5 rzeczy, których nie powinieneś robić, jeśli masz manualną skrzynię biegów
Między innymi, dlaczego lepiej nie opierać ręki na drążku zmiany biegów. Podstawowy angielski wymagany :)
a2t1 z- #
- #
- #
- #
- #
- 310
- Odpowiedz
Między innymi, dlaczego lepiej nie opierać ręki na drążku zmiany biegów. Podstawowy angielski wymagany :)
a2t1 z
Komentarze (310)
najlepsze
True that, gdzie tam jest powiedziane, że z górki "na biegu" nie powinno się zjeżdżać?
Kolo mówi tylko o tym, że jak zjeżdżasz z górki nie powinieneś opierać nogi o sprzęgło.
Po za tym jest to film Amerykanina dla Amerykanów, który tłumaczy rzeczy, które w PL przekazywane są na dwóch pierwszych jazdach na kursie prawa jazdy.
@no-spa: Ciekawostka: W Stanach przy wielu górzystych trasach są specjalne rampy z piaskiem albo wręcz pojemnikami z wodą aby np. ciężarówka z rozgrzanymi hamulcami mogła tam się uratować.
To tak słowem wstępu bo głównie chciałem powiedzieć:
Zdarza się że
Żeby nie było, to ja zrozumiałem, że gostek w filmie mówi tak, jak mnie uczyli, czyli:
1. nie trzymaj ręki na lewarku od biegów, bo się skrzynia szybciej zużywa
2. stojąc na światłach czy gdzieś z odpalomnym silnikiem wyrzuć z biegu na luz i puść sprzęgło (i właśnie o sprzęgło się rozchodzi, żeby łożysko oporowe w d... nie dostawało)
3. nie używaj sprzęgła w celu utrzymania samochodu w miejscu na wzniesieniu - użyj hamulca roboczego czy ręcznego, ale nie sprzęgła (to samo, co poprzedni punkt + palenie tarczy sprzęgłowej)
4. nie duś pedała gazu, jak jedziesz na niskich obrotach, lepiej zrzuć bieg na niższy, żeby silnik miał obroty (innymi słowy dopasuj bieg do prędkości i obciążenia, a jak masz dusić jak jakiś dziadek w tedei, to lepiej zredukuj, bo w końcu zarżniesz silnik albo słynnego dwumasa
@Krzy___ek: Boli mnie samo czytanie czegoś takiego xD Cumplu, spójrz w lustro i odpowiedz sobie na parę pytań :)
Ale ogólnie: Nie ucz starego dzieci robić. ;)
1. nie trzymaj ręki na lewarku od biegów, bo się skrzynia szybciej zużywa
2. stojąc na światłach czy gdzieś z odpalomnym silnikiem wyrzuć z biegu na luz i puść sprzęgło (i właśnie o sprzęgło się rozchodzi, żeby łożysko oporowe w d... nie dostawało)
3. nie używaj sprzęgła w celu utrzymania samochodu w miejscu na wzniesieniu - użyj hamulca roboczego czy ręcznego, ale nie sprzęgła (to samo, co poprzedni punkt
Zjeżdżanie z górki na biegu jest właśnie zalecaną formą zjeżdżania. Wprowadzasz ludzi w błąd. Chodzi o podtrzymywanie auta na biegu i popuszczają sprzęgło by nie zjechał nam z górki jak na niej stoimy np. na światłach. Jeździmy cały czas na biegu, stoimy na luzie. Szczególnie zjeżdżanie z gór na biegu jest ważne bo na luzie to po dłuższym czasie hamulce się przegrzeją i będzie problem. Wideo prezentuje oczywiste oczywistości, może
@a2t1 A na czym zjeżdżać? Na luzie oraz z nogą na hamulcu? To najszybsza droga do pozbycia się hamulców i wypadku.
co k---a xD
@CitroenXsara: dałem zakop z miejsca za takie rady