Jako dla laika jest dla mnie niesamowite programowanie tych robotów. Np: Ramię od amortyzatora i od kokpitu. Przesuń amortyzator w osi X o 5cm jeśli nie to o 3 cm. itp. Tyle zmiennych. No i jeszcze to że i tak precyzyjną pracę muszą wykonać ludzie.
@maxelm2: obstawiam, że raczej mm nie cm. Części są robione z dokładnością do tysięcznych części mm wiec takie ramiona operują na trochę tylko mniejszych rzędach wartości.
Jak zakładali zderzak to giął się jakby był z milimetrowego plastiku i montowany na samych zatrzaskach?.Ze dwadzieścia lat temu miałem krótką przygodę z pracą u lakiernika samochodowego.Pamiętam że przy demontowaniu zderzaka w Maździe 626 IV był on zrobiony z grubego laminatu i zamocowany na około 20stu blachowkrętach a tu w Mesiu wygląda jak tandetna zabawka.
@kotnaklawiaturze: dokladnie to sa lakiernicy, auto przejezdza przez tasme oswietlona lampami ze wszystkich stron i chlopaki szukaja niedoskonalosci na lakierze i w razie czego pasta polerska lub szlifowanko 'on the go' alez tam walilo po oczach ;(
@warszawiak200: Raczej powinniśmy kupować niemiecki zamiast francuskich czy japońskich bo po pierwsze swoich aut nie mamy, po drugie jeżeli będziemy także napędzać niemiecką gospodarkę to i do naszej coś kapnie i to znacznie. Niemcy są w pierwszej 5 eksporterów na świcie i jedną z największych gospodarek, a u nas Niemcy są na 1 miejscu pod względem eksportu bo dużo od nas ciągną jako podwykonawców, nie mówię o branży moto tylko ogólnie.
Komentarze (121)
najlepsze
No i jeszcze to że i tak precyzyjną pracę muszą wykonać ludzie.
Jak kolega wyżej pisze, mówimy tutaj o mm
alez tam walilo po oczach ;(
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora