Tak się reklamują, a od 15min stoimy kawałek przed stacją. Sorry for delay we are waiting for the platform. I tak prawie codziennie. 7min kurs, a trwa 30 ;).
@dominh666: W sumie fajnie że mówią, zawsze mnie to #!$%@?ło, że w Polsce pociągi zatrzymują się w miejscu, w szczerym polu i nie można nawet czasem konduktora zapytać o co chodzi bo wszyscy zabiegani. Domyślam się czemu stoimy, ale serio, naprawdę fajnie by było gdyby mówili dlaczego i przede wszystkim jak długo, żeby wiedzieć na co być gotowym.
UK to chyba jedyny kraj na starym kontynencie, który praktykował spalinowe pociągi dużych prędkości. Zresztą nic dziwnego, bo te pociągi (HST125) paliły kilka litrów ropy na jedno miejsce (na 100km), były ekstremalnie nieekonomiczne, przyspieszały nieporównywalnie wolniej, niż jakikolwiek pociąg elektryczny i były nadzwyczaj hałaśliwe (można poszukać na YT "Screaming Valenta"), chociaż po modernizacji trochę bardziej przystają do współczesnej kolei. Cała reszta Europy prawie od razu z pary przeszła na elektrykę.
@ohjohny: Brytyjska skrajnia to generalnie zaszłość historyczna, kiedyś kolej budowano hurraoptymistycznie ciesząc się, że to w ogóle działa i nikt nie zwracał uwagi na precyzyjne wyliczenia... Dziś, Brytyjczycy przez swoje przekonanie o wielkości Brytanii i jej znaczeniu w świecie nie są w stanie przyznać, że to reszta Europy miała rację. Kolej na starym kontynencie od lat się standaryzuje, skrajnie już się w zasadzie też zrównały (taki ETR610 może bez problemu jechać
@ozzie: Ciekawe, kolej w Anglii jest najdroższą koleją w Europie i nie stać ich na staff? Czyżby dywersyfikacja regionalna nie była dobrym pomysłem? Zaczęło się w 1994...
Komentarze (59)
najlepsze
źródło: comment_iqJPpZJ5JCRIcajQPBw5sPWhmXup9niS.jpg
PobierzDzieciństwo mi się przypomniało.
źródło: comment_ez99wssv0y9OkCOkZAulNMhdfivKCjN6.jpg
Pobierzhttps://pl.wikipedia.org/wiki/EMD_JT42CWRM
Acz trzeba
źródło: comment_o5IGBSLtFNQYTchBiYVZGgIBfFdqJIO7.jpg
Pobierz