Totalne gówno, ktoś powie, eeeeeeeeeeee gościu ! Przecież to takie ekologiczne i taniej wychodzi ! Taniej i że niby eko ? Gdyby na prąd narzucić takie same podatki jak na paliwa kopalniane to wcale by taniej nie wyszło, co do ekologii silniki elektryczne są podobno dużo sprawniejsze od silników spalinowych, a te takie stare silniki co kopcą to już totalne dno tam to sprawność wynosi 10%! Grzmi jeden z drugim. Tylko od
@Wumakudu: Są dokładne analizy od surowca do mocy na kołach. Wskazują, że napęd z prądu z węgla, transportowany na kilkaset KM przez "druty" + akumulator + silnik jest jednak bardziej sprawny energetycznie i bardziej ekologiczny niż ropa + silnik spalinowy. Kluczem jest przemysłowa produkcja prądu w elektrowni gdzie spaliny można dobrze oczyścić z sadzy, siarki, tlenków azotu, etc... W przypadku samochodu spalinowego, generator energii musisz niestety wozić ze sobą i nie
Nie ma racji bytu. Potrzeba linii nad drogami, a co z transportem ponadgabarytowym wtedy? Ale najważniejsze, transport samochodowy jest z jednego powodu tak popularny, jest poprostu poręczny, dojedziesz wszędzie, a tym to najwyżej po Lublinie sobie możesz pośmigać.
@mimmo: Po autostradzie pojedzie na pantografie, a te 50-100km od zjazdu do celu pokona już na baterii. Ponadgabarytowe i tak mają ograniczoną wysokość ze względu na estakady i przejścia nad autostradą.
No to teraz tak: Na kolei jak są wichury, pociągi są opóźnione przez zerwane trakcje, drzewa itp. Wtedy kilka-kilkanaście pociągów na danej linii stoi. Teraz wyobraźcie sobie podobną sytuację z ciężarówkami, których będzie o wiele wiele więcej ( ͡°ʖ̯͡°)
@Sicamber: Taki towarowy tak, bo w tej koncepcji ma silnik spalinowy i prądnicę, żeby poruszać się tam, gdzie nie ma trakcji (na dojazdach do zelektryfikowanej autostrady).
Komentarze (154)
najlepsze
Ponadgabarytowe i tak mają ograniczoną wysokość ze względu na estakady i przejścia nad autostradą.