Czy można dostać nobla z fizyki mając IQ równe 104 pkt? Tak!
Do niedawna byłem przekonany, że testy inteligencji mierzą inteligencję. Mam nadzieję, że uda mi się wyprowadzić z błędu tych, którzy jeszcze dzielą to złudzenie.
Zombiak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 144
Komentarze (144)
najlepsze
1) mając 20 lat uzyskałby wynik odpowiednio większy;
2) mając 90 lat, uzyskałby wynik odpowiednio mniejszy od swojego pierwotnego wyniku, z wiadomych względów ;]
pewnie chodziło ci o to, że dzisiejsze standardy intelektualne wzrosły, i wg 'naszych' kryteriów jego wynik byłby słabszy,
Feynman w czasie testu miał zapewne 14 lat, więc lata przed zwolnieniem rozwoju inteligencji.
Test odbył się w 1932 - gdy ta myśl naukowa była w powijakach. Był to także test dla dzieci (nie wiedziano wtedy, jak przebiega rozwój umysłowy wraz z wiekiem) - który badał stosunek wieku umysłowego do fizycznego - co oznacza, iż 14 letni Feynman miał umysł odpowiadający 17,5
Albert Einstein
Ciekawe, iż tak wiele osób ma swoje teorie, czym jest inteligencja. Więcej, prawie każda taka teoria deprecjonuje testy ilorazu inteligencji.
Jakoś te osoby nie wpadły na to, iż by zrozumieć, czym jest inteligencja - jak koreluje z IQ - samemu trzeba jej mieć więcej, niż przeciętna osoba. Dlaczego
Me założenia wynikają ze zdobytej wiedzy oraz tzw. 'praktyki'. By poważnie traktować teorie drugiej osoby, musi ona także opierać się na jakiś podstawach, najlepiej udowodnionych. Jest to typowe i jedyne podejście w poważnej nauce. I nie dyskwalifikuje ono krytycznego podejścia do
W prostym przykładzie masz powiedzmy kota, małpę i banan i zadanie połączenia w parę dwóch z obiektów. Część ludzi połączy małpę i kota (w oparciu np. o struturę obiektów), część połączy małpę i banan (w oparciu o kryterium funkcjonalne). Nie można powiedzieć, że jedna odpowiedź jest gorsza od drugiej. Jednak testy IQ dopuszczają tylko jedną z nich, dlatego nie warto
Prawidłowo skonstruowane zadania wymagają zrozumienia schematu postępowania (który trzeba wywnioskować z kilku elementów ciągu) i za jego pomocą podania kolejnego elementu. Jeżeli zaś ktoś widzi dwa różne możliwe - należy wybrać ten prostszy. Nie ma w tej metodzie większego skomplikowania, ani miejsca na błędy.