Jednak z czujnikami ciśnienia w oponach jest ten problem, że wymagają kalibracji.
Nie każdy serwis przy wymianie opon na zimowe robi to właściwie.
@rraaddeekk: u mnie w aucie ta cała skomplikowana kalibracja polega na napompowaniu opon do poprawnego ciśnienia wg naklejki na wlewie paliwa, przejechaniu się kawałek aż system załapie pomiary i kliknięciu w komputerze auta "zapisz". Przecież tego nie da się #!$%@?ć i niepotrzebny do tego żaden serwis.
@glutenfree: bo nie masz czujników ciśnienia w oponach ;) a system dzięki czujnikom ABS oblicza jak szybko dane koło się kręci i jeżeli jest sflaczała opona (ma mniejszą średnicę) to musi się kręcić szybciej niż pozostałe i system po tym poznaje, że koło może być przebite...
ten system nie powie czy opona ma 1,8 czy 2,2 bara a tylko określa różnice w obrotach względem stanu przy którym kliknęło się "zapisz",
Jeśli rzeczywiście w tym samochodzie były opony 245/50/18 100Y to gratuluję. Opancerzone BMW 7 F03 waży 3450kg. Dodajmy do tego pasażerów i jakieś graty, załóżmy 300kg. Całość waży więc 3750kg. Opona z indeksem nośności 100 ma dopuszczalne obciążenie 800kg na oponę. 4x 800kg = 3200kg. Każda opona jest po 140kg przeciążona przy założeniu rozkładu masy na osie 50/50. To głupota a nie żaden zamach.
@michaljg, @pragmatyczny_romantyk: Panowie, chyba trafiliście w samo sedno. Z ciekawości sprawdziłem, jak indeks jest zalecany w instrukcji seryjnego 740Li F02 i jest to właśnie 100.
BMW 7 High Security występuje tylko w wersjach 750 i 760, więc nie wiemy na 100% co to jest za samochód, którym porusza się Prezydent (może być pojazdem wykonanym na zamówienie). Ciężko więc sprawdzić ile rzeczywiście waży, ale zakładając, że rzeczywiście jest opancerzony, trochę dziwnym
@kudlatykocur: Też mi się to rzuciło w oczy.. Brzmi trochę absurdalnie, zwłaszcza, że to są oficjalne informacje od BMW. Czyli wystarczy najpierw ostrzelać silnik żeby unieruchomić pojazd, a wtedy już sobie można spokojnie strzelać do pasażerów? ;)
@amrg: Jak Ci się wydaje, jak długo taka "opancerzona puszka" wytrzyma pod ostrzałem? To, że auto jest "pancerne" nie oznacza, że można do niego strzelać przez godzinę, a pasażerowie sobie będą w środku pić herbatę ;) Zadanie jakie ma spełniać taki pancerz, to wytrzymać pierwsze momenty ostrzału i dać czas na ucieczkę. To nie jest czołg. Dlatego w tym przypadku dziwne jest, że po przebiciu (wystrzale?) opony, auto straciło kompletnie sterowność
Komentarze (293)
najlepsze
@rraaddeekk: u mnie w aucie ta cała skomplikowana kalibracja polega na napompowaniu opon do poprawnego ciśnienia wg naklejki na wlewie paliwa, przejechaniu się kawałek aż system załapie pomiary i kliknięciu w komputerze auta "zapisz". Przecież tego nie da się #!$%@?ć i niepotrzebny do tego żaden serwis.
No chyba
ten system nie powie czy opona ma 1,8 czy 2,2 bara a tylko określa różnice w obrotach względem stanu przy którym kliknęło się "zapisz",
Opancerzone BMW 7 F03 waży 3450kg. Dodajmy do tego pasażerów i jakieś graty, załóżmy 300kg. Całość waży więc 3750kg.
Opona z indeksem nośności 100 ma dopuszczalne obciążenie 800kg na oponę. 4x 800kg = 3200kg. Każda opona jest po 140kg przeciążona przy założeniu rozkładu masy na osie 50/50.
To głupota a nie żaden zamach.
@michaljg: Zgadza się, zamawiali 8 sztuk opon: 245/50 R-18 100Y Run On Flat.
Link do PDF ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia:
http://www.bor.gov.pl/upload/1455887925_475_4723.pdf
Pobierajcie ten plik, zanim go usuną.
BMW 7 High Security występuje tylko w wersjach 750 i 760, więc nie wiemy na 100% co to jest za samochód, którym porusza się Prezydent (może być pojazdem wykonanym na zamówienie). Ciężko więc sprawdzić ile rzeczywiście waży, ale zakładając, że rzeczywiście jest opancerzony, trochę dziwnym
Komentarz usunięty przez moderatora
Jakoś mnie to nie przekonuje...