Ej pany nie hejtujcie tak od razu :) Polecam sie zapoznac z tzw. Active Bonnet, ktory jest od paru lat montowany w roznych klasach Mietka. Wiem, bo mam C klase z 2014, moge wam zdjecie zrobic ewentualnie zeby pokazac z innego kata.
(cebula allert!) ...i to uczucie kiedy zdajesz sobie sprawę z tego, że facet przylepiający te plastikowe napisy na karoserii bierze za to więcej na łapę niż cała twoja rodzina ( ͡° ( ͡°ʖ̯( ͡°ʖ̯͡°) ʖ̯͡°) ͡°)
@jakis_chyba_chlystek: Tyle samo.. p--o w Niemczech średnio od 0.3 do 1 euro, a w knajpie w Monachium 1.5 euro za 0.5l - czyli taniej niż na rynku we Wrocławiu.
Tak się zastanawiam, ile czasu trwa przerwa na takiej linii montażowej, gdy mają wprowadzić nowy model. Ustawienie, zaprogramowanie, zsynchronizowanie tych wszystkich automatów... Podziwiam!
@zygazyga: samo postawienie nowej linii na terenie fabryki około roku. Czasem robi się jeszcze try-outy, które trwają dodatkowych kilka miesięcy (czyli stawia się wcześniej część linii gdzieś indziej, testuje, potem rozbiera, transportuje i stawia na miejscu). W Kragujevacu stawiałem zgrzewalnię podłogi Fiata 500L (plus kilka mniejszych odcinków jak błotniki, tylna klapa, tunel, itd.) - sama budowa trwała rok. W Suzzarze stawiałem linię boków dla Iveco Daily 2014 - na miejscu
@FrasierCrane: @gentelman: @bartek555: Właśnie się zastanawiałem, te roboty z 3:45 są tak zaprogramowane, że wkładają te elementy na ślepo, nie patrząc czy coś stoi im na przeszkodzie? W takiej sytuacji karoseria musiałaby być zawsze dokładnie w tym samym miejscu względem robota. Czy może on za każdym razem bada pozycję karoserii i dopasowuje swoje ruchy w zależności od tego czy samochód jest bliżej/dalej/w lewo/w prawo?
@r102: Nie są... znajdziesz w internecie filmy. Osobiście byłem w fabrykach samochodów i części dla "automotive" i bywa różnie jeżeli chodzi o stopień automatyzacji.
Fajnie to wygląda, ale wytrzymalbym pewnie z 2 dni robiąc to samo co chwilę... Zastanawia mnie tylko co się stanie jak np. ktoś z nich zapomniałby podłączyć jednej wtyczki i to w jakimś etapie gdzie trudno by było to ponownie zrobić przy już złożonym samochodzie...
@wyindywidualizowanyentuzjasta: @devel: pracowalem kiedys w Fabryce Mercedesa w Bremen, mozecie znalezc jeszcze moje AMA ktore kiedys tutaj robilem :) Co do pracy tam to na tasmie zawsze jest ta sama ekipa w zmianach od 6 od 14 i od 22. Zawsze jest stala obstawa ludzi ale zamieniasz sie co godzine stanowiskami - Dajmy na to o 6 montujesz konsole srodkowa, o 7 przechodzisz dalej i montujesz np pasy
Wszystko robią powoli,spokojnie.... W rzeczywistości praca przy produkcji samochodów,tapicerki etc wygląda znacznie inaczej[czyt. jest większy "z-------l"]. Kto pracuje/pracował w branży automotive ten wie o czym mówię ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
@PapaSar: jak praca w zakładach produkcyjnych zajmujące się produkcją komponentów automatyki wyposażenia samochodów, widziałam jak praca wygląda i dziękuje. Zarobki ciut więcej od minimalnej krajowej, jakieś marne dodatki, praca w lecie, ludzie mdlący na produkcji (zwłaszcza kobiety). Współczuję ludziom pracującym przy takiej produkcji.
Komentarze (121)
najlepsze
Ej pany nie hejtujcie tak od razu :) Polecam sie zapoznac z tzw. Active Bonnet, ktory jest od paru lat montowany w roznych klasach Mietka. Wiem, bo mam C klase z 2014, moge wam zdjecie zrobic ewentualnie zeby pokazac z innego kata.
Tak wygląda wnętrze nowego modelu E klasy
Ustawienie, zaprogramowanie, zsynchronizowanie tych wszystkich automatów...
Podziwiam!
Komentarz usunięty przez moderatora
Kto pracuje/pracował w branży automotive ten wie o czym mówię ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■