Czy uda nam się stworzyć napęd Alcubierre'a (WARP)?
Wbrew prawu nagłówków Betteridge’a okazuje się, że z dużą (baaaaaardzo) dozą ostrożności można powiedzieć, że... tak! Okazuje się, że być może wcale nie potrzeba tak wielkich ilości egzotycznej energii jak zakładano jeszcze kilkanaście lat temu.
ciepol z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 76
- Odpowiedz
Komentarze (76)
najlepsze
Laboratoria NASA testują właśnie prototyp silnika elektro-magnetycznego EmDrive. Według ich pomiarów napęd ten wytwarza ciąg rzędu dziesiątek mili-Niutonów. Wydaje się to być niemożliwe gdyż oznaczało by to, że łamana jest III zasada dynamiki Newtona (zasada akcji i reakcji).
Jeden z naukowców NASA, Harold G. White zaproponował użycie interferometru laserowego do zmierzenia ewentualnych zmian przestrzeni (rozciągania i kurczenia) wewnątrz działającego napędu EmDrive. Przeprowadzono
I nie ma żadnego efektu Alcubierre'a. Stworzył on jedynie matematycznie poprawny model działającego napędu warp zakładając istnienie materii lżejszej od próżni (o masie negatywnej). Problem w tym że nie wiadomo czy taka materia istnieje.
Być może istnieje też inne wytłumaczenie tych pomiarów interferometru.
zagranica:
AsapSCIENCE: https://www.youtube.com/channel/UCC552Sd-3nyi_tk2BudLUzA
CrashCourse: https://www.youtube.com/channel/UCX6b17PVsYBQ0ip5gyeme-Q
In a Nutshell –
Być może już są jakieś zadowalające efekty - a do wiadomości publicznej przedostają się tylko przecieki lub dywagacje.
Kiedyś czytałem że średni czas zanim technologia wojskowa zostanie udostępniona do zastosowań cywilnych to ok 10 lat.
Teraz może to może i być 50.
I nie jest tutaj istotne czy faktycznie poruszasz się, czy porusza się przestrzeń czy też jesteś przerzucany za pomocą tuneli czasoprzestrzennych. Istnieje scenariusz w którym podróż za pomocą tuneli czasoprzestrzennych była by możliwa bez naruszania przyczynowości ale te tunele musiały by być nieruchome w stosunku do siebie.
Wyobraź sobie że jedzie sobie pociąg o długości 200m z prędkością 0.866c przez tunel o długości 150m.
Z perspektywy konduktora stojącego kawałek za wyjazdem z tunelu pociąg ma 100m długości(z powodu skrócenia relatywistycznego) i mieści się w całości w tunelu, jednocześnie z perspektywy motorniczego pociągu jego pociąg jest dłuższy niż tunel.
Z perspektywy konduktora tył pociągu wjeżdża do tunelu zanim przód pociągu z niego wyjedzie i przez chwilę pociąg jest w całości
@Knebel: ja uważam, że to oznaka bycia realistą i tyle. Pesymista powiedziałby, nie ma szans, tego się nie da zbudować, na pewno się nie udało itp ;).
a tak bym chciał to zobaczyć i przezyć...
ba, pewnie nawet człowieka na Księżycu nie zobaczę w telewizji...