To ja mam pytanie jak się przekładają te różne rodzaje świec na pracę silnika? Znaczy się ja wiem, że zapłon iskra i te sprawy, ale tak realnie w użytkowaniu auta czy jest to w jakiś sposób odczuwalne?
@speedman666: Jak masz civica z tłumikiem w przelocie, to wtedy po założeniu takich świec masz wrażenie że masz więcej mocy i możesz śmiało startować do BMW 316i w starej budzie #pdk
Mirki warto waszym zdaniem do zwykłego wolnossącego, benzynowego i niezagazowanego silnika (3ZZ-FE) kupować świece irydowe/platynowe czy też w takim silniku nie będzie to miało żadnego znaczenia?
@booyaka88: Bezsens. Mechanior nagadał Ci głupot z tego powodu, że do silnika w Toyocie Carinie - 1.6 LB (4A-FE) stosowało się świece platynowe. Dlaczego? Był to silnik na ubogą mieszankę (lean burn) - w odpowiednich warunkach (czyt. kiedy się wleczesz) silnik stosował ubogą mieszankę i oszczędzał paliwo. Niestety powodowało to dużo wyższą temperaturę spalania. Konieczne były więc platynowe świece, bo zwykłe szły z dymem błyskawicznie. Nawet na silniku była specjalna informacja o tym w formie naklejki na pokrywie zaworów.
3ZZ-FE to z kolei zwykły silnik na normalną mieszankę. Jego główną zaletą jest to że napędza samochód, a główną wadą fakt że pierwsze egzemplarze miały spartolone tłoki i zapiekające się pieścienie olejowe. Efekt taki że silnik żlopał 1L/1000Km, a serwis twierdził jest to
Chyba różnica jest tylko między pierwszą a ostatnią? :) Przy sprawnej instalacji to nawet wystarczy pierwsza zwykła świeca. Zastanawiam się czy czasami przy świecach w silnikach benzynowych nie ma znaczenia temperatura pracy, chodzi o to że w przypadku zbyt wielkiej temperatury może dochodzić do samozapłonu. Elementy świecy zapłonowej rozgrzewają się, więc czym ich więcej to mieszanka może "wybuchnąć" wcześniej niż iskra na świecy. Jest to naprawdę niebezpieczna sytuacja, silnik może "eksplodować".
@sebawo: błąd. to jest zwykły proces spalania, nie żadna tam eksplozja. spalanie stukowe to takie mini-eksplozje i jest to bardzo niepożądane i niebezpieczne dla silnika
Komentarze (91)
najlepsze
@StaryWedrowiec:
Zdejmij magnetyzer z przewodu paliwa i załóż sobie na głowę, to może ci klepka wskoczy na właściwe miejsce.
@booyaka88: Bezsens. Mechanior nagadał Ci głupot z tego powodu, że do silnika w Toyocie Carinie - 1.6 LB (4A-FE) stosowało się świece platynowe. Dlaczego? Był to silnik na ubogą mieszankę (lean burn) - w odpowiednich warunkach (czyt. kiedy się wleczesz) silnik stosował ubogą mieszankę i oszczędzał paliwo. Niestety powodowało to dużo wyższą temperaturę spalania. Konieczne były więc platynowe świece, bo zwykłe szły z dymem błyskawicznie. Nawet na silniku była specjalna informacja o tym w formie naklejki na pokrywie zaworów.
3ZZ-FE to z kolei zwykły silnik na normalną mieszankę. Jego główną zaletą jest to że napędza samochód, a główną wadą fakt że pierwsze egzemplarze miały spartolone tłoki i zapiekające się pieścienie olejowe. Efekt taki że silnik żlopał 1L/1000Km, a serwis twierdził jest to
@sebawo: błąd. to jest zwykły proces spalania, nie żadna tam eksplozja.
spalanie stukowe to takie mini-eksplozje i jest to bardzo niepożądane i niebezpieczne dla silnika
co dwa obroty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@xardas_pl: haha, no tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)