A ja się zastanawiam jak to możliwe, że Polimex-Mostostal bujał się bezskutecznie z tym odcinkiem od 2011 do 2014 roku i w końcu wylecieli z budowy (swoją drogą czemu tak późno?). Teraz wprawdzie 3 firmy budują a nie 1 ale wszystko wskazuje na to, że wyrobią się nie w 22 miesiące jak w umowach ale w 18. Morzna? Morzna!
@kertoip07: Bo wygrała najniższa cena, polmex pewnie chciał potem jakieś aneksu aby więcej dostali i nie wyszło. Takie są przetargi jak warunkiem jest najniższa cena.
@976497: Żeby beton się nie kruszy? Aby równo pracował? Dylatacje an takiej nawierzchni i tak nie są najbardziej denerwujące, denerwuje jak całość nie jest płaska.
@ElCidX: Dylatacje mogą być nawet w różych wzorkach, aby tylko równo pracowały. Podejrzewam, że jednak mniejsze są obciążenia, jeśli na dylatację najeżdża się tylko jednym kołem, a nie całą osią. Jeśli powierzchnia nie jest płaska, to może warto co jakiś czas napsikać na beton dodatkową warstwę wyrównująco-wzmacjaniącą? #pytaniedoeksperta
@dave8: Jakby był dobrze zrobiony beton to tez by było fajnie. Mieszkam koło S8 i codziennie jeżdżę i on po prostu nie jest płaski w tym problem. Jest głośniejszy niż asfalt ale i znacznie wytrzymalszy, jest już 3-4 lata i z nawierzchnią nie ma żadnych problemów, a jak była asfaltowa to co roku musieli ją łatać no i te koleiny, teraz jak się trafi na asfaltową trochę starszą i koleiny to
@dave8: tu się z Tobą nie zgodzę. Mnie osobiście o wiele lepiej jeździ się po betonowej nawierzchni (nie mówię tu o odcinku między Piotrkowem i Częstochową ). Podczas opadów deszczu samochód lepiej się "trzyma" drogi, fakt może być trochę głośniej.
Ciesze się, że zajmują się tym profesjonaliści i mam nadzieję że długo postoją te drogi. Nurtuje mnie inna kwestia, dlaczego wzdłuż linii autostrad nie jest prowadzona nowa trakcja kolejowa? Albo przynajmniej nie zostawia się miejsca na takową. Największą zmorą naszej trakcji są przecięcia ulica/tory. Wzdłuż autostrad są idealne warunki na coś takiego, bo chyba taniej jest wydłużyć przęsło wiaduktu niż budować nowy. Marzy mi się 300-400km/h po Polsce w pociągu
Oh jak ja czekam na te obwodnice. Nic tak mnie nie #!$%@? jak mysl, ze musze przejechac Lodz do okola(objazd dla >12t) i stracic 2h, zeby wydostac sie na A1.
To samo S5 od Wroclawia do Rawicza, ale tu musze przyznac, ze #!$%@? ladnie chlopaki. Jeszcze troche sie trzeba pomeczyc, a pozniej juz z gorki.
Jeszcze by mogli bombe zrzucic na Leszno i te ich #!$%@? swiatla...albo chociaz obwodnice zrobic :d
Komentarze (164)
najlepsze
Takie są przetargi jak warunkiem jest najniższa cena.
Jeśli powierzchnia nie jest płaska, to może warto co jakiś czas napsikać na beton dodatkową warstwę wyrównująco-wzmacjaniącą?
#pytaniedoeksperta
Jest głośniejszy niż asfalt ale i znacznie wytrzymalszy, jest już 3-4 lata i z nawierzchnią nie ma żadnych problemów, a jak była asfaltowa to co roku musieli ją łatać no i te koleiny, teraz jak się trafi na asfaltową trochę starszą i koleiny to
Czemu służą linie malowane w 2:35?
To samo S5 od Wroclawia do Rawicza, ale tu musze przyznac, ze #!$%@? ladnie chlopaki. Jeszcze troche sie trzeba pomeczyc, a pozniej juz z gorki.
Jeszcze by mogli bombe zrzucic na Leszno i te ich #!$%@? swiatla...albo chociaz obwodnice zrobic :d