Ja kiedyś wpadłam do rowu byłam trochę wtedy spanikowana ale przejeżdżający z naprzeciwka kierowca widząc #rozowypasek zatrzymał się i mi pomógł. Miał linkę holowniczą, podpiął do samochodu i wyciągnął. Dopiero odjeżdżając zwróciłam uwagę, że samochód miał zaciągnięty ręczny ( ͡°͜ʖ͡°)
Właśnie w taki sposób udało mi się pierwszy raz ukręcić przegub (Audi A4 przebieg 120kkm). Drugi raz tym samym samochodem robiąc podobny manewr, tylko że do tyłu. Nie polecam, zbyt kosztowna zabawa.
W polskich uśrednionych warunkach takie manewry tylko zimą. Oprócz nowych samochodów nie zdarzyło mi się jeszcze prowadzić taki, który byłby w stanie na ręcznym tak mocno zablokować koła żeby się nie przetoczyły.
nie zdarzyło mi się jeszcze prowadzić taki, który byłby w stanie na ręcznym tak mocno zablokować koła żeby się nie przetoczyły.
@Tasde: serio? u mnie nawet jak kupowałem ze słabym ręcznym to była to pierwsza rzecz którą naprawiałem. to jest hamulec awaryjny. musi móc zblokować koła w każdej sytuacji.
@ZalanaForma co ma guma do blokowania kół? jak już to odwrotnie niż piszesz, na przyczepnej gumie trudniej je zblokować.
Komentarze (120)
najlepsze
@Tasde: serio? u mnie nawet jak kupowałem ze słabym ręcznym to była to pierwsza rzecz którą naprawiałem.
to jest hamulec awaryjny. musi móc zblokować koła w każdej sytuacji.
@ZalanaForma co ma guma do blokowania kół? jak już to odwrotnie niż piszesz, na przyczepnej gumie trudniej je zblokować.