gdyby tacy ludzie pracowali i rządzili w zakładach wsk, to może dziś japonce rywalizowały by z WSK jak równy z równym....(a nie partyjne głąby i księgowi)
gdyby tacy ludzie pracowali i rządzili w zakładach wsk, to może dziś japonce rywalizowały by z WSK jak równy z równym....(a nie partyjne głąby i księgowi)
@lukasz45678: takich ludzi nie brakowało ani w WSK ani w Szczecińskim Junaku. Uwalenie produkcji motocykli w Polsce to decyzja partyjna. Odgórnie uznano, że Czechosłowacja będzie robić motocykle i uj. Znam też opowieść o kilku inżynierach z Żerania którzy w latach 50- tych udoskonalili silnik ...
@lukasz45678: Sam mam kolegę który pracował w montowni MANa w Starachowicach. Jak poszedł na studia inżynierskie to nagle kierownik (po zawodówce) zaczął mu robić problemy ze wszystkim, bo poczuł konkurencję na stanowisko. Gość jest łepski, nawet wymyślił jakiś patent na wykorzystywanie lakieru z beczek 200l do końca (zawsze zostawało kilka litrów na dnie których nie dało się zassać), ale kierownik #!$%@?ł ten pomysł, bo jakby zarząd zobaczył, że przez tyle lat
Szacunek za tak ciężką pracę, w młodości wybijałem tuleje z simsona i dorabiałem dodatkowe kanały. Cylinder jest jakiś dziwny ani to dt ani kmx obstawiam że oryginalny i przerobiony na chłodzenie wodne. Na dodatek tuleja jest pewnie tak podziurawiona jak w DT 125, musiał po odmierzać i poobliczać kąty wpływania mieszanki i wszystko ręcznie pilniczkiem piłować. Nie mówiąc już o skoordynowaniu tego z kanałami płuczącymi. Prawdziwie syzyfowa praca, jestem pod ogromnych wrażeniem
Te skrzynie to praktycznie w każdej "czwórce" się sypały
@KaloryfeR: ano. Zapewne jak ktoś delikatnie traktował to wytrzymywały dłużej ( jak wspomniał kolega gdzieś powyżej) ale z tego co wieść gminna niosła to były częste naprawy- nie tylko u mnie.Ja się szybko przesiadłem na Junaka - do crossowania przerobiłem sobie WSK 3. Zazdroszczę dzieciakom tych współczesnych długich widelców przednich - każdy z nas dałby sie pokroić za takie lagi a można
Dzięki dyfuzorowi i przelotowemu wydechowi dźwięk zupełnie inny (na plus), żałuję że przez youtuba nie można poczuć zapachu spalanej przez dwusuwa mieszanki
@trekkers: czułęś kiedyś olej do mieszanki o zapachu truskawek? bo ja tak ;) żeby nie było robią ten olej putoline oraz ipone. Gość #!$%@? przed Tobą a Ty wąchasz truskawki xD
Wsk 125 oryginalnie nie ma dyfuzora tylko zwykłe kolanko (komunistyczna myśl techniczna trochę odstawała od japońskiej)
@trekkers: inzynierowie w fabryce wiedzieli co robią. Poczytaj artykuły Tomasza Sałek z lat 90- tych (publikowano w "Świat Motocykli"). Zrobienie prostych kolan było celowym zabiegiem stłumienia mocy i kompromisem produkcyjnym bo łatwiej zagiąć rurę niż kombinować dyfuzory, które i tak dość szybko uległy by "wymodelowaniu" w czasie eksploatacji na wiejskich drogach. To nie miało być
Komentarze (73)
najlepsze
@lukasz45678: takich ludzi nie brakowało ani w WSK ani w Szczecińskim Junaku. Uwalenie produkcji motocykli w Polsce to decyzja partyjna. Odgórnie uznano, że Czechosłowacja będzie robić motocykle i uj. Znam też opowieść o kilku inżynierach z Żerania którzy w latach 50- tych udoskonalili silnik ...
@turbobartosz: Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Komentarz usunięty przez moderatora
@KaloryfeR: ano. Zapewne jak ktoś delikatnie traktował to wytrzymywały dłużej ( jak wspomniał kolega gdzieś powyżej) ale z tego co wieść gminna niosła to były częste naprawy- nie tylko u mnie.Ja się szybko przesiadłem na Junaka - do crossowania przerobiłem sobie WSK 3. Zazdroszczę dzieciakom tych współczesnych długich widelców przednich - każdy z nas dałby sie pokroić za takie lagi a można
@trekkers: inzynierowie w fabryce wiedzieli co robią. Poczytaj artykuły Tomasza Sałek z lat 90- tych (publikowano w "Świat Motocykli"). Zrobienie prostych kolan było celowym zabiegiem stłumienia mocy i kompromisem produkcyjnym bo łatwiej zagiąć rurę niż kombinować dyfuzory, które i tak dość szybko uległy by "wymodelowaniu" w czasie eksploatacji na wiejskich drogach. To nie miało być
wykop!
Wygoda
Szybkość
Komfort
Dal mei dwumów to dżwię
dyyn dyn dyn dyn dyn.