Jak naciągają nas producenci samochodów
Producenci celowo podwyższają koszty napraw samochodów. Jak przyciągnąć kierowcę do drogich jak diabli autoryzowanych serwisów? Wystarczy zrobić auto tak, że nikt poza ASO go nie naprawi. Oto sześć sposobów na wyciągnięcie naszych pieniędzy za pomocą firmowych warsztatów...
nunu85 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 112
Komentarze (112)
najlepsze
Całe szczęście, ze dostęp do syreny był bardzo prosty.
Został mi więc nocleg w aucie i rano wizyta w serwisie (kilka km z buta) by dostać nową bateryjke + "przeprogramować kluczyć", co kosztowało mnie prawie 300 zł..... I wszystko
zgodze sie troche z tym ale to wymusza sytuacja ekonomiczna (aka: trzymanie polski w stanie taniej sily roboczej).
natomiast to ze auta sa jednorazowe niewatpliwie napedza produkcje konsumpcje PKB tylko ze to jest zwyczajne marnotrastwo i zasmiecanie.
rzeczy powinny byc produkowane tak, aby starczaly na dlugo i daly sie latwo/tanio naprawiac.
zalozenia wiecznego wzrostu gosp. sa bledne. nic nie moze rosnac w nieskonczonosc w ukladzie o ograniczonych zasobach.
Już wyjaśniam dlaczego.
Piszesz, że koło dwumasowe ułatwia zmianę biegów i zwiększa trwałość synchronizatorów. Ok, może i posiada te cechy, ale nie są one nikomu potrzebne. Czy w autach bez dwumasy biegi wchodza jakoś ciężko? NIE. Czy niszczą się przedwcześnie synchronizatory? Też NIE. Znam osobiście wiele autek (rzecz jasna bez dwumasy) z przebiegiem ponad 400kkm i skrzynia jeszcze nie była ruszana
Jeżeli chodzi o artykuł to jest to cała prawda. Powstaje monopol z którym nie jesteśmy w stanie sobie poradzić.
Są gdzieś opisane w instrukcji dołączanej do każdego nowego modelu? Czy może mówią o nich w reklamach?
Ja obowiązku ślęczenia przy necie kilkanaście godzin przy rozważaniu każdego modelu który chce kupić nie mam.
Natomiast takie praktyki jak opisane tutaj to jest według mnie celowe wprowadzanie klienta w błąd, a już na pewno celowe narażanie na straty finansowe - a to już powinno być zaklasyfikowane jako łamanie prawa!
Poza tym ja nie mam sztabu inżynierów, szpiegów przemysłowych i mechaników w piwnicy, którzy mnie poinformują na jakie pomysły w tym roku wpadli producenci auta, które chce kupić.
Mercedes w nowych autach ma zamontowany licznik który zlicza ilość cykli pompy hamulcowej (hamowanie,ABS,ESP itd.) po osiągnięciu 100.000 układ hamulcowy ma zapaść - naprawa - kosmos.
O ile powoływanie sztabu odpowiedzialnego za przewidywanie żywotności sprzętu (szczególnie agd/rtv)
Do tematu:
Z drugiej strony dostrzegam jedną zmianę na plus w inżynierii samochodowej ostatnich lat: coraz więcej silników na łańcuchu zamiast na pasku rozrządu (chociaż nie wiem jakie były konstrukcje silników np. 20 lat temu). Czy w tym może też jest jakiś haczyk, o którym nie wiem?
...kupie wołge
Czysta kalkulacja.