Przecież to Laguna I więc nikt jeszcze o DPF/FAP nie slyszał. Silnik zaciągnął olej przez uszkodzoną turbosprężarkę. Nie zawsze kończy się to wkręceniem na niebotyczne obroty i spektakularnym zgonem silnika. Często nieszczelność oleju z turbo jest na tyle mała, że nie wchodzi na wysokie obroty, ale wystarczająca do wytworzenia takiej ładnej chmury i pracowania na 1.5-2k rpm :)
To jest rozbiegany silnik wg mnie (kończy się zatarciem silnika). Wyciąganie kluczyka nie pomaga. Podobno działa wbicie 4 lub 5 biegu hamulec i puszczenie sprzęgła. Było o tym na wykopie wiele razy.
@smotek: oglądnij filmik i przypatrz się ilości dymu przed ruszeniem i w momencie ruszenia... gość ewidentnie dodał gazu żeby ruszyć - czyli silnik nie miał wykręconych obrotów (czyli się nie rozbiegał) a automatu nie zgasisz chyba że odetniesz mu źródło zasilania (powietrze/olej silnikowy) - z powietrzem jest o tyle problem że zatkanie szmatą przy filtrze powietrza może nic nie dać bo równie dobrze może powietrze ciągnąć z nieszczelnej turbiny.. najlepiej więc
Komentarze (22)
najlepsze
@math1982: przy chorobie starych diesli spalajac olej silnikowy kopci na bialo
@GoniaCieNozyczki: Zwłaszcza, że to wygląda jak Laguna pierwszej generacji, która ma tyle wspólnego z PSA co nic.