Witam
Jeszcze nigdy nie korzystałem z Waszej pomocy, chociaż od wielu lat obserwuje jak działacie. Jest tu wielu expertów z naprawdę wielu dziedzin. Może uda się i tym razem i Wykop Effect zadziała bądź chociaż wykopowa porada.
Do rzeczy:
Jestem Trenerem. Wyjeżdżam na zgrupowanie przygotowawcze z dzieciakami na Sardynie - Windsurfing - Kupiliśmy bilet grupowy w Ryanair na 21 osób.
Przy bilecie grupowym należy 14 dni przez wylotem podać listę nazwisk.
16 dni przez wylotem wszedłem na strone, wpisałem wszystkie nazwiska i zaakceptowałem.
Pare dni później - 12 dni przed wylotem - Sprawdzam strone czy wszystko jest ok - nazwiska nie zostały zaakceptowane.
Wysyłam nazwiska w pliku excel do działu grupy ryanair - kontakt mailowy.
Dostaje informacje, że się spóźniłem i musze zapłacić 50 € od osoby czyli 1050 €
Odpisuje, że prawdopodobnie byl blad w systemie, ze wyslalem o czasie ale nie zostało zaakceptowane
Dostaje odpowiedź, że trudno musze zapłacić 1050 €
Odpisuje ponownie, że był błąd w systemie, ze nie przyjal mi nazwisk, zeby to sprawdzili
Dostaje odpowiedz ze nazwiska trzeba wyslac mailowo i musze zapłacić - W takim razie czemu jest mozliwosc uzupelnienia ich na stronie ??
Odpisuje ze nie jestem biurem podrozy, ze jestem prywatna osobą, ze jade z dzieciakami Kadry Narodowej na zgrupowanie. ze nie ma kto pokryc kosztów kary ktory nie powinna miec miejsca i ze prosze o rozpatrzenie mojej sytuacji
Dostaje odpowiedź, że musze zapłacić 1050€ kary - dosłownie, żadnych wyjaśnień, nic poza tym tekstem.
Napisałem reklamacje ( ktora bedzie rozpatrzona w terminie 7 dni roboczych, lot mam w poniedziałek ) nie mam dalej wpisanych nazwisk, zaraz mamy lot, musze zapłacić 1050 € uwazam niesłusznej kary.
Nie ma co płakać -- proszę Was o pomoc.
Jak moge wybrnąć z zaistniałej sytuacji ?? Dodatkowo nie ma czegoś takiego jak telefon do szefa, prezesa, szefa wydziału, działu tylko kontakt mailowy bądź infolinia - wszyscy wiemy jak działą infolinia.
Pozdro Wam !
Komentarze (370)
najlepsze
Wpisałeś listę nazwisk i nie sprawdziłeś w terminie czy je otrzymali?
Jak dla mnie dałeś ciała i niedopilnowałeś sprawy.
Hej
Można stwierdzić, że troche dałem ciała. Zawsze wpisywałem nazwiska w ten sam sposób, zawsze działało - tym razem jak widać niestety nie zadziałało.
Pytanie - jeżeli przy rezerwacji grupowej jest możliwość podania nazwisk w 1 sposób - tylko drogą mailową - to dlaczego na stronie w zakładce " zarzadaj podróżą" jest możliwość uzupelnienia tych pól ?? Ta opcja powinna być zablokowana
Można było zrobić znalezisko w innym tonie, a tak wyszło jak wyszło. Rozumiem że jesteś zdenerwowany, ale sam chyba widzisz że trochę przesadziłeś.
Ja zakopuję za informację nieprawdziwą. Nie wykazali zrozumienia dla sytuacji? Tak. Ale nie oszukali.
I rozumiem Cię bo sam bym szukał wszędzie pomocy, ale nie zakłamując czy manipulując faktami.
Ich FB https://www.facebook.com/ryanair/?fref=ts
( ͡° ͜ʖ ͡°)
On jeszcze nie wie ( ͡º ͜ʖ͡º). #pdk
A tak na serio, to @Lybka wykop Ci nie pomoże w takiej sytuacji, musisz mieć jakieś dowody na to, że tą listę uzupełniłeś i wtedy uderzać do infolinii. Masz jakieś potwierdzenie wypełnienia tej listy? Z tego co pamiętam, to zawsze przy normalnej odprawie internetowej, Ryanair od razu wysyła potwierdzenie z biletem
Tam na pewno byliby "empatyczni" i by się przychylili, tylko że lot kosztowałby nie tysiąc ale 20 tysięcy euro :)
Napisz reklamację do Ryana i poczekaj na ich odpowiedź. Następnie zgodnie z ustawą prawo lotnicze zgłoś się do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. On ma nadzór nad systemami automatycznej rejestracji u przewoźników lotniczych (art. 204 powyższej ustawy). Poczytaj potem art. 205 i z niego też skorzystaj.
Ryanair nie może odmówić Ci wejścia na pokład bo ma nad sobą rozporządzenie nr 261/2004/WE. Może mieć tutaj tylko roszczenia cywilnoprawne jeżeli bilet już zakupiłeś.
Od polskiej strony próbowałem jedynie na czacie, ale tam nic nie są w stanie mi powiedzieć
Tanie linie lotnicze działają w ten sposób - płacisz grosze za bilety, a wszystko poza tym jest drogie jak diabli. Jeśli ktoś tego nie rozumie, polecam pożegnać się z low costami. Jak ktoś już napisał:
Ludzie zaznaczają te dodatki na stronie, ale pośrednik tylko przekazuje nam informację, i
oczywiście zależy od danej wypożyczalni, niektóre wgl nie maja GPS
@Lybka:
Nie przejmuj sie... oni tez nie zamierzaja odpuscic :D
Zakop jak się patrzy i nauczcie się nie biegać po Wykop Efekt za każdym razem jak coś źle klikniecie, nie doczytacie, albo wprost dacie dupy.
Jeżeli można tylko drogą mailową, 1. czemu okna w systemie nie są zablokowane
2. Czemu nie napiszą, że: Można tylko drogą mailową
1. Polski support Ryanaira jest do dupy. Jeśli chcesz załatwić taką sprawę to polecam kontakt z oddziałem UK.
2. Najprościej i najtaniej skorzystać z webchatu. Jeśli tam się nie powiedzie to dzwonić, mail to tylko marnowanie czasu, a szanse na załatwienie sprawy identyczne jak na chacie.
3. To jest Ryanair, oni z
@killi:
zgadzam się w 100% ...koleś ewidentnie #!$%@?ł i moim zdaniem to wszystko to jego wina , ja cokolwiek kupuje czy za coś płace robie
Sam miałem "przygodę", jak bookowałem koleżance bilet. Wszystko ładnie przeklikałem, data, godzina, na koniec przypadkiem gdzieś źle wybrałem jakiś nocleg czy inny tam wynajem auta i trzeba było jeszcze raz. Za drugim razem nie zauważyłem, że tego dnia są 2 loty i z automatu wybrałem poranny, niestety zły.
Zmiana godziny z porannej na
Mi się wydaje, że te ceny za zmianę rezerwacji to ściema. Kiedyś musiałem polecieć na Ibizę, nie mogłem już zamówić biletu online (lot w ten sam dzień), więc pojechałem na lotnisko. Na lotnisku udało mi się kupić bilet, no i patrze, a tam zamiast Ibisa jest Pisa. Wróciłem się do okienka no i zmienili rezerwację od ręki, bez dodatkowej opłaty. A mogli powiedzieć, że chciałem lecieć do Pisa i zedrzeć
@Kapsula:
Zarabiają to oni przede wszystkim na tym, że startują i lądują na danym lotnisku, miasta płacą po kilkadziesiąt milionów złotych za tzw. promocję :) Czyli opłatę za to, że z danego lotniska Irlandczycy zechcą oferować swoje loty.
Komentarz usunięty przez moderatora
Moje wrażenie jest takie, że przytrzymali ją bo taka jest polityka firmy - dupić na każdym potknięciu pasażera. Byle była podstawa, a reputacja rayanerowi zwisa i powiewa bo z nimi nie lecisz ze względu na miłą obsługę, tylko
@mateuszsul: Myślałem, że zaproponowała jej nowy bilet za darmo. Nadal mogło chodzić o uniknięcie opłat związanych z overbookingiem, a ona dała im pretekst spóźnieniem. Nieetyczne, ale możliwe w tanich liniach.
Mialem teoretycznie jeszcze 10 minut - ale bramka zamknieta ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Po niezbyt przyjemnych przepychankach z supportem (na poczatku nie chcieli oddac kasy, pod pretekstem, ze na bilecie byla dobra data), polecialem biznes klasa.