@benyowsky: kiedyś na Odrze trenowałem kajakarstwo i mijanka z barką lub innym statkiem była mega frajdą, bujanie się na fali lub plyniecie bezpośrednio za nią w tej spiętrzonej wodzie, mądre to nie było, ale wspomnienia zostały
Przy tak suchych latach jak to ostatnie życzę powodzenia. Wyobraźcie sobie, że towar nie może dopłynąć do odbiorcy, bo brakuje wody w rzekach. Śródlądowy transport wodny jest dobry dla gabarytów (różnego rodzaju kotły, śmigła turbin wiatrowych itp.) i dużych wolumenów materiałów budowlanych czy kopalin (kruszywo, ruda, wungiel, itp.).
@kawiusz: Susza nie będzie trwać w nieskończoność. Przy okazji modernizacji Odry powstaną też zbiorniki retencyjne do alimentacji rzeki w trakcie niżówek.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało projekt strategii, której celem jest rozwój dróg wodnych w Polsce do 2020 roku z perspektywą do roku 2030. Priorytety strategii: - Odrzańska Droga Wodna (E-30) – osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie w europejską sieć dróg wodnych. - Droga wodna rzeki Wisły – uzyskanie znacznej poprawy warunków nawigacyjnych. - Połączenie Odra-Wisła-Zalew Wiślany i Warszawa-Brześć – rozbudowa dróg wodnych E-70 i E-40. - Rozwój partnerstwa i
Byłbym za gdybyśmy nie mieli co z pieniędzmi robić ale inwestycja w rzeki jest równoważna zmniejszeniu inwestycji na drogi i kolej, które są o wiele bardziej opłacalnymi inwestycjami obecnie.
@Herubin: No i jest jeszcze ten problem, że rzeki w Polsce nie płyną w kierunku, który jest najważniejszy dla transportu :) Trzeba by zrobić sensowną analizę opłacalności, bo to nie jest Pierwsza Rzplita, która spławiała do portów zboże dla całej Europy...
@4pietrowydrapaczchmur: priorytet to budowa kanały śląskiego, budowa kanałyu do ostravy do Czech oraz dogadanie sięze Szkopami "( tu będzie problem) w ceu podwyższenie klasy żeglowności do IV choć obecnie jest III klasa i ewentualnei trzeba by tylko niektóre obiekty mostowe podwyższyć.
Potem jest kwestia przekopu z BRDY w Bydgoszczy do Warty i tam już mamy połączenie do Niemieckich sieci kanałów i rzek.
Komentarze (120)
najlepsze
Swoją drogą protestuję jako zapalony kajakarz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fotografia stąd: https://www.facebook.com/krakow.ciekawostki.tajemnice.stare.zdjecia/?fref=photo
źródło: comment_3hokYwfJW5dryCgFfooTst7dcNqzQjie.jpg
Pobierz- Odrzańska Droga Wodna (E-30) – osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie w europejską sieć dróg wodnych.
- Droga wodna rzeki Wisły – uzyskanie znacznej poprawy warunków nawigacyjnych.
- Połączenie Odra-Wisła-Zalew Wiślany i Warszawa-Brześć – rozbudowa dróg wodnych E-70 i E-40.
- Rozwój partnerstwa i
źródło: comment_bBZ0xOFxRFHi2AEyWxNzSTK3trA17xV1.jpg
PobierzTrzeba by zrobić sensowną analizę opłacalności, bo to nie jest Pierwsza Rzplita, która spławiała do portów zboże dla całej Europy...
ODRA i kanał na śląsk a cała reszta to pieśń przeszłośc. Przeszkody sięomija normalnie, kanałami i śluzami.
Potem jest kwestia przekopu z BRDY w Bydgoszczy do Warty i tam już mamy połączenie do Niemieckich sieci kanałów i rzek.
Kolejna sprawa toZ 3city to Stolicy i tego nei