobie pedały, by łatwiej wystartować.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ecodriving w januszowym wydaniu to głupota. Jeśli potrafisz jeździć naprawdę ekonomicznie, to oszczędzasz i paliwo i podzespoły oraz m.in. hamulce, bo w dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu silnikiem, nie ma NIC złego.
Wyniki takiej jazdy to nie jest 5% oszczędność, uwierz mi.
Uprzedzając komentarze, tramwajem to jeżdżę tylko na piwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@NiEoTakiePolskieNicNieRobilem: Hamowanie silnikiem z umiarem jest bardzo fajne. Np jak mamy dwupasmową drogę, gdzie zwykle jedzie się ponad 100, a nagle są światła i ograniczenie do 70. Można się wcelować w zielone, 10 samochodów nie musi się zatrzymywać, jazda jest płynna.
Niestety niektórzy nie rozumieją, że czasem lepiej odjąć, zredukować wcześniej do 4 i po
Po co taniej?
@DenverPn: właśnie tu jest haczyk, bo spróbuj jeździć z 4500RPM i 80% gazem. Jeśli to nie jest góra i 5 bieg to będziesz przyśpieszał.
Gdy utrzymywałem prędkość w skoda octavia 2FL combii na poziomie do 90km/h i 60 w mieście spalanie na trasie słupsk ->Gdynia miałem 4,4l. Prędkości średniej nie pamiętam.