Bardzo dobre. Pamiętam jedną mamuśkę, jak mi wyjechała prosto przed maskę. Wjechałbym prosto w te drzwi, za którymi siedział jej "skarb" w foteliku. Zahamowałem odruchowo i tak gwałtownie, że aż zgasł silnik. Normalnie tak mnie zamurowało na ten dziwny manewr, a ona spojrzała obojętnie i pojechała sobie dalej.
@azetka: Tylko kurde... Może czepiam się szczegółów, ale zamiast zderzenia czołowego dałabym skrzyżowanie, gdzie ta kobieta wyjeżdża z podporządkowanej. No bo jak to, czołówka, jej nic nie jest, a dzieci nie żyją? :>
@isomalta: Też zwróciłam na to uwagę :D ale dokopałam się do np. takiego zdania: "Wartości wskaźnika W2 potwierdzają, że podczas zderzenia czołowego ze sztywną przeszkodą, obserwowane obciążenia dynamiczne działające na osoby jadące na tylnych siedzeniach w samochodzie są często kilkukrotnie większe niż na osoby siedzące z przodu. Szczególnie narażeni są oni na śmiertelne urazy głowy i szyi. Podane w pracy wyniki obliczeń potwierdzają dane statystyczne o ofiarach wypadków drogowych. "
Kiedyś był na wykopie wpis matki, która biadoliła na to, by ludzie nie trąbili na nią, bo jedzie z dziećmi i jeśli jedzie zygzakiem, to dlatego, że patrzy do tyłu na dzieci. Oczywiście to biadolenie było w stylu: jak możecie na mnie trąbić! Ja jestem matką! Przydałoby się jej zobaczyć ten film.
Problemem też jest odwracanie się rowerzystów, jedziesz za nim, on słyszy silnik, odwraca głowę do Ciebie przez lewe ramię, i ciągnie kierownicę prawą ręką wjeżdżając na środek pasu i Tobie pod maskę. Dlatego nigdy nie trąbimy na rowerzystę wyprzedzając go.
Komentarze (84)
najlepsze
Następnym razem po prostu załóż, że z drugiej strony jedzie auto prowadzone przez szympansa z uprawnieniami znalezionymi w chipsach.
"Wartości wskaźnika W2 potwierdzają, że podczas zderzenia czołowego ze sztywną przeszkodą, obserwowane obciążenia dynamiczne działające na osoby jadące na tylnych siedzeniach w samochodzie są często kilkukrotnie większe niż na osoby siedzące z przodu. Szczególnie narażeni są oni na śmiertelne urazy głowy i szyi. Podane w pracy wyniki obliczeń potwierdzają dane statystyczne o ofiarach wypadków drogowych. "