W fordzie escordzie poszła mi linka sprzęgła jak byłem w trasie. Bez problemu bez sprzęgła dojechałem do celu i nawet wróciłem. To był mój pierwszy raz i wszystko robiłem zgodnie ze wskazówkami ojca który mi pokazywał jak to robić jak kiedyś jechaliśmy na wakacje. "kiedyś Ci się to przyda" no i się przydało :)
W wiekszosci skrzyn eaton fuller sprzeglo sie blokuje wyzej 6 biegu, na egzaminie na zawodowe prawo jazdy w USA musisz pokazac ze plynnie potrafisz zmieniac biegi bez sprzegla, na redukcje zwracaja najbardziej.
@SokMalinowYwButelcEpoCzystej: Dodatkowo często występuje clutch-brake. Przy pełnym wciśnięciu sprzęgła unieruchamia ono wałek pośredni skrzyni biegów, aby można było wrzucić bieg i ruszyć. Wałek ten może się kręcić jeszcze przez parę sekund po wrzuceniu luzu i wciśnięciu sprzęgła.
Taka rozkmina. Przyjmuje sie powszechnie ze jazda na zbyt niskich obrotach szkodzi trwalosci silnika. Trudno sie z tym niezgodzic - jesli ktos przyspiesza z gazem w podlodze od 30km/h na czworce to instyktownie czuc ze cos jest nie tak. Jako jedna z konsekwencji takiej jazdy podaje sie szybsze zuzycie panewek korbowodow z powodu dzialajacej na nie rzekomo wiekszej sily niz przy normalnych (wyzszych) obrotach. Z tym trudno mi sie zgodzic i nijak
Nigdy się w to głębiej nie wtajemniczałem, ale problem sobie wyobrażam następująco: - olej aplikowany jest na górną, nieobciążoną panewkę - potem przenoszony na dolną przez obracający się czop - im większa siła dociskająca czop do panewki, i im mniejsza prędkość obwodowa, tym więcej oleju ucieknie na boki nie docierając do dolnej, obciążonej panewki - stąd przy niskich obrotach zużycie może być większe, nawet jeśli siła jest nieco niższa
@kwahoo2: Ok - czyli jak rozumiem przyczyny upatrujesz raczej w tym jak dlugo dana sila dziala w jedym suwie, a nie w jej bezwglednej wartosci? Brzmi sensownie i wygkada na to ze te wieksze sily przy niskich obrotach to podobny skrot myslowy jak "wyzsza temperatura spalania" zubożonej mieszanki - co jedt nieprawdą, ale daje podobne efekty. Pozdrawiam.
Dziwne. :) Oglądałem ten filmik w piątek, tuż po urwaniu linki sprzęgła w moim samochodzie. Dzięki niemu ściągnąłem samochód pod dom. Od razu chciałem przerosić kierowców z Wrocławia, za moją dziwną jazdę po mieście. :)
A tak właściwie to po co w samochodach są sprzęgła czy biegi? Technologia tak się rozwija a ze zmienianiem biegu ciągle to samo zacofanie. Nie dałoby się zrobić jakiegoś małego przełącznika na kierownicy przód/tył albo coś?
Komentarze (93)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=9GIMj6XVbB8
https://www.youtube.com/watch?v=E5vgJ-LyUSM
Nigdy się w to głębiej nie wtajemniczałem, ale problem sobie wyobrażam następująco:
- olej aplikowany jest na górną, nieobciążoną panewkę
- potem przenoszony na dolną przez obracający się czop
- im większa siła dociskająca czop do panewki, i im mniejsza prędkość obwodowa, tym więcej oleju ucieknie na boki nie docierając do dolnej, obciążonej panewki - stąd przy niskich obrotach zużycie może być większe, nawet jeśli siła jest nieco niższa